Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učebnice dějepisu pro gymnázia - kvantitativní analýza
Gliganičová, Jana ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Bakalářská práce analyzuje ucelenou čtyřdílnou řadu učebnic "Dějepis pro gymnázia a střední školy", zabývající se paralelním výkladem světových a českých dějin, vydáno Státním pedagogickým nakladatelstvím v Praze 2001 - 2002, autorem jejíž koncepce je Petr Čornej. Bakalářská práce vyhodnocuje, jaký podíl celkového obsahu učebnic se týká křesťanství. V jednotlivých čtyřech dílech je to postupně 5,25%, 35,80%, 3,83% a 2,21%. Dále nalézá ty pasáže textu, tvořící 0,12% celkového obsahu řady učebnic, které jsou vůči křesťanství negativní anebo pozitivní a detailně je rozebírá. Dochází k závěru, že kvantitativní zastoupení křesťanství je adekvátní, vzhledem k tomu, že řada učebnic pojednává především o politických dějinách. Negativní a pozitivní pasáže nejsou záměrem autorů, nýbrž výsledkem jejich chyb, neobratnosti a bezděčného převzetí historických vzorců z učebnic předchozího režimu.
Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí
Duben, Otakar ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Bibliografický záznam DUBEN, Otakar. Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí. Praha, 2012. XX s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Radim Wolák. Abstrakt Diplomová práce "Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí" se zaměřuje na analýzu mediální gramotnosti studentů 1. - 3. ročníku vyšších gymnázií a klade si za cíl definovat znalosti, které tato sociální skupina potřebuje pro bezpečné a uvědomělé používání sociálních sítí. Pro zpracování tématu byla použita kvalitativní analýza formou focus groups a následně kvantitativní výzkum na vzorku 220 studentů jednoho pražského gymnázia. V práci jsou podrobně popsány analyzované vzorce chování teenagerů v tomto prostředí a nejčastější chyby, kterých se při používání této rychle se rozvíjející mediální platformy dopouštějí. Práce se soustředí také na témata, která s mediální gramotností na sociálních sítích úzce souvisí, tedy na používání těchto sítí jako spolehlivého informačního zdroje, bezpečného komunikačního nástroje a také náplně volného času a neopomíjí ani osvětlení častých negativních jevů souvisejících s rozvojem sociálních sítí. Samostatná kapitola je věnována jak historii...
Srovnání profesní orientace dětí na nižším gymnáziu a maturantů na víceletých gymnáziích
Farkač, Jan ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesní orientací studentů na pražských osmiletých gymnáziích. Konkrétně terciánů a maturantů, jimž se věnuje také zvlášť, ale hlavním tématem je srovnání těchto věkových skupin. Hlavními zdroji dat jsou dva kvantitativní výzkumy provedené na každý na jedné věkové skupině. Výzkumný nástroj (dotazník) byl vytvořen na základě informací z odborné literatury, které poskytly teoretický základ celé práci a tvoří její podstatnou část, a dvou hloubkových rozhovorů, jejichž stručná analýza je také součástí práce. Výzkum poukázal na některé významné rozdíly v profesní orientaci mezi oběma věkovými skupinami ve zkoumaných aspektech profesní orientace, kterými jsou gender, rodina, škola, zájmy, média, vzory a aspirace. Rozvinutější profesní orientace u maturantů byla výzkumem potvrzena.
Elektronicky zpracovaný výukový materiál jako příloha k učebnicím chemie pro SŠ
Jánský, Jan ; Stratilová Urválková, Eva (oponent) ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový elektronický materiál ve formě webové stránky a doplňkových souborů (PowerPointová prezentace, pdf soubory, animace, obrázky) zaměřený na problematiku rovnovážných stavů. Materiál by měl sloužit jako doplněk ke stávajícím učebnicím a výukovým materiálům pro SŠ. Vytvořený materiál je, formou svého vymezení, obsahově v souladu s nejnovějšími kurikulárními dokumenty, mezi něž patří zejména Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (RVP-G) a Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro SŠ a českých internetových zdrojů, provedené z hlediska uvedeného tématu. Na základě provedeného zhodnocení byly pro zpracování tématu rovnovážných stavů pro SŠ vybrány následující okruhy: chemická rovnováha, fázová rovnováha a redukčně-oxidační rovnováha. Materiál se pokouší podat dané učivo srozumitelnou formou a svým obsahem motivovat žáky k dalšímu studiu, k čemuž by měla napomáhat přítomnost nejrůznějších motivačních prvků jako jsou originálně za účelem prezentace vytvořené animace, interaktivní animace, videopokusy a obrázky. Vytvořená webová prezentace poskytuje taktéž další materiály pro učitele, k nimž náleží PowerPointové prezentace, soubory animací k danému tématu a metodické...
Vliv změny požárně technických charakteristik na požárně bezpečnostní řešení stavby gymnázia
Kaczyński, Marek ; Sedláková, Markéta (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem změn požárně technických charakteristik na požárně bezpečnostní řešení gymnázia. Na tento objekt je vypracováno požárně bezpečnostní řešení. Cílem tohoto řešení je prokázat, zda tento objekt, který byl navržen v roce 1995, splňuje současné požadavky na požární bezpečnost staveb s přihlédnutím k požárně technickým charakteristikám objektu. Způsob a zásady tohoto řešení jsou popsány v úvodní části této práce. S ohledem na zjištěný posun požadavků požární bezpečnosti staveb byla pro nevyhovující stav navrhnuta taková úprava, aby objekt splňoval požadavky požární bezpečnosti na něj kladené. Tato úprava se týká především návrhu nových únikových cest. V další části práce je navrhnut objekt odlišného provozního využití - hotel. Následně jsou ukázány rozdíly v posuzování požární bezpečnosti budovy gymnázia a hotelu, které jsou vyvolány změnami v posuzování mezi kmenovou normou ČSN 73 0802 a projektovou normou ČSN 73 0833. V závěru práce je objasněno, z jakého důvodu bylo požárně bezpečnostního řešení gymnázia nevyhovující, a jaké jsou hlavní rozdíly v posuzování objektů s rozlišným funkčním využitím.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.