Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční výchova na základních školách
Trefancová, Dana ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza "Finanční gramotnosti na základních školách" zaměřená na 2 stupeň základních škol v klatovském okrese. Teoreticko-metodologická část práce popisuje Finanční gramotnost, její rozdělení na peněžní, cenovou a rozpočtovou gramotnost. Dále pak jsou zde popsány demografické, politické a ekonomické důvody pro zavedení finanční výchovy a sociální a psychologické stránky lidského chování ve vztahu k finanční gramotnosti. Aplikační část je zaměřena na porovnání učebních plánů na základních školách, které mají 2. stupeň v klatovském okrese. Na tuto část naváže dotazníkové šetření, které tvoří základnu aplikační části. Jsou definovány tři hypotézy, které jsou závěrem této části potvrzeny. Za pomoci dotazníkového šetření je zobrazen skutečný stav finanční výuky v klatovském okrese.
Finanční gramotnost na vybraných základních školách
Krásová, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřena na začlenění finanční gramotnosti do základního vzdělávání v České republice. Cílem bylo nejen získat ucelený obraz o problematice finanční gramotnosti, ale také zjistit úroveň znalostí žáků devátých tříd základních škol právě v této oblasti. V práci jsou shrnuty dokumenty, projekty a výsledky výzkumu vztahující se k této problematice.
Finanční gramotnost v České republice
Volánková, Kateřina ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Zavadilová, Jana (oponent)
Cílem mé práce je nastínění situace současné problematiky finanční gramotnosti obyvatel v České republice. Práce věnuje pozornost teoretickým aspektům finanční gramotnosti z mnoha úhlů pohledu. Praktická část je zaměřena na možné důsledky finanční negramotnosti a následné vlivy na jedince. Výstupem mé práce je návrh na využití základních nástrojů státu pro dosažení finanční gramotnosti.
Ekonomické a sociální aspekty předlužování domácností spotřebitelskými úvěry v České republice po roce 2000
Švec, František ; Jílek, Josef (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice nadměrného zadlužování domácností. V první části diplomové práce byla provedena analýza vývoje zadluženosti českých domácností, přičemž bylo zjištěno, že z hlediska předlužování jsou nejrizikovějšími úvěry spotřebitelské. Spotřebitelské úvěry jsou spojeny s nejvyšším poměrem selhavších úvěrů a jsou nejčastější příčinou osobních bankrotů fyzických osob v České republice. Následující kapitola věnující se institucionálnímu prostředí úvěrového trhu pak odhalila nedostatky současné legislativy v oblasti poskytování spotřebitelských úvěrů, které spočívají v nedostatečném dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů, absenci horní hranice ročních procentních sazeb nákladů či dostupnosti úvěrů rizikovým skupinám domácností. Další důležitou příčinou je pak nedostatečná finanční gramotnost českých domácností. Jako nejvýznamnější ekonomický dopad předlužování domácností byla identifikována snížená spotřeba domácností, která je způsobena přesunem finančních prostředků od domácností s vyšším sklonem ke spotřebě k domácnostem s nižším sklonem ke spotřebě. Důsledkem nižší spotřeby domácností jsou pak i nižší příjmy státního rozpočtu vybraných prostřednictvím daně z přidané hodnoty. Další ekonomické dopady pak lze vidět ve vzrůstající chudobě domácností, vyšší kriminalitě, vyšších výdajích na zdravotnictví či potenciální politické radikalizaci. Vyústěním práce jsou návrhy legislativních opatření, která by měla zmírnit ekonomické dopady předlužování domácností. Tato opatření tkví především v regulaci trhu se spotřebitelskými úvěry a vyšší ochraně spotřebitele. Konkrétními možnostmi jsou například rozšíření dohledu České národní banky i na nebankovní poskytovatele spotřebitelských úvěrů, určení horní hranice ročních procentních sazeb nákladů, důslednější aplikace zákonné povinnosti prověřovat schopnost dlužníků splácet úvěry či snížení hranice 30 % u návrhů na oddlužení, která je stanovena v insolvenčním zákoně.
Finanční gramotnost žáků víceletého gymnázia
Nováková, Kateřina ; Votava, Libor (vedoucí práce)
Diplomová práce "Finanční gramotnost žáků víceletého gymnázia" se zabývá postoji žáků k problematice finanční gramotnosti a úrovní jejich znalostí. Pozornost je věnována jednotlivým složkám finanční gramotnosti a faktorům, které ovlivňují a formují znalosti a postoje žáků. Rešerší a komparací dostupné literatury je v teoretické části disku-tována definice finanční gramotnosti a způsob regulace finančního vzdělávání v České republice. Praktická část pomocí popisné statistické analýzy zpracovává výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky víceletého gymnázia. Na základě dílčích výsledků byly stanoveny čtyři hypotézy a jejich platnost je ověřována pomocí statistických testů. Součástí vyhodnocení hypotéz je diskuze nad zjištěnými výsledky.
Konzervativní zhodnocení finančních prostředků domácností
Boučková, Petra ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení dostupných alternativ spořicích produktů na finančním trhu, pomocí kterých mohou domácnosti zhodnocovat své úspory. Každý z těchto finančních instrumentů je podroben řádné analýze. Zvláštní důraz je kladen na finanční plánování a na cestu k dosažení finanční gramotnosti.
Analýza rodinných financí vybraných zaměstnanců a cesty z dluhů
Kratochvílová, Pavla ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zadlužených zaměstnanců ve vybrané společnosti a hledáním cest, jak těmto zaměstnancům pomoci. Hlavním cílem této práce je analýza současného stavu ve vybrané společnosti z pohledu exekucí zaměstnanců a na jejím základě navrhnout řešení, která by napomohla ke zlepšení finanční situace zaměstnanců. Dílčími cíli jsou definování důvodů zadlužení a vyhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybraných zaměstnanců. Práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a analytickou. Metody, které jsou použity k řešení práce, jsou, analýza, polostrukturovaný rozhovor, písemné dotazování a sekundární analýza dokumentů.
Zadluženost domácností v ČR
Ullrychová, Jana ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zadlužení českých domácností. Práce je rozdělena na část teoretickou a analyticko-praktickou. Teoretická část se věnuje domácímu hospodaření a úvěrování. V analyticko-praktické části autorka mapuje vývoj a strukturu poskytnutých úvěrů domácnostem v letech 1993-2014. Míra zadlužení je posouzena vzhledem k bankovním vkladům, čistému disponibilnímu důchodu domácností, HDP, státnímu dluhu a srovnána se zadlužením domácností EU. V závěru autorka dochází ke zjištění, že současná výše dluhu domácností není pro ekonomiku problémem a že razantní nárůst zadluženosti v současné době nehrozí. Schopnost splácet dluhy však není příliš vysoká, o čemž svědčí narůstající počet exekucí a vyhlášených osobních bankrotů. Původcem obtíží je nízká finanční gramotnost občanů a nezodpovědný přístup k úvěrování jak na straně věřitelské, tak na straně dlužnické.
Finanční gramotnost v sekundárním vzdělávání
Šuleřová, Nikol ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit stav finanční gramotnosti na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku a následně navrhnout možné zlepšení výuky finanční gramotnosti na této škole. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, kdy první teoretická část vysvětluje pojmy finanční gramotnosti a zhodnocuje stav finanční gramotnosti v České republice na základě podkladů, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury této práce. Druhá část je zaměřena na Masarykovu obchodní akademii v Rakovníku, kdy nejdříve je čtenář obeznámen s obecnými informacemi, následně s výukou finanční gramotnosti a stavem finanční gramotnosti žáků na této škole a návrhem na zlepšení výuky ekonomických předmětu na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku.
Studie úrovně finanční gramotnosti v České republice
Hrabovská, Marie
HRABOVSKÁ, M. Studie úrovně finanční gramotnosti v České Republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2014 Předmětem bakalářské práce je analýza projektů a aktivit podporujících finanční gramotnost v České Republice. Na začátku se práce věnuje obecnému úvodu do problematiky finančního vzdělávání a charakteristice organizací, které se v této oblasti angažují. Dále je na základě stanovených kritérií provedena komparace aktivit vyvíjených na území České republiky a Belgického království. Diskusní závěr vyhodnocuje úroveň informovanosti v oblasti finančního vzdělávání v obou zkoumaných státech a navrhuje možnosti inovací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.