Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veteráni ze zázemí. Každodennost na amerických základnách během vietnamské války (1965-1973)
Tomanec, Lubomír ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Mücke, Pavel (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji každodennosti vojenského personálu na hlavních amerických základnách v jižním Vietnamu v průběhu vietnamské války (1965-1973). Výzkum je založen na analýze orálně-historických rozhovorů s veterány, kteří sloužili s rozličným zařazením v týlu amerického vojska. Popisuji specifika služby pamětníků od jejich vstupu do ozbrojených sil, výcviku, působení ve Vietnamu až po návrat z války. Snažím se o rozbor konkrétních témat spojených se zkušeností vojenské služby ve Vietnamu, přičemž zvláštní pozornost věnuji možnostem trávení volného času. V neposlední řadě se zabývám tím, jak se utvářel obraz konfliktu v populární kultuře. Klíčová slova Orální historie, každodennost, válka ve Vietnamu, americké základny, volnočasové aktivity vojáků
American Ways of War and Strategic Culture: A Reflection in Domestic and Foreign Cinematography
Kondrótová, Katarína ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Americké způsoby válčení a strategická kultura: reflexe v domácí a zahraniční kinematografii Katarína Kondrótová Abstrakt Tato práce se zabývá zobrazením americké strategické kultury ve filmech ze Spojených států amerických (USA) a dvou zemí, s nimiž byly v konfliktu - Vietnam a Afghánistán. Výzkum se zaměřuje na jejich porovnání s oficiálními americkými strategiemi a na srovnání těchto národních zobrazení mezi sebou. Cílem je zjistit, jak jsou Spojené státy a jejich způsob válčení zachycen doma i v zahraničí prostřednictvím filmů - populárního média se schopností utvářet vnímání. Výzkum je zakotven v teorii poststrukturalismu a v koncepcích strategické kultury a národních způsobů válčení. Tyto koncepty slouží jako vodítko, skrze které jsou analyzovány nejpopulárnější válečné filmy z vybraných zemí. Zjištění ukázala, že americké filmy znázorňovaly své strategické přístupy v reálném životě přesněji a ve zobrazení svých protivníků inklinovaly spíše k opovržlivosti. Ukázali také kritičtější zobrazení chování USA ve Vietnamu ve srovnání s Afghánistánem. Co se týče zahraničních filmů, vietnamské filmy byly vůči USA kritičtější než afghánské filmy, ale nebyly tak pohrdavé, jako americké. Afghánská zobrazení ukázala dvojí povahu jejich názoru na USA - vykazovala antagonismus, ale také uznala vzájemnou závislost....
Women Strike for Peace proti jadernému zbrojení a válce ve Vietnamu
Kunovská, Kristýna ; Pondělíček, Jiří (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ženskou mírovou skupinou Women Strike for Peace (WSP) a jejími protesty proti jadernému zbrojení a válce ve Vietnamu. Zahrnuje časový úsek od roku 1961 k začátku 70. let. WSP zastávala v rámci studenoválečného mírového hnutí důležité postavení. Již na začátku své působnosti si získala podporu mnoha amerických žen a médií díky svému slušnému vystupování a důrazu na mateřství. WSP používala genderové stereotypy k legitimizováni své činnosti, tvrdila například, že ženy jakožto matky mají právo rozhodovat o testování zbraní, neboť se v jeho průběhu dostává do atmosféry spousta škodlivých látek, které pak negativním způsobem ovlivňují zdraví dětí. Stejné taktiky využívala i v rámci branné povinnosti, kdy byli synové členek odváděni do války. V druhé polovině 60. let se ovšem protesty a vystupování WSP začalo stávat radikálnějším, což mělo za následek narůstající kritiku ze strany společnosti. V práci se věnuji charakteristice WSP, taktikám, které využívala k dosažení svých cílů, významným protestům či dalším důležitým činnostem, jež WSP v souvislosti se svým nesouhlasným stanoviskem k jaderným zbraním a válce ve Vietnamu podnikala a na základě toho sleduji rozdíl v přístupu k hnutí, zejména prostřednictvím archivních článků od různých amerických periodik nebo knih...
Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách)
Havlovicová, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Tématem diplomové práce Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách) je porovnání podob fotografického eseje z doby klasického fotožurnalismu, v padesátých a šedesátých letech 20. století, a z doby současné ovlivněné digitálními technologiemi. Diplomová práce zkoumá fotografický esej na příkladu válečné fotografie. Pro větší přehlednost byly zvoleny dva významné válečné konflikty vážící se vždy k jednomu stanovenému období. V době klasického fotožurnalismu padesátých a šedesátých let 20. století práce analyzuje fotografické eseje z války ve Vietnamu publikované v americkém zpravodajském týdeníku LIFE. V současné době studuje fotografické eseje z války v Iráku publikované členy obrazové agentury VII Photo Agency. Kromě analýzy jednotlivých fotografií, které jsou v esejích zastoupeny, práce sleduje i celkovou podobu fotografických esejů a popisuje rozdíly mezi nimi. Ambicí této diplomové práce je na příkladu rozboru fotografických esejů z doby klasického fotožurnalismu a ze současnosti dokázat, že vývoj digitálních technologií zásadně ovlivňuje tvorbu a výslednou podobu novinářských fotografií.
Příčiny americké intervence ve Vietnamu
Trubačová, Zuzana ; Tůma, Oldřich (vedoucí práce) ; Smetana, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá příčinami americké intervence ve Vietnamu. Zahrnuje časový úsek od roku 1950 do roku 1965, od prvotní angažovanosti Spojených států ve Vietnamu až po začátek přímé války s Vietnamskou demokratickou republikou (VDR). Práce zkoumá jednotlivé důležité momenty, které měly zásadní vliv na další vývoj americké přítomnosti ve Vietnamu. Důraz při posuzování jednotlivých událostí je kladen na mezinárodně-politický kontext, zahraniční politiku Spojených států vůči Indočíně/Vietnamu, rozhodování v nejvyšších politických či vojenských kruzích, velmocenské vztahy i osobní přesvědčení jednotlivých mezinárodních hráčů. Nejvíce pozornosti je v první části práce věnováno prvotní fázi americké intervence - zainteresování se v oblasti jihovýchodní Asie končící Ženevskými dohodami. V druhé části práce jsou hlavním tématem kritická léta 1963-1965, jež připravily půdu pro následnou eskalaci války.
Protesty proti válce ve Vietnamu v USA
Vítek, Tomáš ; Anděl, Petr (vedoucí práce) ; Smetana, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá protesty proti válce ve Vietnamu v USA. Zahrnuje časový úsek od 50. let až do roku 1968, od hnutí za jaderné odzbrojení až po konec prezidentské období Lyndona B. Johnsona. Největší důraz klade na období let 1965 až 1968, tedy na konflikt samotný. Práce zkoumá kořeny a hlavní představitele protiválečného hnutí, ať už to byly jednotlivci nebo organizace. Dále stručně srhnuje situaci v jihovýchodní Asii a sleduje postupné narůstání americké vojenské přítomnosti. V následující části popisuje eskalaci války a tím zároveň i vznik samotného protiválečného hnutí. V části mezi léty 1965 až 1967 sleduje nejen jeho vývoj, rozšiřování a etablování jakožto společenského proudu, ale i vnitřní a vnější konflikty a také provázanost s hnutím za občanská práva. Prozkoumává metody, které hnutí využívalo a také jeho vztah k většinové populaci. V poslední části upírá pozornost na rok 1968, který zásadně proměnil vnímání Vietnamské války v očích americké veřejnosti. Dále zkoumá dopady srpnového sjezdu demokratické strany v Chicagu na protiválečné hnutí. Na konci popisuje výhled po roce 1968.
Antikomunistická propaganda v USA 1945-1975
Ošťádal, Adam ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Antikomunistická propaganda slavila své největší úspěchy od konce 40. let 20. století až do počátku války ve Vietnamu. Dokázala americkou společnost přesvědčit o důležitosti účasti v korejské válce, doma se jí podařilo rozpoutat až panický strach z "Rudých" a značně ovlivnit život a chování Američanů čelícím hrozbě jaderného konfliktu mezi USA a SSSR. Zajistit a udržet podporu americké účasti ve Vietnamu však vládní propaganda nedokázala. Cílem práce je formulovat příčiny selhání propagandy, které je označováno za jeden z rozhodujících faktorů vedoucích ke stažení vojsk a konečné prohře ve Vietnamu.
Jak může válečná fotografie ovlivnit veřejné mínění.
Sommersová, Barbora ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Souralová, Veronika (oponent)
Pro většinu z nás je válečné prostředí věcí, se kterou se nemůžeme ztotožnit a tudíž záznamy z terénu jsou našimi jedinými okénky do dění válečných konfliktů. Díky tomu žánr válečné fotografie nabírá skutečnou moc, kterou působí na masy. Cílem této práce je ukázat, jakým způsobem můžou tyto fotografie ovlivnit vnímání společnosti. Práce nabízí teoretický základ k porozumění vlivům, které formují finální dojem diváka ze snímku. Druhá část navazuje na teoretické poznatky a blíže specifikuje způsob, jakým byly snímky použity pomocí příkladů ze dvou válečných konfliktů, Španělské občanské války a války ve Vietnamu. Své závěry podložím vlastními zkušenostmi z dokumentování uprchlické krize na Balkáně.
Pacifismus, mírové hnutí a protiválečné demonstrace
Vrba, Ondřej ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce)
Práce se zabývá mírovými snahami veřejnosti a jejich vlivem na mezinárodní politiku. Zkoumá, jak se prosazování mírových alternativ k válce historicky vyvíjelo, jak se požadavky mírového hnutí postupně měnily a jak se v této oblasti tvořil vzájemný vztah občanů a politiků. Zasazuje protiválečné aktivity do širšího kontextu společenského vývoje a také se zabývá formou vzájemné komunikace mezi politiky a veřejností resp. protiválečným hnutím se zvláštním zaměřením na média. Zásadní součástí práce je porovnání aspektů protiválečných demonstrací proti válce ve Vietnamu v 60. ? 70. letech a proti druhé irácké válce v roce 2003.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.