Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezigenerační přenos výchovných stylů z orientační do prokreační maloměstské rodiny
Vaňhal, Miroslav ; Gorčíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Mazáková Šetinová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přenosem výchovných stylů v rodinách. Je koncipována jakožto případová studie týkající se dvou generací rodin z českého maloměsta zvaného Říční. Cílem této práce bylo popsat, jak výchovný styl, kterým je člověk vychováván svými rodiči ovlivňuje jeho přístup k výchově k vlastním dětem. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se věnují rodině, výchově a mezigeneračnímu přenosu. V každé z těchto částí jsou definovány pojmy, se kterými se dále pracuje a jsou shrnovány dosavadní relevantní poznatky. Praktická část nejprve čtenáři prezentuje využitou metodologii a poté se věnuje interpretaci dat a zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek. Vychází se mého zde z kvalitativního výzkumu, v jehož rámci byly provedeny polo-strukturované rozhovory s nynějšími rodiči a prarodiči. Výstupem z provedené tematické analýzy je popsání toho, jak respondenti z obou generací byli vychováváni, jak výchovu hodnotí a o jaké styly by se mohlo jednat. Načež je navázáno popsáním toho, jaký vliv může mít výchovný styl v mezigeneračním horizontu. Konkrétněji byl při výzkumu nalezen silný vliv sociálního učení. Menší důraz byl dotazovanými kladen na nastavování odlišných praktik na základě hodnocení výchovy a chování rodičů. Změny ve společnosti se zdají býti rovněž faktorem.
Economic inequalities in EU: capital flows between the core and the periphery
Deďo, Peter ; Hána, David (vedoucí práce) ; Kebza, Martin (oponent)
Předmětem zkoumání této práce jsou ekonomické nerovnosti v Evropské unii v letech 1999 až 2018, se záměrem analyzovat vliv toků kapitálu plynoucích z vyplácených dividend a remitencí na vývoj prostorových disparit mezi národními státy. První část práce se snaží ukotvit téma práce do konceptu Světového systému od I. Wallersteina s přesahem do historických souvislosti, které vytvořily základ pro dnešní polarizaci Evropy. Následuje stručný popis kladů a záporů nerovností s představením snah Evropské unie tento problém řešit. V metodické části jsou popsány nástroje zkoumání variability a toků kapitálu. Empirická studie aplikuje metodické postupy na konkrétní data hrubého domácího produktu a hrubého disponibilního důchodu pocházející převážně z Eurostatu. Následně se autor pokouší interpretovat získané výstupy analýz. Klíčová slova: Evropská unie, nerovnosti, toky kapitálu, Giniho koeficient, HDP, strukturální fondy
Perceived Inequalities by Immigrant Students in Czechia
Strnadová, Kristýna ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Diplomová práce představuje, jak mladí studenti z tzv. třetích zemí chápají každodenní problémy a obtíže, které se jim dějí v důsledku jejich postavení cizince v hostitelské zemi. Na základě analýzy deseti polostrukturovaných rozhovorů je ukázáno, že studenti čelí mnoha různým problémům. Zmiňované problémové situace poukazují na nedostatek uznání pozice cizince v České republice, nicméně,přestože studenti popisují relativně velké množství jazykových a studijních obtíží, problémů se spolužáky a nepříjemných střetnutí mimo prostředí školy, mají tendenci je vnímat ne jako nerovnosti, ale jako nevyhnutelné situace spojené s jejich pozicí cizince. Také je často chápají jako individuální zážitky, které se nedějí kolektivně, či jako výjimky, smůlu nebo stejné problémy, s nimiž se potýkají i Češi. V některých případech jsou studenti- cizinci problémy vnímány jako něco nevysvětlitelného. Pouze je-li zážitek dostatečně silný, je vnímán jako rasistické chování či diskriminace. I přes to, že studenti někdy tvrdí, že na takovéto chování není možné nijak reagovat, vytváří si řadu strategií, jak se těmto situacím předem vyhnout a jak se s nimi vyrovnat. Z rozhovorů vyplynulo, že to, jakou strategii daný student v určité situaci zvolí, je ovnivněno tím, jak ji jako celek vnímá.
Gender jako faktor ovlivňující zdraví
Šenková, Eva ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vztah genderu a zdraví. Postoje a projevy chování, související s mužskou či ženskou rolí jedinců ve společnosti, jsou jedním z faktorů, které působí na lidské zdraví a ovlivňují délku života. Práce mapuje situaci v České republice - zda je směřována politika ke snižování genderových nerovností ve využívání zdravotních služeb a zda jsou nějak reflektovány rozdíly mezi ženami a muži v jejich potřebách a v přístupu ke svému zdraví. Práce se opírá o teorii implementace se zaměřením na identifikaci bariér, které úspěšné implementaci brání, o koncept determinant zdraví a gender mainstreamingu. Při výzkumu byly uplatněny kvalitativní i kvantitativní metody. Primární data byla získána expertními rozhovory a písemným dotazováním odborníků. Mezi sekundárními daty měly klíčovou roli strategické veřejněpolitické dokumenty a publikované statistické údaje. Výzkumem bylo zjištěno, že Česká republika se hlásí ke strategickým cílům v souvislosti s nerovnostmi ve zdraví žen a mužů, není však vyvíjena adekvátní činnost k jejich dosažení. Dále bylo identifikováno několik bariér, které naplnění strategických cílů mohou znesnadňovat či bránit. Tyto bariéry byly rozčleněny na dvě hlavní skupiny: bariéry subjektivní a objektivní.
Confidence Gap a její vliv na participaci žen ve vedoucích pozicích
Kudrnáčová, Michaela ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Confidence gap a její vliv na participaci žen ve vedoucích pozicích Michaela Kudrnáčová Abstrakt Práce se zabývá propastí mezi mužským a ženským sebevědomím a jejím vlivem na ženy ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích. Slouží jako ucelené shrnutí dosavadních nejdůležitějších poznatků týkajících se této problematiky. Záměrem práce je zjistit míru vlivu deficitu ženského sebevědomí na participaci žen ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích, a identifikovat tuto problematiku v českém prostředí. V závislosti na literatuře a dostupných empirických poznatcích jsou ženy do značné míry vedeny svým bezprostředním okolím už od raného věku ke stereotypnímu chování a jednání v závislosti na příslušných genderových rolích, což v mnoha případech může vést právě k deficitu jejich sebevědomí a následně negativnímu ovlivnění participace žen ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích jako jednomu z mnoha důsledků nedostatku sebevědomí. Zjištění práce otevírají diskuzi pro odbornou i laickou veřejnost o způsobu, jakým jsou ženy vnímány a přijímány společností a jak lze změnit situaci pracujících žen k lepšímu.
Obezita ve světle socio-ekonomických nerovností
Bičíková, Kateřina ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Obezita je jedním z nejzávažnějších zdravotních problémů, který v současnosti ohrožuje stále větší část světové populace. Má vážné zdravotní, sociální, psychologické a ekonomické dopady. Její hlavní příčina spočívá v dnešním obezitogenním prostředí, které je charakterizováno pasivním způsobem života, snadnou dostupností energeticky vydatných potravin a nápojů a agresivním marketingem těchto produktů. Kvůli zásadním posunům v produkci a spotřebě nelze epidemii obezity přičítat pouze individuálním rozhodnutím ohledně životního stylu. Důležitým aspektem současného rozšíření obezity je její nerovnoměrná distribuce. Prevalence obezity je mj. determinována vzděláním, příjmem, genderem, rodinným stavem a věkem. Analýza dostupných dat ukázala, že i v České republice výskyt obezity stoupá a lidí s nadváhou a obezitou je již více než těch se zdravou hmotností. Potvrdil se předpoklad o vyšší prevalenci nadváhy mezi muži, ale vyvrátil se očekávaný častější výskyt obezity u žen. Obě pohlaví u nás totiž trpí obezitou stejnou měrou, ale podstatněji narůstá u mužů. Hypotéza o negativní závislosti vzdělání, příjmu a BMI se v České republice potvrdila jen částečně, protože oproti očekávání nejnižší vzdělanostní a příjmové skupiny vykazovaly i nejnižší BMI. To značně narostlo v dalších kategoriích a až poté se opět snižovalo...
Symbolické hranice konstruované skupinou bedňáků
Kubíček, Matěj ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Matěj Kubíček - Symbolické hranice konstruované skupinou bedňáků Abstrakt Autor ve své práci analyzuje způsob, jakým skupina bedňáků (manuální pracovníci v technickém zázemí kulturních akcí) konstruuje symbolické a sociální hranice uvnitř a hlavně navenek skupiny, tedy vůči ostatním účastníkům přípravy a průběhu těchto akcí. Teoreticky autor vychází z konceptu symbolických a sociálních hranic Michele Lamont a Virága Molnára a dále z teorie morálních hranic Andrewa Sayera. Podle Sayerovy teorie vznikají morální hranice skupin či společností na základě hodnot sdílených těmito skupinami a morálního odsouzení jiných skupin či společností z důvodu neuznávání těchto hodnot. Autor v terénu skutečně nalezl projevy strategie tvorby hranic a ukazuje, na jakých konkrétních hodnotách je založena a jakou má povahu. Zjišťuje, že bedňáci paralelně s formálními hranicemi, které jim určují podřízené postavení, konstruují symbolické hranice, skrze které se naopak povyšují nad ostatní účastníky.
Gender a management
Dragounová, Kateřina ; Havlík, Radomír (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na genderové aspekty v managementu. Důraz je kladen na roli genderu v managementu, na rozdíly ve slaďování pracovního a soukromého života mužů a žen a z toho vyplývajících ztížených situací pro budování manažerské kariéry ženy, zejména pak v otázkách kompetentnosti výkonu této funkce. Dále se práce věnuje otázkám rovných příležitostí mužů a žen při budování kariéry, genderovým nerovnostem a problémům vztahu mezi rodinou, domácností a kariérou. Součástí práce jsou také vybrané názory veřejnosti na genderové aspekty v managementu. Poslední kapitola představuje problematiku volného času manažerů a manažerek. Klíčová slova: gender, management, rovné příležitosti, trh práce, nerovnosti, kariéra, rodina, volný čas.
Nerovnosti pro nadané žáky středních škol
Šalom, Pavel ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Práce obsahuje učební text určený žákům středních škol. Jejím cílem je naučit žáky řešit úlohy o nerovnostech, které se mohou vyskytovat na českých i zahraničních mate- matických soutěžích určených středoškolákům. V první části seznamujeme se základními nerovnostmi (AG, Cauchyho nerovnost) a ukazujeme, jakým způsobem jim rozumět a jak je používat. Ve druhé části rozšiřujeme obzory o permutační a Jensenovu nerovnost. Ve třetí části se zabýváme široce použitel- nými metodami jako například tzv. "Abstract Concreteness Method či "Sum of Squares Method . Některé techniky z posledně zmíněné metody poprvé sepsal Pham Kim Hung v roce 2006. Snažíme se do značné míry zapojovat čtenáře. Je zařazeno mnoho úloh, u nichž je uveden pouze návod, a na konci každé kapitoly jsou předloženy úlohy k přemýšlení. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.