Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Halamová, Hana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.
Úroveň posturální zralosti u dětí v atletických přípravkách
Janečková, Terezie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
a klíčová slova Název práce: Úroveň posturální zralosti u dětí v atletických přípravkách Autor: Terezie Janečková Vymezení problému: Při mnoha atletický oddílech a klubech v dnešní době vyrůstají tzv. atletické přípravky. Jedná se o kroužek atletiky pro děti ve věku 5-6 let, tréninky jsou většinou 2x týdně. Český atletický svaz chce tímto rozšířit zájem rodičů i dětí o atletiku, dříve najít "atletické talenty" a rozvíjet je. U mnoha sportovních odvětví již nábor v předškolním věku existuje, u atletiky je to v ČR spíše novinka. Ne vždy je však cílená sportovní zátěž pro dětský organismus na místě. V této práci bych chtěla zhodnotit vliv atletických přípravek na přirozený motorický vývoj dětí. Vzhledem k faktu, že v literatuře nenajdeme testy vytvořené za tímto účelem, budeme muset sestavit vlastní soubor testů, které se využívají ve fyzioterapii. Teoretická část práce bude věnována rešerši dostupných poznatků o posturálním a motorickém vývoji. Náplní experimentální části bude testování posturální zralosti dětí v atletických přípravkách před nástupem do přípravky a po 4 měsících tréninku. Cíl práce: V teoretické části budu sumarizovat poznatky o posturálním a motorickém vývoji a prostřednictvím sestavení vhodné testové baterie, realizace experimentu a následného zhodnocení chci poukázat na pozitivní...
Vyučovací program PORTAGE
Merunka, Jan ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
NÁZEV: Vyučovací program PORTAGE ABSTRAKT: Moje bakalářská práce se věnuje popisu programu Portage a jeho využití v praxi. Program Portage je koncipován z hlediska vývoje dítěte, proto se teoretická část opírá o poznatky ontogeneze dítěte. V textu jsou uvedeny i další programy, které mohou být použity pro stimulaci vývoje dítěte. Spolu s programy práce popisuje i možnosti rané péče a řešení dalšího vzdělávání ve školství. Opodstatnění použití programu vychází z pedagogické diagnostiky, proto i jí je věnována kapitola v práci. Výzkumná část se zabývá specifiky užití programu Portage v zařízení rané péče a ústavní výchově. K šetření byl použit dotazník s uzavřenými otázkami. Výsledky jsou prezentovány grafickým znázorněním u jednotlivých otázek. KLÍČOVÁ SLOVA: program Portage, vývoj dítěte, diagnostika dítěte, vzdělávací programy, raná péče
Přípravný plavecký trénink mládeže
Krátká, Barbora ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Přípravný plavecký trénink mládeže Cíle: Zjistit a zhodnotit úroveň přípravného plaveckého tréninku v Čechách z hlediska trenérského zajištění a organizace a obsahu tréninku na suchu a ve vodě. Výsledky porovnat s přípravným plaveckým tréninkem, jak je doporučován v odborné literatuře. Metody: V práci byla použita metoda dotazníku a následné zpracování a vyhodnocení dat především pomocí grafů a tabulek. Dotazník vyplňovaly osoby zajišťující přípravný plavecký trénink v plaveckých oddílech a klubech v Čechách. Výsledky: Zjistili jsme, že trenéři přípravného plaveckého tréninku převážně nemají potřebné vzdělání k vykonávání této činnosti. Většina trenérů má za sebou plaveckou kariéru a ve většině oddílů a klubů probíhá spíše nábor než výběr dle předem stanovených kritérií. Trenéři jsou s prostorem pro trénink víceméně spokojeni. Obsah tréninku a využití pomůcek je srovnatelný s doporučením odborné literatury a počet tréninkových jednotek se postupně navyšuje. Suchá příprava je do tréninkového plánu zařazována spíše až ve třetím roce přípravného tréninku. Klíčová slova: metoda LTAD, plavecká kariéra, trénink ve vodě, trénink na suchu, vývoj dítěte, režim tréninku
Následná péče pro drogově závislé matky a jejich děti
Hošková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat specifickou klientelu programů pro drogově závislé - skupinu žen, respektive matek, které mají v anamnéze užívání návykových látek. S touto skupinou se klientelou v jistém slova smyslu stávají i jejich děti, a to zejména děti předškolního věku. Jedním ze zařízení, které se léčbě těchto žen věnuje, je Středisko prevence a léčby drogových závislostí DROP IN, o.p.s., konkrétně program Centrum pro rodinu. V práci budou představeny nejen možnosti a postupy práce s matkami uživatelkami v původním projektu "Integrace rodiny", ale pozornost bude zaměřena především na nový projekt "Slunečnicová zahrada", který je pojímán nejen jako forma následné péče pro matky, bývalé uživatelky návykových látek, ale rovněž s sebou přináší možnost více se zaměřit na vývoj těchto dětí, které byly v prenatálním období ohroženy užíváním návykových látek jejich matkami, a jejichž vývoj mohl být ovlivněn sociálním prostředím, do kterého se narodily. Budeme se tak zabývat cílovou skupinou žen uživatelek a bývalých uživatelek návykových látek a cílovou skupinou jejich dětí. Rovněž přiblížíme pojem následná péče v drogových službách, kapitola bude věnována vlivu návykových látek na plod a specifickým poruchám učení a chování, jejichž vymezení je pro nás při práci s dětmi důležité znát. Praktická...
Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení
Petráňová, Tereza ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá charakteristikou dítěte batolecího věku. Zmíněny jsou v ní jednotlivé fáze vývoje dítěte. Druhá kapitola se věnuje herním aktivitám dítěte, třetí charakterizuje jeselskou péči v České republice i v zahraničí. Čtvrtá kapitola obsahuje shrnutí celé teoretické části. Výzkum v empirické části spočívá v analýze herní interakce dvouletých a tříletých dětí s vychovatelkou v jeselském zařízení. Sledovány byly tyto projevy dětí: vokalizace, pohledy na jiné osoby a vyjádření emocí, motorická aktivita, preference jednotlivých hraček, vzájemný fyzický kontakt mezi vychovatelkou a dítětem. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu V.I.P. (Video Interactive Procesor) a MS Excel. Příslušná data jsem porovnala celkově mezi jednotlivými dětmi, ale i z hlediska rozdílů mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: batole, herní interakce, jeselská péče, vychovatelka v jeslích, vývoj dítěte, rodičovská péče
Úloha knihy při rozvoji dětské fantazie
Zemanová, Pavlína ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Rösslerová, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu knihy v rozvoji dětské fantazie. V úvodní kapitole je stručně nastíněna problematika dětské fantazie. Druhá část se zabývá ontogenetickým vývojem dítěte od prenatálního období po období mladšího školního věku a rozvojem klíčových kompetencí dítěte. Dále se zaměřuje na vybrané psychologické směry, které měly imaginaci jako předmět zkoumání. Vysvětluje a teoreticky vymezuje základní pojmy a procesy imaginace. Věnuje se specifickým jevům dětské fantazie a vývoji fantazie. Třetí část diplomové práce pojednává o literárních žánrech určených dětem, blíže se zabývá tradiční pohádkou a specifikuje úlohu pohádkových postav a literárních hrdinů. Stručně se zabývá historickým vývojem české knižní ilustrace, významem ilustrací v knihách pro děti a též jedním ze způsobů vyjádření fantazijních představ dětí - dětskou kresbou. Předposlední kapitola se zabývá aplikací všech výše zmíněných poznatků v praxi a uvádí praktickou ukázku práce s dětmi předškolního věku. Věnuje se též vztahům dítěte ke škole a ke knize. Závěrečná část obsahuje stručné shrnutí poznatků. [Autorský abstrakt].
Problematické situace v období těhotenství a v prvním roce života dítěte z pohledu muže
Votíková, Henrieta ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V bakalářské práci "Problematické situace v období těhotenství a v prvním roce života dítěte z pohledu muže" jsem se věnovala otázce otcovství v zátěžových životních situacích a zjistila jsem, že většina otců, kteří odpověděli na elektronický dotazník, se v období těhotenství a prvního roku života dítěte setkala se situací, kterou hodnotili jako problémovou. Dále jsem zjišťovala, jestli by muži využili možnosti poradenské služby a dospěla jsem k závěru že muži, vnímající situaci jako problém, ve většině nebudou ochotni navštívit specializovanou poradnu. Vzhledem k nerepresentativnosti šetření považuji tento výsledek za velice orientační zjištění, které spíše otvírá další otázky pro jiné práce. Z výše uvedené analýzy příslušné literatury a anketního šetření jsem dospěla k závěru, že problematika partnerského soužití v době zátěže z pohledů otců si určitě zaslouží více pozornosti, než je jí dosud věnována.
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Šafránková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
1 RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Vývoj dítěte se zrakovým postižením" se zaměřila v rámci této kategorie na slabozraké děti. Konkrétně pak v teoretické části seznámila čtenáře s pojmem slabozrakosti z obecného hlediska (diagnostické nástroje, etiologie, projevy), s rozvojem slabozrakého dítěte, možnými komplikacemi, ale zároveň i s možnostmi podpory. Takto získané poznatky byly poté v praktické části porovnány s konkrétními případy dvou slabozrakých dětí. Teoretická část práce vycházela z poznatků obsažených v odborné literatuře a v dalších materiálech. U praktické části byla možnost nahlédnout do osobních dokumentů vybraných žáků, pozorovat je při vyučování a realizovat s nimi rozhovor. Po vyhodnocení získaných informací lze uvést tyto závěry. Autoři, zabývající se tématem zrakového postižení, se převážně zaměřují na děti nevidomé či se zbytky zraku. Proto bylo mým záměrem soustředit se hlavní mezníky ve vývoji slabozrakých dětí a případné obtíže. Cose týče dostupných pomůcek pro slabozraké děti, je jejich škála opravdu široká a toto téma je popsáno velkým počtem autorů. U hraček a her určených slabozrakým dětem se znovu setkáme s malým množstvím dostupné literatury a prostor je věnován spíše dětem s vážnějším postižením zraku. V souvislosti s hrami se podařilo shromáždit dostatek informací pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.