Název:
Hodnocení výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Assesment of learning outcomes in inclusive educatin at a primary school
Autoři:
Mužíková, Tereza ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni základní školy. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k problematice hodnocení žáků ve společném vzdělávání. Tento teoretický základ je dále uplatněn v části praktické. V praktické části byla nejdříve představena sada výzkumných otázek, které byly následně podrobeny kvalitativnímu výzkumu. K zodpovězení otázek byl použit akční výzkum doplněný rozhovorem a dotazníky předložené učitelům a rodičům. Vzory dotazníků jsou součástí příloh. V závěru práce byly výzkumné otázky zodpovězeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věkThis Master's thesis is focused on assessment of learning outcomes in inclusive education at primary school. First part of the thesis involves theoretical basis for learning assessment in inclusive education. This theoretical basis is further applied in the practical part. In the practical part, a set of research questions was presented, which were subsequently subjected to qualitative research. To answer the questions, action research supplemented with interviews and questionnaires submitted to teachers and parents were used. Samples of questionnaires are included in the annexes. The research questions were answered at the end of the research. KEYWORDS assessment, formative assessment, inclusive education, inclusion, social development, socialization, younger school age
Klíčová slova:
formativní hodnocení; hodnocení; inkluze; mladší školní věk; socializace; sociální vývoj; společné vzdělávání; assessment; formative assessment; inclusion; inclusive education; social development; socialization; younger school age