Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dětství na pojetí profese učitele v mateřské škole
BABÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na to, jak vnímají vliv vlastního dětství na svou osobnost a profesi učitelé v mateřské škole. Teoretická část popisuje prvních sedm let života dítěte, uvádí vliv výchovy na dítě, poukazuje na rizika, která přináší výchova a její možné nežádoucí projevy v dospělosti. Dále je zde popsána osobnost učitele v mateřské škole. V praktické části jsou pak uvedeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden formou polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Jsou zde mapovány jejich vzpomínky na dětství, možnosti vyrovnání se s nepříjemnými zážitky a propojení vzpomínek se současnou profesí.
Optimalizace odpočinkového režimu v mateřské škole
Kučerová, Lenka ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ...
Pracovní spokojenost učitelek mateřských škol
Češíková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
V teoretické části závěrečná bakalářská práce předkládá poznatky z literatury týkající se definic, znaků, determinantů a teorií pracovní spokojenosti, a s ní souvisejících témat. Dále je zaměřena na analýzu skutečností souvisejících s výkonem povolání učitelky MŠ. Základní podstatou jsou mnou z literatury vybrané faktory pracovní spokojenosti. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření určuje faktory, které nejvíce ovlivňují pracovní spokojenost učitelek, jak pozitivně tak negativně. Dále jde o zjišťování do jaké míry další skutečnosti ovlivňují jejich pracovní spokojenost, co jim chybí k pracovní spokojenosti. Výzkumné šetření přináší dílčí i celkový pohled na současnou pracovní spokojenost učitelek mateřských škol tří krajů ČR a jejich následné srovnávání. Výsledky práce mohou s dosavadními teoretickými poznatky poskytnout detailnější pohled na danou situaci a možnost posloužit vedoucím pracovníkům k zamyšlení a odpovědnému přístupu k této problematice. Klíčová slova: Práce, pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, učitelka mateřské školy, mateřské školy, dotazníkový výzkum.
Komunikační kompetence v kurikulu mateřské školy
Otiepková, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Práce se zaměřuje na pojetí komunikačních kompetencí v kurikulárních dokumentech v etapě předškolního vzdělávání a seznamuje s možnostmi rozvoje těchto kompetencí dětí v prostředí mateřské školy. Teoretická část nastiňuje problematiku kurikula, klíčových a komunikačních kompetencí v kontextu preprimárního vzdělávání. Výzkumná část práce je prezentací kvalitativně-kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat pojetí komunikačních kompetencí v kurikulárních dokumentech mateřských škol a na základě přímého pozorování zjistit, jak pedagogové mateřských škol naplňují obsah komunikačních kompetencí v této etapě vzdělávání, jak tuto oblast diagnostikují a jaké příležitosti nabízí prostředí mateřské škol k rozvoji komunikačních kompetencí předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů vybraných mateřských škol bylo zjištěno, že školy zahrnují do svých koncepčních materiálů oblast komunikačních kompetencí a přikládají ji velký význam, i když tyto dokumenty mají různou obsahovou i formální úroveň. Z pozorování a rozhovorů s respondenty jsme dospěli k závěru, že mateřské školy a jejich pedagogové zpravidla poskytují dětem kvalitní podmínky pro rozvoj jejich komunikačních kompetencí (pozitivní komunikační klima, správný mluvní vzor, primární...
Dítě s mutismem v mateřské škole
ZEMANOVÁ ZLATUŠKOVÁ, Simona
Práce se zabývá projevy mutistického dítěte v mateřské škole. Cílem je snaha o zachycení konkrétních spouštěčů vzniku mutismu a popis specifického postupu při odbourávání komunikační bariéry. V teoretické části je popsaný řečový vývoj dítěte, charakteristika mutismu, jeho dělení, etiologie a terapie. Praktická část popisuje chování dětí v mateřské škole, komunikaci s učitelkami, s personálem a s ostatními dětmi. Dále popisuje výchovné postupy a uplatňovaný výchovný styl v rodině. Jsou uvedeny i záznamy z logopedických a psychologických vyšetření dětí. V závěru jsou rozebrány edukační postupy učitelek, které byly použity při práci s těmito dětmi a jsou zde popsány pravděpodobné spouštěče vzniku mutismu u sledovaných dětí.
Dítě s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
ŠVARCOVÁ, Eva
Práce se zaměřuje na dítě s diagnostikovanou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v mateřské škole. Zjišťuje spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou při vytváření individuálního vzdělávacího plánu. Cílem projektu je vytvořit na základě zjištěných projevů konkrétního dítěte s ADHD a na základě prostudované literatury, individuální výchovně vzdělávací program pro rodiče a pro učitelky MŠ tak, aby byla zajištěna jednotnost výchovně vzdělávacího působení rodiny a MŠ. Teoretické poznatky, které jsem čerpala z uvedené bibliografie, jsem doplnila výzkumným projektem, který zahrnoval názor pedagogický učitelky MŠ a rodičů konkrétního dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.