Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oděvní tvorba ve volnočasové pedagogice
HRBKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá využitím textilní a oděvní tvorby v pedagogice volného času. Teoretická část uvádí předmět a cíle pedagogiky volného času v pojetí různých autorů a vymezuje základní oborové pojmy. Dále charakterizuje volnočasové aktivity, popisuje zájmové činnosti a zaměřuje se na adolescenty coby účastníky těchto aktivit. Analyzuje též využití textilní a oděvní tvorby ve výchovně vzdělávacím procesu a přibližuje tak současnou situaci i vzdělávací instituce, které se prací s textilem zabývají. Závěr teoretické části pojednává o tom, jakými smysly lze vnímat textil a jaké funkce zaujímá v životě každého člověka i společnosti. Přibližuje textilní výtvarné techniky a popisuje patchwork a quilt z hlediska jejich historie, pomůcek a potřebného materiálu. Praktická část je zaměřena na realizaci didaktického projektu, který byl uskutečněn v rámci činnosti zájmového kroužku v Domově mládeže při OA, SOŠ a SOU v Třeboni. Úvodní část obsahuje základní informace o domově mládeže, kroužku šití a přibližuje účastnice projektu. Na základě poznatků v teoretické části práce jsou vytvořeny tři metodické listy, podle jejichž struktury probíhal výchovně vzdělávací proces jednotlivých schůzek útvaru. Metodické listy jsou tematicky zaměřeny na techniku patchwork jako ozdobný prvek oděvních doplňků a na volný quilt. Závěr praktické části se zabývá vlastní reflexí a doporučením dalšího využití metodických listů v praxi.
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času v rámci liturgického roku. (mladší školní věk)
MALENINSKÁ, Pavlína
V mé diplomové práci je poukázáno na důležitost motivace u dětí mladšího školního věku. Práce je zaměřena na různé výtvarné techniky a činnosti v předvánočním a vánočním období. V teoretické části se zabývám motivací, charakteristikou a problematikou lidového umění ve výtvarné činnosti. Je zde vysvětlen pojem adventu, prolínání hry a umění a rozdíl mezi nimi. Rozebírám pojem volného času a s ním spojené volnočasové aktivity zabývající se výtvarnou a rukodělnou činností. Dále vývojem dětské kresby, jejím hodnocením a rozvojem zájmu o tyto činnosti. V praktické části je uveden projekt, který se skládá ze čtyř základních bloků, představující adventní období. V každém bloku je uvedeno několik výtvarných činností, směřujících tématicky k liturgickému období Vánoc. U každé techniky je uvedena společná aktivita, která se snaží o rozvoj tvořivosti pomocí hry nebo jiné činnosti. Cílem je zapojit všechny děti do procesu socializace, vzájemné komunikace a poznání. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z realizace výtvarných projektů ze školní družiny.
Individuální vedení dětí v projektování volnočasové aktivity
Brožová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou volného času. Zaměřuje se na volný čas dětí mladšího školního věku. Cílem bakalářské práce je zmapovat individuální přístup trenérů k vedení tréninků dětí mladšího školního věku. Na základě zjištění nastavit návrh postupů individuálního vedení dětí na soustředění. Jde o návrh postupů tréninku na soustředění na základě individuálních potřeb rozvoje dovedností a schopností dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se práce zabývá pedagogikou volného času, motivací a zájmovými činnostmi dítěte mladšího školního věku v oblasti sportu obecně. V empirické části práce je metodologie rozhovorů a jejich zpracování. Podle zjištění trenéři přistupují k dětem do jisté míry individuálně, ale spíše intuitivně. Nevedou si o svěřencích žádné papírové záznamy. Z rozhovorů vyplynulo, že zavedené trenérské postupy intuitivně zohledňují individuální nastavení mladých sportovců a jak pracují s jejich motivací pro rozvoj sportovních dovedností a schopností. Na základě tohoto výstupu byl vypracován návrh změn postupů tréninku na soustředění na základě individuálních potřeb rozvoje sportovních dovedností a schopností dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogika volného času, zájmová činnost, vývojová psychologie, trénink, motivace
Mimoškolní zájmová činnost u dětí v dětském domově
Kříženecká, Monika ; Veverka, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Název : Mimoškolní zájmové činnosti u d tí a mládeže v d tském domov Autor: Monika K íženecká Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí: Mgr. Ji í Veverka Abstrakt: Pracuji na základní škole speciální jako asistent pedagoga a vychovatel. Posláním mé práce je pomáhat vyučujícímu s výukou a co nejvíce napl ovat princip individuálního p ístupu k žák m. Dále se také jako pedagog volného času snažím nabídnout co nejlepší mimoškolní a volnočasové aktivity a vyplnit volný čas dít te tak, aby bylo spokojené. Ve své práci se budu zabývat mimoškolní zájmovou činností u d tí v d tském domov , názory a postoji k danému tématu nejen d tí, ale i ve ejnosti. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, d tský domov, dít , mládež
Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit žáků na základních školách
Kittler, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit na základních školách Cíle: Cílem práce je prosadit hru geocaching jako organizovanou zájmovou činnost pro žáky druhého stupně základních škol. Nabídnout účastníkům aktivitu, kterou se naučí využívat ve svém volném čase. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 32 žáků druhého stupně základních škol Prahy 4 a Prahy 9. S každou skupinou byl přítomen pedagogický pracovník, který provázel žáky ve čtyřech teoretických i praktických lekcích po dobu jednoho měsíce. Metodou pro získávání dat bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s pedagogickými pracovníky. Dotazník byl účastníkům předložen před zahájením projektu a pak znovu měsíc po jeho ukončení. Rozhovor s učiteli byl uskutečněn pouze po intervenci. . Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že účastníci projektu by se v budoucnu rádi zúčastnili zájmového kroužku s náplní hry geocaching. Celkově se ve volném čase této aktivitě věnuje asi čtvrtina dotazovaných, ale pouze 6 % z nich se jí věnovalo po intervenci. Vlivem působení intervenčního programu nenastala průkazná změna naměřených hodnot získaných od účastníků po ukončení projektu. Klíčová slova: GPS, hra, zájmová činnost, volný čas, geocaching
Zájmy, zájmové činnosti a rozvoj osobnosti dospívajících
Charwotová, Markéta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Projekt bakalářské práce si klade za cíl postihnout jednotlivé aspekty problematiky rozvoje osobnosti dospívajících zájmovými činnostmi. Zabývá se tedy jak zájmovými činnostmi a jejich vývojovými souvislostmi, tak činiteli rozvoje osobnosti i souvisejícími tématy adolescence (obzvláště sociálními aspekty dospívání). Práce sestává ze dvou hlavních částí. První, literárně-přehledová část, se věnuje teoretickému pojednání o tématu. Druhá část je tvořena návrhem empirického šetření. Období dospívání je obdobím velmi dynamickým a plným změn, osobnost jedince se formuje a proto je vhodné sledovat působení různých rozvojových aspektů zájmových aktivit na osobnost dospívajících chlapců a dívek. Z toho důvodu je návrh empirického šetření koncipován jako longitudinální. Klíčová slova: Rozvoj osobnosti, zájem, zájmová činnost, adolescenti, formativní činitelé
Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti ze 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3 Cíle práce: Cílem práce je zjistit, v jaké míře se děti v Praze 3 účastní prázdninových aktivit organizovaných DDM. Zajímá nás, zda mají děti o poskytovaných službách přehled, jestli nabídku dostatečně využívají a co je ovlivňuje při výběru činností. Dále také zjišťujeme, o které činnosti děti mají či nemají zájem. Metody: Získávání dat proběhlo formou strukturovaného dotazníku, jenž byl rozdán žákům 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3. Ke zpracování výsledků jsou užity vhodné statistické metody. Výsledky: Více než polovina dětí má zájem o nabízené prázdninové programy organizované DDM. Děti nejčastěji vědí, že DDM nabízí pravidelné zájmové "kroužky" a pořádá letní tábory, o dalších činnostech už je jejich přehled horší. Při výběru činností mají nejznačnější vliv kamarádi a rodiče. Děti by měly zájem vyzkoušet si hůře dostupné aktivity pojící se s dobrodružstvím v přírodě, jako je paintball, vodní turistika a cykloturistika. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, DDM, letní prázdniny
Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže
Maternová, Dagmar ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže AUTOR: Dagmar Maternová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Předmětem této bakalářské práce bylo zjištění, jak je hodnocena zájmová činnost v domově mládeže ubytovanými žáky a studenty. Po seznámení s legislativou domovů mládeže a charakteristikou věkových skupin ubytovaných žáků a studentů, byl proveden akční průzkum. Žáci a studenti klasifikovali uvedenou zájmovou činnost stejným způsobem, jak probíhá klasifikace ve škole. Pro lepší grafické znázornění těchto výsledků bylo toto klasifikované hodnocení převedeno na bodové hodnocení. Zjištěné výsledky byly přehledně zpracovány do tabulek a graficky znázorněny. Stejným způsobem bylo provedeno hodnocení zájmové činnosti vychovatelkami, které v domově mládeže pracují. Bylo zjištěno pořadí oblíbenosti hodnocené zájmové činnosti a porovnání výsledků hodnocení žáků a studentů s hodnocením vychovatelek. V závěru práce je zamyšlení nad těmito výsledky a jejich využití v přípravě zájmové činnosti v domově mládeže pro příští školní rok.
Taneční výchova jako zájmová činnost dítěte
Gavriněvová, Alžběta ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá vlivem taneční výchovy na předškolní děti. Autorka se snaží nahlédnout klady i zápory, které taneční výchova dětem v tomto věkovém období může přinést. Taneční výchova je zde rozebírána jednak obecně jako zájmová činnost, ale také jako specifická činnost dítěte. V teoretické části se práce věnuje situaci současného scénického tance, ze kterého vychází metodika taneční výchovy. Praktická část doplňuje téma o pohledy různých osob, které mají s taneční výchovou vlastní zkušenost - člena zájmového tanečního útvaru, rodiče, jehož dítě pravidelně navštěvuje taneční výchovu a odborníka, který se taneční výchově věnuje profesně. V práci se ukazuje, že taneční výchova nabízí velmi podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Míra úspěšnosti naplnění tohoto potenciálu však úzce souvisí s "kvalitou" pedagoga, který zmíněnou činnost vede.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.