Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,207 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 


Návrh začlenění průřezového tématu ekologická (environmentální) výchova do programu 5. ročníku ZŠ a praktické ověření vybrané části při práci s dětmi
Hrabáková, Libuše ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavelková, Jaroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce je možnost začlenění environmentální výchovy do vznikajících ŠVP Z V a praktické ověření při práci s dětmi. Projekt je připraven v souladu se Vzdělávacím programem Základní škola i v souladu s pedagogickými zásadami, vyučovacími metodami a organizačními formami. Předložená práce prezentuje zařazení konkrétních programů do vyučovacích hodin 5. ročníku ZŠ.

Individuální léčebná tělesná výchova u dětí s vadným držením těla v šesti letech
Střídová, Zuzana ; Ocmanová, Renata (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
V práci jsou shrnuty současné poznatky, definující správné a vadné držení těla. Cílem bylo pozitivně ovlivnit kvalitu držení těla vybraného vzorku dětí s vadným držením těla na základě shrnutých informací. Čtyři děvčata a pět chlapců ve věku šesti let cvičilo po dobu 7,5 týdnů specifickou cvičební jednotku. Byla sestavena s ohledem na nejčastěji oslabené funkce. Po této době se u všech dětí projevila zlepšující tendence. Vadné držení těla nebylo zcela odstraněno, ale došlo ke zvětšení symetrie dříve asymetrických odchylek. Autorka předpokládá odstranění vadného držení těla po delší době takto nastaveného pohybového režimu. Na konci práce jsou shrnuta preventivní doporučení, týkající se dětského věku a školní docházky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Děda Lesoň jako motivační výukové prostředí pro hospitalizované a nemocné děti
Králová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá použitím sémantického aritmetického prostředí "Děda Lesoň" při experimentální výuce nemocného dítěte. Prvním cílem práce bylo ověřit motivační sílu tohoto prostředí. Za tímto účelem byl realizován experiment s hospitalizovaným žákem 4. ročníku. Druhým cílem práce bylo zpracovat výukový materiál, který by bylo možné použít při výuce matematiky dětí 2.-5. ročníku ZŠ při jejich dlouhodobějším pobytu v nemocnici vedle jejich běžných učebnic. Pro úplnost je práce doplněna obecným materiálem o dětských pacientech, jejich zvláštnostech, potřebách a právech a též o vzdělávání nemocných dětí. V práci jsou přiloženy jak písemné materiály experimentu, tak veškeré materiály, které byly v rámci zpracování diplomového úkolu vytvořeny.

Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...

Ekologická / environmentální výchova v primární škole
Kodetová, Magdalena ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o ekologické/environmentálni výchově v primární škole. Jejím cílem je podat přehled o dané problematice v procesu transformace českého školství. Získané poznatky využiji pro navržení aktuálních cílů, způsobů a příležitostí pro nově koncipovanou strategii environmentálni výchovy v ZŠ v Jihlavě. Podklady pro splnění těchto cílů poskytuje akční výzkum, jehož součástí je SWOT analýza a projekt na téma odpadové problematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Cerhová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na téma přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Důležitým činitelem, který o výběru a o nástupu do školy rozhoduje, je přístup rodiče. Práce zjišťuje, které faktory sledují rodiče při výběru základní školy, jaké je jejich aktivita. Hlavními metodami výzkumného šetření jsou rozhovor a dotazník. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Co může udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí do 1. ročníku základní školy
Švancarová, Daniela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce Co muže udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí z mateřské školy do 1. ročníku základní školy se zabývá problematikou přechodu dětí z mateřské do základní školy. Cílem práce je zjistit, jaký je pohled současných rodičů a pedagogů mateřských a základních škol na některé odborné termíny související s touto problematikou (školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence) a jestli a jaká existuje spolupráce mezi těmito institucemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výchova k demokracii ve výuce na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat možnosti vymezení a zařazování témat výchovy k demokratickému občanství v rámci vyučovacích předmětů prvouka, vlastivěda, přírodověda a literární výchova na 1. stupni základních škol. Práce vychází z vymezení cílů a obsahu výchovy k demokratickému občanství a z uvedení možnosti volby vyučovacích metod a forem vhodných k rozvíjení a naplnění těchto cílů. Samostatnou kapitolu tvoří rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Kapitola sleduje zejména vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, ale také hodnotí průřezová témata vzhledem k naplnění cílů výchovy k demokratickému občanství. V rámci akčního výzkumu ve čtvrté třídě základní školy popisuje tato práce přípravu a realizaci projektu na téma "Obec a její problémy". Výzkum je podpořen zkoumáním vědomostí žáků před a po realizaci projektu. Součástí práce jsou také dotazníky pro učitele této základní školy sledující oblast pojetí vyučovacích hodin prvouky a vlastivědy a také oblast výchovy k demokratickému občanství a její zařazování do výuky. Z výsledků akčního výzkumu je patrné, že potřeba zahrnout výchovu k demokratickému občanství je žáky i učiteli vnímána jako nedílná součást výchovy pro aktivní, kompetentní a zodpovědný život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

K problematice etické výchovy na základních školách
Šusta, Petr ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývá se problematikou etické výchovy na základních školách. Po nezbytné definici klí ových pojm je prostor v nován popisu a vysv tlení relativismu postmoderny jako ur ujícího kontextu sou asné etiky a etické výchovy a následn pak tématu autority etiky v postmoderní dob . Etická výchova je posléze uvád na do souvislostí s platnými kurikulárními dokumenty. T žišt práce spo ívá v uchopení projektu etické výchovy vypracovaném Etickým fórem eské republiky, kde je v nována pozornost p edevším východisk m tohoto projektu - koncepcím R. Roche - Olivara a L. Lencze. V záv re ných ástech je práce soust ed na na srovnání projektu etické výchovy s konceptem osobnostní a sociální výchovy a na kritické zhodnocení tohoto projektu.