Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přestávky ve škole (1. třída)
Drábková, Nela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přestávek na 1. stupni základní školy, především v 1. ročníku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část je věnována základní charakteristice školy a vzdělávání, vývojovým zvláštnostem dítěte mladšího školního věku a konečně stěžejnímu tématu přestávek. Ve druhé části je zaznamenán výzkum ze základní školy v Liberci, jehož hlavní metodou bylo strukturované pozorování žáků 1. ročníku, doplněné o rozhovory s žáky a s jejich třídní učitelkou. Cílem této práce je prezentovat současný průběh přestávek, provést komparaci 1. a 5. ročníku a poukázat na možné změny, které jsou dnes pro danou věc použitelné.
Osobní prostor a sociální interakce v hromadné dopravě: případ meziměstského autobusu
Lexová, Aneta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hromadné dopravě jako prostoru, ve kterém se odehrávají každodenní sociální interakce. Tuto problematiku sleduje na konkrétním případu meziměstského autobusu. Na sociální interakce cestujících v autobuse je pohlíženo jako na dramaturgické jednání aktérů ve specifickém sociálním prostředí. Cílem práce je popis sociálních interakcí a vymezování osobního prostoru v meziměstském autobusu. Práce je teoreticky ukotvena především pomocí děl Ervinga Goffmana. Zjištění v empirické části práce vycházejí z kvalitativního výzkumu. Data byla sebrána metodou zúčastněného pozorování cestujících v konkrétním typu meziměstského autobusu. Mezi hlavní závěry práce patří zjištění, že interakce v meziměstském autobuse probíhají pouze ve výjimečných případech, nebo při nástupu do autobusu a to pouze ve formě zdvořilostní otázky na volné místo. Lidé si i v tak stísněném prostoru, jaký je dán uspořádáním sedadel v autobusu, snaží vymezit si co nejvíce svůj osobní prostor. Používají k tomu především své tělo (sednou si na sedadlo v uličce), nebo předměty typu oblečení a zavazadel, které si položí na sedadlo vedle sebe. Dále práce popisuje reakce cestujících na nedostatečný interakční prostor. Nejčastěji lidé reagovali občanskou nevšímavostí doprovázenou nějakým zapojením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Herní styl hráček videoher
Rosendorfová, Johana ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je přispět k rozvoji pohledu na koncept herního stylu hráček a hráčů videoher a upozornit na relevanci akademického zkoumání videoher ve vztahu k ženské populaci. Úkolem práce je odhalit herní styly dospělých hráček videoher, pro které navrhuji pojetí herního stylu jako součásti interakčního procesu mezi hráčkou a prostředím (spoluhráči, spoluhráčkami a veřejností). V hlavní části práce navrhuji kontextuální model herního stylu a docházím ke kategorizaci specifických genderových herních stylů hráček a jejich vztahu ke konceptům agency a communion. Výsledků bylo dosaženo hloubkovým rozborem rozhovorů s hráčkami videoher.
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nonverbální komunikace v pedagogické komunikaci
Musil, Roman ; Prokop, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce chce upozornit učitele všech stupňů škol na řadu nonverbálních jevů, které se, převážně podvědomě, odehrávají během pedagogické komunikace v interakci žáka a učitele, ale také mezi spolužáky. Práce transformuje vědecké výzkumy v oblasti nonverbální komunikace a obchodu do pedagogického prostředí. Při popisu mnoha nonverbálních jevů si učitel může uvědomit, co se skrývá za signály, které k němu žáci vysílají a jaké signály vysílá žákům on. Díky znalosti nonverbální komunikace v pedagogické komunikaci může učitel záměrně zlepšit svůj vztah s žáky, vztahy mezi spolužáky, ale také vztah žáků k vyučovacímu předmětu, což s sebou může přinést i větší radost z výuky jak pro žáky, tak pro učitele. Poznatky z této práce může učitel aplikovat i při komunikaci s rodiči či s kolegy.
Sociální dynamika a interetnické vztahy v prostředí základních škol
Vorlíček, Radek ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Synková, Hana (oponent)
Radek Vorlíček ABSTRAKT Disertační práce se zabývá sociální dynamikou marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Popisuje sociální interakce v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Zkoumá, jakou roli zastává škola v procesu konstituování a vyjednávání (sociálních, etnických a interakčních) hranic ve školním prostředí. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování českého školství a jeho segregační, integrační či asimilační tendence. Disertační práce je založena na dlouhotrvajícím kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování. Výzkum se do jisté míry opírá o perspektivu goffmanovsky chápaného interakcionismu. Probíhal deset měsíců ve dvanácti základních školách v různých regionech České republiky a Slovenské republiky. Práce je členěna do čtyř hlavních částí: (1) úvod pojednává o cílech a struktuře disertační práce; (2) metodologie se vztahuje k výzkumnému procesu, strategii a metodám, analýze dat, teoreticko-metodologickým diskuzím,...
Pharmacist's health aspects of stress
Čavajdová, Barbora ; Švarcová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová, Irena (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Katedra sociálnej a klinickej farmácie Kandidát Barbora Čavajdová Vedúci diplomovej práce PhDr. Eva Švarcová, Ph.D. Názov diplomovej práce Zdravotné aspekty stresu u farmaceutov Úvod: Farmaceuti pracujúci v lekárňach môžu podliehať istej miere záťaže a stresu. Hlavnou náplňou tohto povolania je výdaj liekov, kedy je potreba byť veľmi pozorný a zodpovedný. S pôsobením stresorov a následne vyvolaným stresom, dochádza k prejavom únavy, ktoré sa s odpočinkom vytrácajú. Pracovné podmienky sú dôležitým faktorom, ktoré majú vplyv na celkový psychický i fyzický stav farmaceuta. Cieľ práce: Cieľom práce bolo zhodnotiť mieru únavy farmaceutov analýzou pracovných podmienok a na základe výsledkov odporučiť návrhy na zlepšenie zdravotného stavu a pracovných podmienok v lekárňach. Metóda: Metóda bola založená na dotazníkovom prieskume, kde farmaceuti odpovedali na mieru únavy v oblasti subjektívnych pocitov únavy, zrakových problémov a problémov spojenými s pohybovou sústavou. Dotazníky vyplňovali farmaceuti z reťazových a nezávislých lekární, následne sa výsledky porovnávali. Z 200 dotazníkov sa mi vrátilo 160 plne vyplnených a výsledky boli vyhodnotená v programe Microsoft Office Excel. Výsledky: Výsledky sú vyhodnotené z vyplnených dotazníkov...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.