Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,930 záznamů.  začátekpředchozí14911 - 14920další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Software jako služba, porovnání s outsourcingem
Krahulec, Jan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Raška, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce obsahuje charakteristiku modelu SaaS, představuje přehled jeho výhod a nevýhod a popisuje jeho ekonomické a technické předpoklady. Poskytuje také srovnání s outsourcingem a modelem ASP, diskutuje využití přístupu SaaS pro různé druhy aplikací a charakterizuje zahraniční a český trh dodavatelů SaaS. Zmapováním firem působících na českém trhu jsem udělal přehled aplikací, které lze v současnosti pořídit formou služby v České republice.

Vliv interkulturelních rozdílů na obchodní podnikání a jednání rakouských firem v České republice
Laňová, Milena ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
Mít kulturní vzdělání a bohaté zájmy patří ke společenským povinnostem. Jako pro občany sousední země, navíc s dlouhou společnou minulostí, by pro nás měla být znalost naší společné i nedávné historie jakousi nepsanou samozřejmostí. Zvýší to naši autoritu v očích rakouského partnera, a tato skutečnost může také dopomoci k vytvoření ovzduší důvěry při jednání.

JE HRÁČSTVÍ PŘÍNOSEM NEBO ÚJMOU SPOLEČNOSTI?
Kovář, Milan ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
V mé práci se pokusím zmapovat postavení ČR ve světě gamblingu neboli hráčství a vysvětlit, jakými nástroji je tento trh zde regulován, jak silně a zvláště pak z jakých důvodů. Budu hledat zároveň odpovědi na otázky týkající se přínosu či možné újmy způsobené závislostí na hraní, a to nejen pro samotného jednotlivce, ale i pro společnost jako celek a pro stát, který jako nejvyšší autorita do tohoto trhu zasahuje. Z hlediska zmíněné regulace se budu zabývat vztahem státu a firem provozujících zejména herny a kasina a proč stát nedá volný průchod tomuto způsobu podnikání tak, jako tomu je u mnohých jiných. Jestliže se stát zapojuje svým jednáním do tohoto trhu, povoluje, zakazuje a přikazuje co se dělat smí a co ne, přičemž udává i důvody svého jednání, je potom tato regulace účinná, nebo jen zbytečně ukládá podmínky, jejichž splnění nemá v praxi žádný význam? Z ekonomického hlediska budu zkoumat vliv regulací na přístup nových firem do odvětví kasin a heren, sílu konkurence, jejich přizpůsobivost na změny a jaké přínosy má tato regulace pro stát.

Vytváření a užití personalizovaných dokumentů
Mimra, Tomáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
V dnešní době se komunikace firem se svými zákazníky stala klíčovým faktorem ovlivňujícím nejen reputaci a image firmy, ale i dobrý vztah se svými klienty. Díky tomu se nároky na kvalitu komunikačních kanálů stále zvyšují. Standardním komunikačním kanálem stále jsou, byly a budou dokumenty a to ať už ve formě tištěné nebo elektronické. Personalizace těchto dokumentů je způsob, jakým lze dosáhnout velmi kvalitní individuální komunikace se zákazníkem a zároveň maximálně zefektivnit vlastní marketingovou kampaň a podpořit tak firemní business.

Srovnání podnikatelského prostředí malých a středních firem v ČR a VB
Schirová, Věra ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Kešner, Martin (oponent)
Charakteristika podnikatelského prostředí. Právní prostředí, státní správa, financování, daně. Definice, funkce a specifika malých a středních podniků. Podnikatelské prostředí ČR a VB - srovnání. Podnikatelské prostředí ČR - dotazníkové šetření.

Franchising jako moderní forma zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních firem
Teplý, Jakub ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Fiala, Bohumír (oponent)
V úvodní kapitole se zabývám konkurencí, jejím obecným pojetím a funkcí. V ekonomickém pojetí konkurence zmiňuji názory "klasiků" ekonomie Adama Smithe a Karla Marxe na konkurenci, kteří ji pojímají jako "střet kapitálu". V textu dále uvádím mikroekonomické dichotomie konkurence- dokonalou a nedokonalou konkurenci a její formy, a konkurenci cenovou a necenovou. Zmiňuji též mikroekonomickou diferenciaci konkurence podle trhu, na kterém ke konkurenčnímu boji dochází, tedy konkurenci mezi nabídkou a poptávkou, trh na straně poptávky (trh výrobce) a na straně nabídky (trh spotřebitele). Na závěr kapitoly uvádím manažerské pojetí konkurence, užívané v praxi. Analyzuji konkurenci na základě Porterovy teorie konkurenčních sil, kterou rozšiřuji o současný pohled na konkurenci v odvětví (podnikatelské oblasti) od J .Jiráska. Druhá část kapitoly seznamuje čtenáře s vývojovými formami konkurence, jak se postupně rozšiřoval její dosah. Uvádím zde konkurenci meziodvětvovou, produktovou, národní, mezinárodní, globální a alianční. V rámci mezinárodní konkurence připomínám teorii komparativních výhod. Závěrem kapitoly rozebírám současnou podobu konkurence, tzv. superkonkurenci. V další kapitole definuji, co je to konkurenceschopnost a všímám si jí na úrovni států a firem. K uchopení konkurenceschopnosti používám Porterův...

Vývojové trendy faktoringového trhu v České republice
-, Václav ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Horák, Jindřich (oponent)
Trh faktoringu v České republice zaznamenal v posledních deseti letech velmi intenzivní vývoj. Na trhu působí velké a malé faktoringové firmy. Velké faktoringové firmy vlastní banky. Malé faktoringové firmy jsou bankami financovány. Trh zaznamenává silný růst v posledních několika letech a tento trend bude pokračovat i v budoucnu.Trh je již silně konkurenční a faktoringové firmy se stávají vhodným doplňkem služeb komplexního financování jak velkých, ale tak i malých a středních firem.

Společenská odpovědnost firem
Balaštíková, Helena ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Charakteristika CSR - definice konceptu, co není CSR, stakeholders, základní oblasti aplikace CSR, přínosy CSR, rizika pro firmu vyplývající z nepřijetí konceptu, kritika a obhajoba CSR, základní mezníky rozvoje konceptu společenské odpovědnosti, příbuzné pojmy. Subjekty se zájmem o společenskou odpovědnost - organizace zabývající se CSR, CSR a stát, společensky odpovědné investování. Měření a reportování CSR - prezentace společensky odpovědného chování, standardy. Zhodnocení přístupů vybraných firem k CSR.

Moderní trendy v oslovování zákazníků prostřednictvím komerčních komunikací
Smejkalová, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Frey, Petr (oponent)
Práce vychází z historie vývoje oboru komerčních komunikací. Popisuje východiska pro moderní trendy v oslovení zákazníků, jako je situace na trhu zboží a služeb, spotřební trendy a změny na mediálním trhu. Věnuje se otázce přesycení klasickou reklamou a alternativním způsobům oslovení zákazníků. Konkrétně jsou charakterizovány následující formy oslovení: virální reklama, interaktivní webové stránky a video na webu, sociální sítě a blogy v komerční komunikaci, reklama v počítačových hrách a virtuálních světech, mobilní reklama, interaktivní venkovní média, digitální televize, engagement marketing, product placement, guerilla marketing a ambientní média a digitální média v místě prodeje. Pozornost je věnována i trendu k větší sociální odpovědnosti firem. V závěru je formulován stručný odhad vývoje v reklamním průmyslu v následujících letech.

Analýza mezinárodní marketingové kampaně společnosti Hewlett - Packard a její adaptace na český trh
Smolková, Barbora ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Trešl, Petr (oponent)
Diplomová práce na téma se zabývá rozborem přístupu globálních firem ke své marketingové komunikaci.Ve své práci jsem se snažila postihnout aspekty adaptování globální marketingové kampaně pro podmínky českého trhu a přiblížit procesy, které je nutné pro naplnění cíle realizovat. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nastiňuje teoretická východiska pro organizaci globálních firem, další dvě kapitoly se věnují praxi. Druhá kapitola představuje globální kampaň společnosti HP, její cíle, nástroje a prvky. Třetí kapitola analyzuje uvedení kampaně na českém trhu ? načasování, průběh, celkové provedení. Na závěr hodnotím úspěšnost kampaně a efektivitu přístupu společnosti HP ke globálnímu marketingu.