Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek se zabývá vizuálním zobrazením témat souvisejících s volbou amerického prezidenta ve zpravodajských časopisech v letech 1992 - 2012. Nejprve je v práci nastíněn vývoj moderní politické komunikace, politického marketingu a volebních kampaní s důrazem na současnost. Následující část práce se věnuje charakteristice zkoumaných periodik a současnému postavení zpravodajských časopisů na mediálním trhu. Na příkladu nedávné historie a současnosti časopisu Newsweek je popsán stav zpravodajských časopisů v digitální éře. V závěru teoretické části práce je stručně přiblíženo fungování amerického volebního systému. Praktická část práce pak prostřednictvím kvalitativní analýzy podrobně zkoumá obrazové materiály v časopisech Time a Newsweek týkající se amerických prezidentských voleb. Závěrem analýzy je vyhodnocení vývoje těchto materiálů mezi roky 1992 a 2012 v kontextu vývoje politické komunikace a aktuálního stavu mediální krajiny.
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....
Mediální reprezentace utváření komunální politiky (na příkladu sporu o grantování pražských divadel v letech 2007 až 2008)
Švubová, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Mediální reprezentace utváření komunální politiky - na příkladu sporu o grantování pražských divadel" vychází z teze, že média se podílejí na utváření politiky tím, že o ní selektivně referují. Tato skutečnost bude v diplomové práci ilustrována na příkladu tvorby grantové politiky Magistrátu hl. města. Analyzovanými médii jsou deníky MF Dnes, Právo, Lidové noviny a televize TV Nova a Česká televize v období let 2007 a 2008. V teoretické části je nastíněn vztah médií a reality, mediální účinky a faktory působící na formování zpravodajského obsahu. Dále je pozornost věnována vztahu medií a politiky, diskutuje otázku, jakou roli hrají masová média v politických rozhodovacích procesech, uvádí definice politické komunikace. Následně je přiblížen koncept agenda-settingu a jeho vztahu k rámcování a zpravodajským hodnotám. Dále je uveden průběh sporu o financování pražských divadel a zdůrazněny jeho klíčové momenty. V praktické části práce jsou představeny výsledky kvantitativní obsahové analýzy, jejímž záměrem bylo ukázat mediální obraz sporu a zároveň potvrdit či vyvrátit základní hypotézu, tj. že média ve sledovaném sporu nebyla nestranná. Kvalitativní analýza rámců se následně snaží odhalit, jak byl spor v médiích prezentován. Přílohou diplomové práce je kódovací kniha.
Koncept nastolování agendy v kontextu českých mediálních studií
Nečas, Vlastimil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Předložená dizertační práce vychází z širokého proudu úvah o vztahu masových médií, společnosti a politiky a detailně se věnuje jednomu specifickému konceptu, který se pokouší tyto vztahy pojmenovat, modelovat a empiricky zkoumat. Základní cíle práce lze shrnout do dvou vzájemně provázaných oblastí. První cílem je představit v českém odborném prostředí koncept nastolování agendy, nabízející teoretický, pojmový a výzkumný rámec pro analýzu vztahů mezi obsahy masových médií, dynamikou veřejného mínění a politickou sférou. Druhým cílem je pak analýza teoretického ukotvení a způsobů zkoumání procesů nastolování agendy v českém sociálně-vědním prostoru. Teoretická část práce (kapitola 1. až kapitola 3.5) je strukturována podle dvou hledisek: diachronního a synchronního. V diachronní perspektivě se snažíme pojmenovat společenský kontext a historické kořeny zkoumání nastolování agendy, jeho postupný vývoj, hlavní trendy a vývojové linie. Plynule pak přecházíme do synchronní perspektivy, kdy popisujeme odborné a oborové ukotvení nastolování agendy, a pomocí dostupných klasifikací detailně analyzujeme existující úrovně studia nastolování agendy a hlavní výzkumné oblasti. Druhá základní oblast dizertační práce je ukotvena ve snaze identifikovat, pojmenovat a analyzovat způsoby zkoumání procesů nastolování témat v...
Politický marketing a politická komunikace jako nástroje vládní politiky
Kratochvíl, Lukáš ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Diplomová práce Politický marketing a politická komunikace jako nástroje vládní politiky se zaměřuje na tematiku politické komunikace a politického marketingu s důrazem na jejich využití v rámci komunikace vlád a vládních politiků. Je představen teoretický rámec zahrnující témata politické komunikace, politického marketingu, politického public relations, permanentních kampaní a brandingu. Následně jsou představeny jednotlivé case studies, primárně zaměřené na prostředí České republiky s důrazem na kampaně Úřadu vlády České republiky.
Publicistika formou dramatické tvorby
Hypšová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Práce se zabývá pojmem teatrality v médiích a užitím mediálních obsahů v divadle. Úkolem je zjistit možnosti publicistiky formou divadelní tvorby a zároveň popsat projevy teatrality v médiích. Metodologie byla vytvořena na základě kombinace sémiotické a obsahové analýzy. Práce také vnáší poznatky divadelní vědy do prostředí mediálních studií. Divadlo zde slouží jako příklad, kdy jsou při reprodukci sdělení všichni zúčastnění obeznámeni se skutečností, že se jedná o interpretaci. Podobný přístup je aplikován na mediální obsahy. Dále pomohly pojmy jako herecká postava a dramatická osoba rozlišit skutečné osoby zobrazované ve sdělovacích prostředcích od jejich mediálního obrazu. Tento rozdíl si často diváci neuvědomují a přijímají navržené interpretace médií i mediální obrazy osob veřejného života jako součást svého výkladu společenského dění. Ve zpravodajství jsou konstruovány dramatické situace, které mají za úkol přitáhnout pozornost diváků a čtenářů. Kompozice takových situací inscenovaných médii je podobná jako v dramatickém umění.
Analýza obsahů českých deníků ve vztahu k politickým stranám a jejich lídrům kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010
Kodým, Václav ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Analýza obsahu českých deníků ve vztahu k politickým stranám kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010" vychází z předpokladu, že média a politika se navzájem velmi silně ovlivňují. V teoretické části nejdříve vymezuje roli médií ve společnosti a popisuje vývoj vnímání role novinářů. Na teoretickém konceptu mediatizace vysvětluje vzájemné působení mediální a politické logiky. V následující kapitole přináší pohled na historický vývoj politické komunikace s ohledem na její probíhající transformaci. Poté vymezuje několik pojmů, které jsou k popisu tohoto procesu ustáleny a s její proměnou spojovány. Zvláště se věnuje definici pojmu personalizace, kterou rozděluje na dvě formy, individualizaci a privatizaci. Přináší teoretické vymezení tohoto konceptu a jeho kritické zhodnocení. V druhé části nejdříve představuje jednotlivé strany a deníky a krátce představuje komunální volby v České republice. Následně se za použití metody kvantitativní obsahové analýzy zabývá zjišťováním míry pozornosti, kterou v období jedenácti týdnů před volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010 věnovaly tištěné deníky stranám a jejich kandidátům. V rámci tohoto výzkumu se ještě snaží v mediálních obsazích odhalit míru personalizace a jejích forem v definovaném teoretickém...
Media representation of the "Gorilla" case in slovak and czech media
Midulová, Katarína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá mediálnym obrazom politickej kauzy Gorila v slovenských a českých spravodajských denníkoch. Teoretickým základom práce je charakteristika a rozne aspekty vzťahu politiky a médií v danom spoločenskom systéme, mediálne rámcovanie politického diania a normatívne aspekty vyváženosti v spravodajstve. Na uvedené nadväzuje definícia škandálu a špecifické znaky medializácie politických škandálov. Cieľom práce je aplikovať tieto teoretické koncepty na danú kauzu a empiricky overiť, nakoľko platia v prípade kauzy Gorila. Súčasťou šetrenia je aj analýza zdrojov a následné zhodnotenie ich vyváženosti. K empirickému šetreniu je v práci využitá metóda kvantitatívnej obsahovej analýzy. Dané zistenia preukazujú silnú frekvenciu pokrytia kauzy Gorila, väčšinovú orientáciu na elitné (politické) zdroje a časté vyobrazenie určitých typov aktérov na úkor iných (v spojení s danou kauzou). Z daných zistení je navyše zrejmé, že médiá nevenovali pozornosť faktu, že autenticita zdrojového materiálu kauzy nebola oficiálne potvrdená.
Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Frost, Iveta ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010" pojednává o předvolební kampani nově vzniklé neparlamentní politické strany TOP 09 k volbám do Poslanecké sněmovny, které se po dvojím zrušení předčasného termínu voleb na podzim 2009 uskutečnily až v termínu řádném, a to 28. a 29. května 2010. Pro komplexní uchopení tématu práce popisuje politické události, které se v České republice před parlamentními volbami v roce 2010 odehrály. Ty podmínily samotný vznik TOP 09 a do značné míry i potenciál jejího pozdějšího volebního úspěchu. Práce se dále zabývá profilem politické strany TOP 09, analýzou jejích volebních programů, positioningem TOP 09 na trhu parlamentních voleb a výsledky předvolebních preferencí strany v šetřeních jednotlivých výzkumných agentur. Následuje analýza předvolební kampaně samotné. Ta se zabývá jak celkovou strategií kampaně TOP 09 - jejím cílem, cílovými skupinami, tonalitou, tématy, načasováním, úrovněmi a rozpočtem, tak i barevnou symbolikou kampaně, jejími hlavními tvářemi, mediálním mixem a fenoménem negativní kampaně a jeho využitím. Následují výsledky voleb jako zpětná vazba politické komunikace. V závěru práce je provedeno zhodnocení předvolební kampaně TOP 09.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.