Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diskurzivní analýza populismu v prezidentských volbách v USA
Vaňhal, Miroslav ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice populismu v politice. Je designována jakožto prozkoumání diskurzu tohoto fenoménu v rámci prezidentských voleb v USA uskutečněných v roce 2020. Cílem práce bylo identifikovat, popsat a porovnat využití populistických prvků oběma hlavními kandidáty na prezidenta. Hlavním východiskem se stala teorie Case Muddeho. Teoretická část se člení na dvě kapitoly, v jejichž rámci se věnujeme tématům populismu a kontextu americké společnosti. Tyto segmenty představují a definují zásadní koncepty, které jsou následně využívány. Praktická část je rovněž rozdělena do dvou úseků. Nejdříve jsou prezentovány různé metodologické aspekty týkající se našeho kvalitativního výzkumu. Ten je založen na analýze dvou prezidentských debat prostřednictvím diskurzivně-historického přístupu kritické diskurzivní analýzy. Proto se v následující části věnujeme analýze a interpretaci získaných dat. Výstupem tohoto procesu je prozkoumání diskurzu a popsání i kontrastování populistických tendencí Joe Bidena a Donalda Trumpa. Analýza vykázala přítomnost populistických prvků v obou kampaních. Specificky, Bidenovo pojetí lidu je převážně populistické, kdežto jeho přístup k elitám a vůli lidu je dosti pluralistický. Spadá do inkluzivní části spektra. Trumpova koncepce lidu je dosti pluralistická,...
Mezigenerační přenos výchovných stylů z orientační do prokreační maloměstské rodiny
Vaňhal, Miroslav ; Gorčíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Mazáková Šetinová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přenosem výchovných stylů v rodinách. Je koncipována jakožto případová studie týkající se dvou generací rodin z českého maloměsta zvaného Říční. Cílem této práce bylo popsat, jak výchovný styl, kterým je člověk vychováván svými rodiči ovlivňuje jeho přístup k výchově k vlastním dětem. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se věnují rodině, výchově a mezigeneračnímu přenosu. V každé z těchto částí jsou definovány pojmy, se kterými se dále pracuje a jsou shrnovány dosavadní relevantní poznatky. Praktická část nejprve čtenáři prezentuje využitou metodologii a poté se věnuje interpretaci dat a zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek. Vychází se mého zde z kvalitativního výzkumu, v jehož rámci byly provedeny polo-strukturované rozhovory s nynějšími rodiči a prarodiči. Výstupem z provedené tematické analýzy je popsání toho, jak respondenti z obou generací byli vychováváni, jak výchovu hodnotí a o jaké styly by se mohlo jednat. Načež je navázáno popsáním toho, jaký vliv může mít výchovný styl v mezigeneračním horizontu. Konkrétněji byl při výzkumu nalezen silný vliv sociálního učení. Menší důraz byl dotazovanými kladen na nastavování odlišných praktik na základě hodnocení výchovy a chování rodičů. Změny ve společnosti se zdají býti rovněž faktorem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.