Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv mobility kyčlí na běžecký výkon vytrvalostního běžce
Dubjáková, Kateřina ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Krchová, Zuzana (oponent)
Cíl: Cílem této práce je posoudit vliv mobility kyčlí na běžecký výkon vytrvalostního běžce, změnu dynamického ROM kyčelního kloubu v sagitální rovině a čas běhu na 5 km. Porovnat rozdíl mezi experimentální a kontrolní skupinou. Metodika: Účastníky studie tvořili vytrvalostní běžci, kteří byli rozděleni do dvou skupin (experimentální a kontrolní). Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo kinematickou analýzu kyčelního kloubu na běžeckém pásu pro vyhodnocení dynamického ROM v sagitální rovině a měření běžeckého výkonu při 5 km běhu na čas. Experimentální skupina absolvovala program intervence složený z kombinace pozic vývojové kineziologie a jógy. Všechna výsledná data byla nejprve testována na normální rozdělení. U všech testů byla zvolena hladina statistické významnosti 0,05. K testování rozdílu mezi vstupními a výstupními hodnotami ROM kyčelního kloubu a běžeckých časů u jednotlivých skupin byl použit párový t-test. Pro testování rozdílu mezi skupinami v rámci ROM kyčelního kloubu a běžeckých časů byl použit nepárový dvouvýběrový Welchův t-test. Výsledky: U experimentální skupiny se po programu intervence zvýšil dynamický ROM kyčelního kloubu (p<0,05) a snížily běžecké časy (p<0,05). U kontrolní skupiny se statisticky významně nezměnil ani ROM kyčelního kloubu (p>0,05)...
Hyperpronační postavení nohy u studentů klasického tance
Vacíková, Alexandra ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Marenčáková, Jitka (oponent)
Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit četnost hyperpronačního postavení nohy mezi studenty klasického tance a porovnat, jak se toto postavení nohy mění v závislosti na délce studia na taneční konzervatoři. Dále byla porovnávána změna calcaneálního úhlu v závislosti na délce studia a četnost valgózního postavení calcanea. Metodika: Probandy v této práci byly studentky taneční konzervatoře v Praze ve věku 11-20 let. Studentky byly rozřazeny do tří skupin na základě ročníku studia. Skupina 1 byla složena z 1. a 2. ročníku, skupina 2 z 4. a 5. ročníku, skupina 3 ze 7. ročníku. Stav hyperpronace byl vyhodnocen pomocí Navicular Drop testu. Dále proběhlo měření calcaneálního úhlu goniometrem a vyšetření polohy calcanea aspekcí. Probandky, u kterých byla vyhodnocena hyperpronace pomocí Navicular Drop test, dostaly k vyplnění dotazník, který se věnoval jejich povědomí o špatném postavení nohy. Četnost hyperpronace byla statisticky hodnocena Chí- kvadrát testem a četnost valgózního postavení calcanea byla analyzována Fisherovým exaktním testem. Porovnání změn hyperpronace dle Navicular Drop testu a velikosti calcaneálního úhlu bylo testováno jednofaktorovou ANOVA. Výsledky: Jediným statistickým významným výsledkem na 5 % hladině byla četnost valgózního postavení calcanea, která se vyskytovala u 60 %...
Fascie a chronická obstrukční plicní nemoc ve fyzioterapii
Syniavska, Mariia ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Honců, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na využívání fasciálních technik v terapii CHOPN fyzioterapeuty a na zjištění jejich účinnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První z nich se zabývá charakteristikou CHOPN jako onemocnění a rolí fascií v jeho patofyziologii, rovněž se zabývá fasciemi a technikami jejich ovlivnění. Na začátku praktické části jsou uvedeny cíle této práce, hypotézy, materiál a metodika. Dále je představen dotazník s výsledky výzkumného šetření. V závěru práce a v diskuzi je předložena analýza výsledků výzkumu a jejich porovnání se stanovenými hypotézami. Klíčová slova: chronická obstrukční plicní nemoc, terapie CHOPN, fascie, fasciální techniky
Funkce m. iliopsoas
Kazda, Vojtěch ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Vacek, Jan (oponent)
Hlavním cílem této práce je na základě dostupné literatury uceleně zpracovat a objasnit funkci m. iliopsoas, a to zejména při těch činnostech, které jsou člověku nejbližší a které vykonává nejčastěji. Dále pak popisuji činnosti, které jsou charakteristické pro aktivitu zkoumaného svalu. Snažím se tedy o popis aktivace m. iliopsoas ve vzpřímeném stoji, při chůzi, běhu a dalších činnostech. Zvlášť se zaměřuji na vliv m. psoas major na bederní páteř a dále se snažím popsat souvislosti pohybů bederní páteře, pánve a femurů. Získané poznatky poté využívám k úvahám o funkčních poruchách m. iliopsoas a nastiňuji tak možné použití poznatků v praxi.
Morbus Perthes a postura v dospělosti
Doubrava, Ondřej ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Dušánek, Tomáš (oponent)
Legg-Calvé-Perthesova choroba je aseptická nekróza hlavice kyčelního kloubu vyskytující se v dětském věku, která se řadí mezi možné preartrózy. Její léčba trvá od 1 do 4 let a volí se při ní mezi konzervativním a operativním přístupem. Součástí léčby je vždy rehabilitace a fyzioterapie, které zvýší její efektivitu a sníží riziko vzniku pohybového deficitu u postiženého kloubu. Přesto může být funkce tohoto kloubu porušena a to se může v průběhu několika let, v důsledku sekundárních změn, promítnout i v rámci postury. Fyzioterapeutickými postupy je však možné tyto změny příznivě ovlivnit a předejít tak dalšímu zhoršování funkčního stavu pohybového systému pacienta.
Možnosti fyzioterapie u dialýzovaných pacientů
Vernerová, Lenka ; Herbenová, Alena (vedoucí práce) ; Honců, Pavla (oponent)
Cílem práce je poukázat na přínos fyzioterapie a možnosti jejího využití u dialýzovaných pacientů. Předkládá základní informace o onemocnění ledvin, dialyzační léčbě a možných komplikacích, které je mohou doprovázet. Zabývá se vyšetřením a možností zařazení do pohybového programu, který probíhá při dialyzační léčbě nebo mimo ni. Cvičení je rozděleno do tří základních fází, ve kterých se mění struktura cvičební jednotky a intenzita pohybové aktivity.
Možnosti psychofyzického rozvoje u dětí mladšího školního věku
Klika, Petr ; Maryška, Jan (vedoucí práce) ; Herbenová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou možnosti psychofyzického rozvoje a způsob, jak je nabídnout dětem mladšího školního věku; a jejím cílem je dát k dispozici konkrétní, autorský, přístup v uvažování v jeho živé, praktické podobě. Zaměřujeme se na rozvíjení samotných základů pohybu a duševního rozměru tělesného konání. Konkrétní cvičení vedou naši pozornost k rozvíjení vnímání a k rozvíjení dovednosti pohyb vést.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.