Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sémantické preference a prozódie adjektiva eri a jeho odvozenin ve finštině
Jagošová, Kateřina ; Fárová, Lenka (vedoucí práce) ; Kovář, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sémantickou preferencí a prozódií adjektiva eri a jeho odvozenin ve finštině. Práce se věnuje skupině adjektiv odvozených od téhož základu, jež jsou významově téměř synonymní nebo jen velmi špatně odlišitelná. První část práce se věnuje teorii sémantiky a významu, syntagmatickým a paradigmatickým významovým vztahům (zejména synonymii a kolokacím), vymezení třídy adjektiv a charakteristice pojmů sémantická preference a prozódie. Druhá část se zabývá kolokační analýzou a analýzou sémantických preferencí a prozódií adjektiv, z nichž byla pro podrobnější zkoumání vybrána do velké míry synonymní dvojice erikoinen a erityinen. V závěru jsou na základě výsledků analýzy vypracovány sémantické profily dvou blíže zkoumaných adjektiv. Klíčová slova: finština, adjektiva, sémantická preference a prozódie, kolokační analýza, korpusová lingvistika, erikoinen, erityinen
Diagnostika dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku
Jagošová, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem Diagnostika dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku ývá problematikou diagnostiky dětí s předškolním věku onkrétně se věnuje přístupům, způsobům a možnostem diagnostikování dětí s předškolním věku aměřuje celkového rozvoje dítěte předškolního věku, nastiňuje diagnostikování dítěte v mateřské škole, především popisuje a mapuje metody a postupy diagnostikování těchto dětí psychologických poradnách. Cílem práce je objasnit tuto problematiku, popsat legislativní zakotvení pro vzdělávání a podporu dětí předškolním věku a specifika těchto dětí. Cílem empirické části je pomocí polostrukturovaných rozhovorů zmapovat proces diagnostikování dětí s předškolním věku pracovníky PPP na území lavního města Prahy. Konkrétně, jaké metody a postupy pracovníci využívají, zda pracují se speciálním nástrojem pro tyto děti, jaká je spolupráce mezi PPP a dalšími institucemi a zda se pracovníci PPP potýkají s obtížemi při tomto procesu. Výzkum je kvalitativně zpracován na základě informací získaných ných rozhovorů s pracovníky PPP sídlících na území lavního města KLÍČOVÁ SLOVA Dítě s odlišným mateřským jazykem, předškolní věk, diagnostika, diagnostický nástroj, psychologická poradna, podpůrná opatření
Použití lokálních postpozic v současné finštině
Jagošová, Kateřina ; Fárová, Lenka (vedoucí práce) ; Kovář, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá použitím lokálních postpozic v současné finštině. Postpozice jsou neohebná, případně pouze částečně ohebná slova stojící na pomezí několika slovních druhů. Podle významu se dělí do několika skupin, z nichž nejobsáhlejší jsou postpozice lokální, které jsou předmětem této práce. První část práce se věnuje vymezení slovního druhu, původu a funkci postpozic s důrazem na postpozice lokální. Druhá část práce se zaměřuje na výskyt vybraných lokálních postpozic obsazujících všech šest lokálních pádů v korpusu InterCorp. Na závěr jsou hlubší analýze podrobeny postpozice se základem sisä-. Klíčová slova: finština, lokální postpozice, korpusová analýza

Viz též: podobná jména autorů
2 Jagošová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.