Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání
Vaňková, Petra ; Mudrák, David (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá typy hodnocení pojmových map na základě studia odborné literatury. Poukazuje na rozdílné pohledy a vnímání metod hodnocení a nabízí vlastní metody hodnocení. Prostřednictvím výzkumu hodnotí vlastní metody hodnocení pojmových map a následně zkoumá možnosti hodnocení pojmových map (v porovnání s hodnocením písemné práce, objektivnost metody hodnocení) u žáků druhého stupně základní školy ve třech vybraných předmětech: zeměpis, výchova k občanství, informatika. KLÍČOVÁ SLOVA: pojmová mapa, hodnocení
Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mudrák, David (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Online vzdělávací prostředí jako nástroj komunikace ve škole
Mudrák, David
Úkolem této práce je tedy ukázat, jak může online vzdělávací prostředí pomáhat žákům i učitelům v procesu vzdělávání jak při samotné prezenční výuce ve škole, tak po jejím skončení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání
Vaňková, Petra ; Mudrák, David (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá typy hodnocení pojmových map na základě studia odborné literatury. Poukazuje na rozdílné pohledy a vnímání metod hodnocení a nabízí vlastní metody hodnocení. Prostřednictvím výzkumu hodnotí vlastní metody hodnocení pojmových map a následně zkoumá možnosti hodnocení pojmových map (v porovnání s hodnocením písemné práce, objektivnost metody hodnocení) u žáků druhého stupně základní školy ve třech vybraných předmětech: zeměpis, výchova k občanství, informatika. KLÍČOVÁ SLOVA: pojmová mapa, hodnocení
Podpora hodnocení výuky prostřednictvím databázových technologií
Fuglík, Viktor ; Mudrák, David (oponent) ; Štípek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o současných možnostech hodnocení žáka za použití informačních technologií. Využití databázových systémů má oproti ostatním metodám, výpočetní techniku nereflektujícím, výhody zejména v rychlosti při práci s hodnocením, v dostupnosti dat prostřednictvím Internetu a ve snadné manipulaci s nimi z hlediska dalšího využití. Výsledkem práce je modelová aplikace, shrnující námi popsané způsoby hodnocení a umožňující jejich následné zpracování. Podporované metody hodnocení vycházejí ze současných zákonných možností a z návrhů řady významných autorů pedagogických článků a publikací. Testování v reálném prostředí prokazuje vhodnost zvolených prostředků pro řešení tohoto typu úkolu.
Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy
Mudrák, David ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent)
V předkládané disertační práci je zaveden teoretický koncept kompetence manipulovat se strukturami jako komplex kognitivních a performačních schopností a dovedností zacházet s různými formami a reprezentacemi dat, informací a znalostí. Vychází se přitom z pojetí kompetence jako obecnější způsobilosti s univerzálním charakterem uplatnění v různých životních situacích. Pojem struktura je v úvodu práce vymezen jako abstraktní uspořádání prvků dané množiny či systému dle jejich vzájemných vztahů. V návaznosti na vymezení pojetí pojmů informační gramotnost a informační výchova a s využitím analýzy a komparace několika zahraničních modelů rozvíjení informační gramotnosti se práce soustřeďuje na struktury a jejich reprezentace, nejčastěji v podobě schémat a diagramů, se kterými se setkáváme v oblastech vyhledávání, zpracovávání a organizace dat, informací a znalostí pomocí soudobých informačních a komunikačních technologií (ICT). Práce se snaží ukázat, že schopnosti a dovednosti manipulovat se strukturami dat, informací a znalostí na úrovni myšlenkových či kognitivních operací tvoří důležitou součást komplexní způsobilosti jedince označované jako informační gramotnost.
Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mudrák, David (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Online vzdělávací prostředí jako nástroj komunikace ve škole
Mudrák, David
Úkolem této práce je tedy ukázat, jak může online vzdělávací prostředí pomáhat žákům i učitelům v procesu vzdělávání jak při samotné prezenční výuce ve škole, tak po jejím skončení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.