Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,208 záznamů.  začátekpředchozí1199 - 1208  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 

Maryse Condé a její romány Heremakhonon a Moi, Tituba sorcière... Noire de Salem
Hauner, Andrew Jan ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Záměrem práce je zanalyzovat první román, Heremakhonon (1976), a nejúspěšnější román, Moi, Tituba sorcière… Noire de Salem (1986), spisovatelky Maryse Condéové (nar. 1937), jedné z nejvýznamnějších osob frankofonní literatury 20. století (jež je v českém prostředí dosud téměř neznámá a jejíž dílo nebylo do češtiny přeloženo). Základní, spojující formální prvek těchto románů, tj. vyprávějící protagonistka, je pojímán jako tázání se po individuální i kolektivní identitě, při němž Maryse Condéová z (ne)osobních důvodů problematizuje určitá teoritická paradigmata identity.

The 20th century muralism in Mexico
Binková, Petra ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce Práce neobsahuje abstrakt v českém jazyce

Sociálně anormativní chování žáků ve speciálních školských zařízeních (případně v diagnostických ústavech mládeže)
VANČUROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá sociálně anormativním chováním dětí ve speciálních školských zařízeních (případně v diagnostických ústavech mládeže). Současná doba s sebou přináší různé problémy. Jsou narušeny mezilidské vztahy, což se může promítat ze společnosti do školy nebo i do rodiny. V současné době je anormativní chování žáků často diskutované téma, protože narůstá počet žáků, kteří mají problémy s chováním. U dětí se vyskytují nežádoucí problémy chování. Problémy se projevují například zvýšenou agresí, vyvoláváním hádek, záškoláctvím. Zdravá osobnost se utváří ve společnosti, ve které žije, utváří se v mezilidských vztazích, interakcí. Společnost však často působí na vývoj dítěte záporně. Cílem bakalářské práce je zjistit, s jakými projevy anormativního chování mají pedagogové nejčastější zkušenosti. Dílčím cílem je zjistit, jak pedagogové s těmito žáky pracují. Tato práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou popsány socializační činitelé (rodina, vrstevníci, škola), které působí a ovlivňují chování dítěte. Dále je teoretická část zaměřena na osobnostní změny, kterými dítě prochází průběhem vzdělání na škole a chováním jak normativním, tak anormativním. Poté jsou rozepsány agresivita, agrese a šikana, protože z mého výzkumu vyplynulo, že tyto projevy se nejčastěji objevují na školách. Následně jsou popsány příčiny poruch chování, speciální školská zařízení a dítě se speciální vzdělávacími potřebami. Praktická část byla vedena formou kvalitativního výzkumu metodou dotazování. Pro získání informací byl použit polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly vedeny dle předem připravených otázek (viz příloha č. 1). U dotazovaných převažovaly ženy, konkrétně sedm žen a jeden muž. Výzkum byl prováděn ve speciálních školských zařízeních, konkrétně v Základní škole praktické a speciální Pelhřimov, v Základní a Mateřské škole Trhové Sviny odloučené pracoviště v Českých Budějovicích, v Základní škole speciální a praktické škole Černovice a v Diagnostickém ústavu Černovice. Výzkumné šetření probíhalo od května do června 2014. Výsledky práce obsahují zpracované rozhovory jednotlivých respondentů. Výsledky práce poskytují informace o tom s jakými projevy anormativního chování mají pedagogové nejčastější zkušenosti a jak s nimi pedagogové následně pracují. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že mezi nejčastější projevy sociálně anormativního chování je především agresivita, agrese a šikana. Spousta dětí v jakémkoliv věku má tendenci k ničení věcí, k ubližování druhému člověku. Mezi další projevy, které pedagogové uváděli, patří například sexuální podtexty, drogy (alkohol, marihuana), lhaní, záškoláctví, krádeže a vulgárnost. Pedagogové řeší problémy s dětmi různými způsoby. Každá práce pedagoga s problémovými dětmi je velmi individuální. Dva pedagogové se shodli na tom, že problémy u nich ve škole řeší preventista sociálně patologických jevů. Následně, když preventista věc nevyřeší, povolá ředitel do školy rodiče a proberou s nimi problémy. Důležitá je dle pedagogů komunikace o problémech s dětmi a následně s rodiči. Také poukazují na to, že je důležitá důvěra dítěte k pedagogovi. Tři pedagogové se shodli na pravidelnosti, ať se jedná o pravidelný režim nebo pravidla. Důležité je u dětí dodržovat pravidla a pravidelnost. Dva pedagogové se shodli, že na jejich děti ve škole zabírá především klidný přístup. Což znamená všechno si v klidu vyříkat, co se udělalo špatně a proč se to nemá dělat. Výsledkem mého šetření je zjištění, že pedagogové se shodují na tom, že vidí hlavní příčiny sociálně anormativního chování v rodinném zázemí. Dalším důležitým zjištěním je i to, že se nejčastěji na školách pedagogové setkávají s agresivním chováním. Tato bakalářská práce by mohla posloužit pro potřeby ve speciálních školských zařízeních. Práce by mohla být vhodná i pro rodiče žáků, kteří mají sociálně anormativní problémy.

Dopravně-urbanistické řešení Černé louky v Ostravě
Slowik, Jiří ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl vytvořit dopravně urbanistickou studii, která povede k zatraktivnění celé oblasti, ať už pro stálé či migrující obyvatelstvo, převede dopravu tak, aby co nejméně kolidovala s návštěvníky centra, ale zároveň zachovala jeho dobrou dostupnost a podpoří rozvoj pěších a cyklistických tras v návaznosti na okolní území. Dopravně-urbanistické řešení bude pracovat s územním plánem a studií města Ostravy a zároveň zohlední výsledky architektonicko-urbanistických soutěží a studií na danou lokalitu. Důraz bude kladen na vytvoření ekonomicky rozumného řešení s návazností na budoucí vývoj lokality, etapizaci výstavby a rychlou realizaci.

Střelba v Uherském Brodě a její zpravodajské pokrytí ve vysílání ČT24
Brendlová, Ellen ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se věnuje fenoménu tzv. breaking news v kontinuálním vysílání zpravodajských stanic. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je představit specifika televizního zpravodajství a jejich proměnu se zavedením nepřetržitého vysílání. V této souvislosti budou v kontextu české mediální praxe detailně popsány technické prostředky, prostřednictvím nichž jediná celoplošná tuzemská zpravodajská stanice nabízí divákům zprávy v přímém přenosu, včetně novinek posledních let. Další poznatky získané z odborné literatury, elektronických zdrojů a prostřednictvím rozhovorů s kompetentními osobami, se budou týkat pouze ČT24. Cílem praktické části je popsat zmíněný fenomén na příkladu střelby v Uherském Brodě z února 2015. V rámci kvantitativního výzkumu bude pozorováno, jakým způsobem se ČT24 této tragické události věnovala. Hlavní pozornost bude zaměřena na kontinuální vysílání ze dne 24. 2. 2015. Cílem výzkumu je získat relevantní výsledky, z nichž bude patrné, jakým podílem byly informace o střelbě ve vysílání zastoupeny a jakým způsobem (zda šlo o živé vstupy, telefonické rozhovory apod.). V návaznosti na stanovené výzkumné otázky dojde k analýze dostupných dat a prostřednictvím grafického znázornění následně prezentována v závěrečné části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Stanovení věkové hranice odchodu do starobní penze
Svoboda, Radovan ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Hedbávný, Petr (oponent)
Stanovení důchodového věku je klíčovým problémem každého penzijního systému, jeho řešení se dotýká každého občana a má i významný politický rozměr. Za hlavní důvod pro navyšování důchodového věku, ke kterému dochází ve všech evropských zemích, je považován demografický vývoj a ekonomické faktory (prodlužování průměrného věku dožití, rostoucí poměr počtu důchodců k počtu ekonomicky aktivních osob a růst nákladů na důchodový systém). Práce popisuje současné reformní kroky v evropských zemích, ale zejména obsahuje obšírnou analýzu ukazatelů, které jsou relevantní při řešení důchodového věku. Analýza vychází z oficiálních statistických údajů, které jsou zkoumány i ve vzájemných korelacích. Zdůrazněna je potřeba interdisciplinárního přístupu, který eliminuje jednostranné pohledy a účelové používání dat vytržených z širších souvislostí a dlouhodobějších trendů. Zvláštní pozornost je věnována genezi a aktuálnímu řešení důchodového věku v České republice. Práce nabízí argumenty na podporu uzákonění důchodového věku v 65 letech včetně mechanismu jeho navyšování podle vývoje ukazatele naděje na dožití. Při řešení dané problematiky se vychází ze základní etického předpokladu, že důstojný život seniorů je nutným znakem vyspělé demokratické společnosti, přičemž práce podává dostatek důkazů, že penzijní systém...

Stáří financované dávkami z důchodových pilířů
Hübner, Ondřej ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Brodani, Jana (oponent)
V diplomové práci s názvem Stáří financované dávkami z důchodových pilířů je čtenář v prvé řadě seznámen s klasifikací různých důchodových systémů. V dalším textu je velmi detailně popsán důchodový systém České republiky, který v současné době tvoří dva pilíře. V návaznosti na popis českého důchodového systému je také vysvětlena demografická situace a to z historického i budoucího kontextu. Za velmi podstatné je také považováno vysvětlení a popsání důchodových systémů v jiných zemích, které vychází ze zprávy OECD pro rok 2015. V praktické části je použita metodika Melbourne Mercer Global Pension indexu, který velmi podrobně hodnotí penzijní systémy vybraných zemí vyjma České republiky. V poslední části je metodika indexu aplikována pro hodnocení českého penzijního systému. Výsledné hodnocení indexu je použito k návrhu na zlepšení důchodového systému.

Účetní a daňové podvody: komparativní analýza české a americké legislativy a praxe
Holub, Ondřej ; Molín, Jan (vedoucí práce) ; Pelák, Jiří (oponent)
Předložená diplomová práce s názvem Účetní a daňové podvody: komparativní analýza české a americké legislativy a praxe analyzuje problematiku účetních a daňových podvodů v České republice; s přidanými komparativními aspekty ze Spojených států amerických. Cílem práce členěné do šesti kapitol je tedy komplexně analyzovat účetní a daňové podvody z účetního, policejního i právního hlediska a pokusit se o samostatný návrh řešení, jak proti této komplexní hospodářské kriminalitě lépe bojovat. Interdisciplinární práce leží na pomezí několika oborů: ekonomiky, daní a účetnictví, práva, kriminalistiky a kriminologie. Práce kombinuje teoretický základ a praktickou část, v níž jsou rozebrány konkrétní případové studie. V návaznosti na praktický výzkum a komparaci s USA práce nabízí také samostatná původní řešení, jak boj se složitou daňovou a účetní kriminalitou posílit, a to zejména náměty možných řešení pro policejní praxi. Jedním z nejsilnějších styčných bodů obou zcela odlišných systémů v České republice a USA je stěžejní role znalců. Původním přínosem této práce je tedy deset originálních návrhů, a to s ohledem na oblast legislativní, informační, personální, institucionální i praktickou. Patří mezi ně např. vytvoření speciálního policejního útvaru pro účetní a auditové podvody, zavedení institutu tzv. daňového a účetního whistleblowera, zpřísnění trestání zkreslování účetnictví, zavedení povinnosti účetnictví vést či zálohovat elektronicky, povinný jednotný daňový software a povinné vedení účetních evidencí a daňových evidencí, zlepšení spolupráce policie s finančními úřady vytvořením koordinační jednotky, zlepšení ekonomického, daňového a účetního vzdělávání policistů, spolupráce s akademickou sférou a stáže studentů ekonomie u hospodářské policie a čerpání zkušeností ze zahraničí. Nejobecnější poznatek této práce spočívá v tom, že pro účinný boj se sofistikovanou hospodářskou kriminalitou tzv. bílých límečků je mezi orgány činnými v trestním řízení, justicí, finančními úřady a akademickou sférou potřeba soustavná, odborná a dlouhodobá spolupráce, sdílení informací a know-how, kritická reflexe aktuálních trendů a problémů z praxe.

Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.

Umělecké filmy produkované farmaceutickou společností Sandoz
Petříková, Lea ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Dytrtová, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza formálních a obsahových vrstev uměleckých filmů produkovaných farmaceutickou společností Sandoz. Laboratoře Sandoz v rámci své propagační strategie vyrobily především v šedesátých a sedmdesátých letech několik uměleckých filmů (např. La femme 100 têtes podle předlohy - koláží - Maxe Ernsta, Images du monde visionnaire výtvarníka a spisovatele Henri Michauxa). Práce tyto filmy zkoumá a zároveň přiblížuje produkční zákulisí a kinematografický kontext děl ve vztahu ke specifické historii společnosti.