Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 243 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza pohybových aktivit u dětí mladšího a staršího školního věku
Demmler, Hana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně pohybové aktivity u dětí mladšího a staršího školního věku. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu pohybové aktivity a dalších základních pojmů, které s ní souvisí. Podrobněji se zabývá významem pohybové aktivity pro zdraví a správný vývoj člověka. Zmiňuje nebezpečí pohybové inaktivity a shrnuje aktuálně platné poznatky pro doporučené množství pohybové aktivity. Teoretická část obsahuje i vymezení období školního věku a charakterizuje jeho specifika, vzhledem k obsahu práce, především v oblasti fyzického a pohybového rozvoje, ke kterému v období mladšího a staršího školního věku dochází. Pojednáno je i o významných determinantech, které stav pohybové aktivity ovlivňují. Výzkumná část práce je pak zaměřena na monitorování a následnou analýzu a srovnání úrovně pohybové u dětí mladšího a staršího školního věku ve vybrané základní škole. Popisován je výzkumný vzorek, použité metody a postup šetření. Získaná data jsou analyzována a shrnuta do výsledků sloužících ke zjištění úrovně pohybové aktivity u dětí jmenovaných věkových skupin a jejímu porovnání se zdravotně orientovanými doporučeními i mezi sebou. KLÍČOVÁ SLOVA: pohyb, pohybová aktivita, inaktivita, mladší školní věk, starší školní věk, společnost, zdraví
Výuka zdravé výživy na 1. stupni základních škol
Hojdekrová, Denisa ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat učivo výživy a jeho ukotvení ve vzdělávacích programech a prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, zda je pro učitele na prvním stupni základních škol obsah učiva rozpracován dostatečně, tudíž jestli je efektivní v jejich praxi. Teoretická část shrnuje informace, které se týkají výživy dětí mladšího školního věku, zaměřuje se především na zásady správné výživy, budování správných stravovacích návyků, které se významně podílejí na jejich budoucím zdraví a mohou mít preventivní charakter před vznikem nemocí. Jednou z možných cest prevence je právě výuka zdravé výživy na základních školách za pomoci vhodných vyučovacích metod, činností a využívání nutričních výukových programů, které tato práce zmiňuje. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, v rámci kterého zkoumá vztah učitelů k výuce výživy, soustředí se především na jejich názory ohledně ukotvení učiva ve vzdělávacích programech. Výsledná data jsou zaznamenána do tabulek a grafů, které jsou doplněné komentářem. Na základě výsledků z dotazníkového šetření byly doporučeny ověřené webové stránky, ze kterých učitelé mohou čerpat metodický materiál. Tyto materiály byly inspirací pro tvorbu návrhů dvou příprav na čtyři vyučovací jednotky, zaměřených na vybraná témata výživy. Přípravy jsou uvedené v přílohách....
Hrubá motorika u dětí se specifickými poruchami učení
Čumpelíková, Nikola ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje vliv specifických poruch učení na hrubou motoriku žáků na základních školách. Primárním cílem je zjistit, která specifická porucha učení ovlivňuje hrubou motoriku, tudíž může mít vliv na obtíže v tělesné výchově. Pro dosažení primárního cíle jsem si zvolila dílčí cíl, kterým je zjistit, zda se v průběhu posledních deseti let zvýšil nebo snížil počet žáků se specifickými poruchami učení na základních školách. Sekundárním cílem je zjistit informovanost učitelů tělesné výchovy na základních školách o problematice specifických poruch učení a zohlednění žáků v hodinách tělesné výchovy, v případě, že se u nich objevují projevy specifických poruch učení. K dosažení těchto cílů bude využito analýzy odborné literatury a dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno prostřednictvím elektronického dotazníku, který vyplnilo 55 respondentů ze základních škol ve Středočeském kraji. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývám problematikou specifických poruch učení, dále motorikou člověka a hodnocením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části se zaměřuji na obtíže žáků se specifickými poruchami učení v hodinách tělesné výchovy a jejich zohlednění. KLÍČOVÁ SLOVA...
Intervenční přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá možnými úpravami vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy hlavního vzdělávacího proudu. V teoretické části jsou vymezeny specifické poruchy učení, jejich etiologie a psychologické dopady SPU na žáka, jeho školní výkon a rodinu. Pozornost je věnována poradenskému systému, intervenčním službám ve školách a konkrétním nejčastěji používaným přístupům. Empirická část práce kombinuje kvantitativní a kvalitativní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jaké formy a metody výuky a intervenční přístupy jsou žákům poskytovány, dotazník se zabýval i počty žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídách a zastoupením speciálního pedagoga a psychologa na školním poradenském pracovišti. Součástí výzkumné části je příklad dobré praxe základní školy. Výsledky práce demonstrují šíři intervenčních přístupů a úprav vzdělávání, kterými je možné žákům se SPU pomoci k naplnění vzdělávacích cílů, a zároveň dokládají zastoupení zmíněných odborníků na školních poradenských pracovištích v nadpoloviční většině dotázaných škol. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, podpůrná opatření, intervenční přístupy, mladší školní věk
Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií v mladším školním věku
Fořtová, Zuzana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání žáků s diagnostikovanou vývojovou dysfázií v mladším školním věku na základní škole. Hlavním cílem práce je zjistit možnosti vzdělávání těchto žáků. Práce je zaměřena zejména na popis aktuální situace týkající se výběru základní školy a podmínek, které tato instituce nabízí z hlediska vzdělávání žáků s diagnostikovaným specificky narušeným vývojem řeči. Teoretická část je členěna do tří kapitol. První kapitola charakterizuje dítě v mladším školním věku, vývoj jeho komunikačních schopností, povinnou školní docházku a rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ve druhé kapitole je popisována vývojová dysfázie, její historické pojetí a terminologické zakotvení, etiologie, symptomatologie, diagnostika v České republice a v zahraničí, diferenciální diagnostika, terapie a prognóza. Třetí kapitola představuje žáka s vývojovou dysfázií na základní škole, vzdělávací instituce, školní zralost a připravenost, přístupy k podpoře žáka s vývojovou dysfázií a podpůrná opatření. Výzkumné šetření se soustředí na zkoumání podmínek na třech typech škol, kde je možné vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. Hlavní metodou sběru dat je rozhovor, kterým jsou zjišťovány podmínky v konkrétních školách. Výzkumnou strategií kvalitativního výzkumu byla zvolena případová studie....
Plavecký způsob kraul a jeho výuka v kurzech plavání u dětí mladšího školního věku
Stasová, Petra ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Cílem práce je zjištění nejčastěji se vyskytujících chyb u dětí mladšího školního věku v plavecké technice způsobu kraul. Dalším cílem práce je na základě vypracovaného tréninkového plánu, v rozsahu šestnácti hodin, odstranit chyby v technice daného plaveckého způsobu. Nedílnou součástí práce bude zmapovat uplavanou vzdálenost na začátku sledování a následně na konci aplikace tréninků. Teoretická část práce se zabývá problematikou a popisem plaveckého způsobu kraul. Praktická část práce je tvořena záznamem a následným vyhodnocením jednotlivých chyb dle popisu dětské techniky plaveckého způsobu. Ke zpracování výsledků práce budu používat metody pozorování, škálování, testování a pro vyhodnocení výsledků bude použita statistická metoda zpracování získaných dat. Zjištěné výsledky práce ve většině korespondují s popisem dětské techniky plaveckého způsobu kraul.
Pozice globálního rozvojového vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Opalecká, Sandra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání (GRV) a jeho pozicí ve výuce na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat témata globálního rozvojového vzdělávání do výuky, jaké jsou předpoklady dětí mladšího školního věku k práci s tématy GRV, a jak taková témata zařazovat do výuky. Teoretická část práce se z počátku věnuje vymezení termínu GRV, jeho specifikům ve výuce na prvním stupni ZŠ, jeho místu v kurikulárních dokumentech a způsobu zařazení do výuky. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření a pomocí rozhovorů zkoumáno, zda jsou témata GRV do výuky začleňována, jakým způsobem, jak frekventovaně a z jakého důvodu.
Hodnocení výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Mužíková, Tereza ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni základní školy. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k problematice hodnocení žáků ve společném vzdělávání. Tento teoretický základ je dále uplatněn v části praktické. V praktické části byla nejdříve představena sada výzkumných otázek, které byly následně podrobeny kvalitativnímu výzkumu. K zodpovězení otázek byl použit akční výzkum doplněný rozhovorem a dotazníky předložené učitelům a rodičům. Vzory dotazníků jsou součástí příloh. V závěru práce byly výzkumné otázky zodpovězeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věk
Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní
Štechmüller, David ; Kregl, Jan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název práce: Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní Autor: David Štechmüller Vedoucí práce: Mgr. Jan Krégl Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit průměrné zlepšení a celkové výkony testovací skupiny hokejistů oproti dětem ze dvou vybraných základních škol v testovací baterii unifittest (6-60), a to během dvou testovacích období. Metody: Porovnání obou skupiny a jejich následné vyhodnocení v průměru. Pro tento test byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Testování proběhlo u ročníků 2011/2012 (U6-U7). Pro měření výkonů byla vybrána testová baterie unifittest (6-60). Výsledky: V této práci bylo zjištěno, že ani jeden z hráčů se v žádné disciplíně testové baterie nedostal do podprůměrných hodnot a nižších. V závěrečném testování drtivá většina (94 %) dostala do více, jak průměrných hodnot testování. Oproti tomu děti základních škol takového zlepšení nedosahovaly a jejich výkony byly z větší části průměrné po celou dobu měření. Klíčová slova: Unifittest, pohybové dovednosti, rychlost, obratnost, vytrvalost, síla, mladší školní věk, prepubescence
Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol
Svobodová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol AUTOR Barbora Svobodová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Hlavním cílem práce je zaměření se na dispoziční, osobnostní a sociokulturní aspekty žáků. V rámci práce budou tyto aspekty sledovány a bude hodnocen jejich vliv na vzdělání a výuku v oblasti plavecké gramotnosti. Žáci budou pozorováni v průběhu mladšího školního věku, kde je v současnosti nově stanovena povinná plavecká výuka. Dalším cílem bude upozornit na vhodný věk, kdy by měla povinná plavecká výuka v mladším školním věku probíhat tak, aby byla co nejefektivnější, aby byly splněny výstupy stanovené z RVP ZV, byla eliminována neúspěšnost u dětí v průběhu výuky plavání a aby výuka plavání plnila požadavky na záchranu života. KLÍČOVÁ SLOVA Výuka, žáci, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, vzdělání, plavání, mladší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 243 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.