Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,572 záznamů.  začátekpředchozí12563 - 12572  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 


Odpovědnost lékaře a zdravotnického personálu ve světle morálky
Pavlík, Jakub ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Matějek, Jaromír (oponent)
RESUMÉ: Diplomová práce Odpovědnost lékaře a zdravotnického personálu ve světle morálky se zabývá specifickou oblastí lidské profesní odpovědnosti, která se týká výkonu práce lékaře a zdravotnického personálu. Odpovědnost je představena z pohledu práva, filozofie, psychologie i z pohledu, jímž je prezentována ve všeobecných encyklopediích, v práci je vysvětlena podstata odpovědnosti a porovnán pohled na odpovědnost z pozice morálky s pohledem práva, uveden je i význam lidské svobody pro nesení odpovědnosti a zdůrazněn význam správné formace a výchovy svědomí pro nesení a naplnění lidské morální odpovědnosti. Mezi základní témata práce patří i zdůvodnění lidské odpovědnosti - jako důvod lidské odpovědnosti je představena lidská racionalita. Spektrum a rozsah lidské odpovědnosti jsou představeny na příkladu rodičovské odpovědnosti a odpovědnosti politika a státníka. Práce se zabývá i problematikou situační etiky, přirozeného zákona, autonomní etikou v pohledu sv. Tomáše Akvinského a pohledem recentní doktríny Katolické církve na problematiku lidské odpovědnosti. Odpovědnost lékaře a zdravotnického personálu je řešena z pohledu práva, zmíněna je odpovědnost za komunikaci s pacientem a za sdělení pravdy. Uvedeny jsou i aktuální etické otázky současné medicíny a lékařské praxe - reprodukční medicína, apalický...

Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mudrák, David (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Hladíková, Dana ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.

Média a edukace (na materiálu vybraných domácích a zahraničních výzkumů mediálních edukačních obsahů)
Landová, Marína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Disertace se soustřeďuje na problematiku výzkumů mediálních edukačních obsahů, a to zejména s využitím výzkumných poznatků z období let 2003 - 2011. Práce se nejprve zabývá vybranými teoreticko-metodologickými otázkami vztahu médií a vzdělávání z pohledu mediálních studií a dalších sociálních věd. Pozornost je věnována některým definičním otázkám; dále je představena varianta klasifikace vzdělávacích pořadů pro potřeby pedagogické i mediální praxe. V kontextu realizovaných výzkumů je nastíněn současný stav české veřejnoprávní mediálně-vzdělávací scény. Výzkumná část disertace reflektuje interdisciplinární charakter tématu, a to zejména pohled mediálních studií, sociologie a pedagogiky. Je popsán výběr domácích i zahraničních výzkumných šetření posledního desetiletí zabývajících se mediálními edukačními obsahy; šlo vesměs o šetření empirického charakteru, z nichž část zpracovala autorka disertace. Jsou to zejména dotazníková a anketní šetření zabývající se vztahem strukturovaného mediálního publika, tj. žáků, studentů a pedagogů ke vzdělávacím pořadům. Dále byly do výběru výzkumů zařazeny mediální obsahové analýzy a ohniskové skupiny k mediálním edukačním obsahům; ze zahraničních výzkumů je ve výběru věnována pozornost zejména výzkumům seriálu Sesame Street. Práce obsahuje dílčí komparace a...

Požadavky praxe na kompetence čerstvých absolventů manažerských oborů
Boušková, Kateřina ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
V mojí bakalářské práci jsem se zabývala klíčovými kompetencemi, které mají tu schopnost rozdělovat manažery na úspěšné a průměrné. Jejím cílem bylo zjistit, jaké kompetence požadují zaměstnavatelé od čerstvých absolventů manažerských oborů, jak jsou jejich očekávání naplněna a jak jsou v tomto smyslu vybaveni absolventi fakulty managementu VŠE v Jindřichově Hradci.

Rómský asistent pedagoga
Pechrová, Renáta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent)
Motivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...

Prevence poškození pacientů záměnou podaných léků
Ratzová, Hana ; Marx, David (vedoucí práce)
Diplomová práce mapuje nejdůležitější problematické oblasti bezpečí poskytované péče, zejména v souvislosti s podáváním léků. V obecné části práce jsou popsána rizika spojená s podobnými názvy léčiv, užíváním koncentrovaných roztoků elektrolytů, špatnou identifikací pacienta a špatnou komunikací. Jsou demonstrovány z klinické praxe hlášené případy lékových záměn vzniklých v souvislosti s výše uvedenými okruhy a vyjmenována doporučení, jak rizikovým situacím předejít a zajistit maximálně bezpečnou péči. Závěrečná část práce popisuje a porovnává, jakým způsobem je bezpečné podávání léčiv zajištěno ve 3 pražských fakultních nemocnicích a Univerzitní nemocnici Antverpy. Prokazuje v posledně jmenované nemocnici výrazně propracovanější systém edukace i propagace v oblasti bezpečné zdravotní péče jak mezi personálem, tak pacienty a jejich blízkými. Rovněž technické zajištění správné medikace (čtečky čárových kódů, zařízení automatizovaného výdeje léku na vybraných odděleních apod.) bylo v belgické nemocnici na vyšší úrovni než v průměru ve sledovaných českých nemocnicích.

Hodnocení připravenosti studentů na práci učitele TV
Herink, Petr ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení připravenosti studentů na práci učitele tělesné výchovy. Název diplomové práce v angličtině: Value of student's readiness for physical education teacher's job Cíle práce: Cílem práce bylo provést hodnocení průběhu pedagogických praxí studentů FTVS-UK v tělesné výchově na základních školách. Zjistit podmínky v jakých se pedagogické praxe konají (úroveň vybavení škol - pomůcky, sportoviště). Dále zjistit, které aktivity studenti nejčastěji zařazují do výuky a jak se studentům daří udržet kázeň, motivaci žáků a bezpečnost při vlastním pedagogickém působení. Zjistit s jakým úspěchem či neúspěchem jsou studenti schopni řešit problémy se kterými se v průběhu vlastní praxe setkali a museli je řešit. Zjistit celkovou připravenost studentů na pedagogický proces. Metoda: Jako metoda zjišťující podmínky a průběh pedagogických praxí byla zvolena metoda dotazníkového šetření, která shromažďování dat zakládá na dotazování osob. Je určena pro hromadné získávání údajů. Byl použit dotazník, který sestavil Tilinger a Kovář v roce 2005. Dotazování se zúčastnilo 147 studentů prezenčního studia, kteří právě ukončili pedagogickou praxi na ZŠ (květen 2005) v roasahu 4 hodin hospitací a 36 hodin výuky. Celkem jsem vyhodnotil 147 dotazníků. U jednotlivých odpovědí jseme zjišťovali četnost vyjádření...

Specifické otázky výuky španělštiny v systému vzdělávání dospělých
Janíčková, Darina ; Mištinová, Anna (vedoucí práce) ; Špaček, Jiří (oponent)
Specifické otázky se u výuky španělštiny pro dospělé objevují ve všech jejích součástech a ovlivňují je dva základní přístupy - didaktika cizích jazyků a didaktika vzdělávání dospělých. Prostřednictvím kombinace procesu výuky cizího jazyka a andragogické praxe nám vystupují do popředí rozličné a specifické rysy výuky španělštiny v systému vzdělávání dospělých. V této souvislosti se pokusíme o analýzu všech složek výuky španělštiny a zaměříme se na specifické otázky, související s celkovým pojetím didaktického procesu v rámci vzdělávání dospělých. Komplexní sociální, kulturní a ekonomický rozvoj společnosti si klade stále větší nároky na jednotlivce. Být průměrný nestačí, je třeba prosadit se v rostoucí konkurenci. Svět se stále mění a my se musíme měnit s ním. Flexibilita je v dnešním nekompromisním prostředí samozřejmostí. Obstojí jen ten, kdo je otevřen změnám, nebojí se jich a dokáže se jim rychle přizpůsobit. I nároky na jednotlivce se mění, a to především v návaznosti na požadavky z oblasti trhu práce. Za zmíněných okolnosti nabývá na významu koncepce celoživotního učení a její významná složka, jíž je vzdělávání dospělých spolu se svými specifickými metodami, prostředky a cílovou skupinou - dospělou populací. Výuku cizích jazyků považujeme v této souvislosti za jeden z klíčových předmětů tohoto typu...