Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe efektu skupinové práce u lidí po rozvodu manželství
Kubík, Petr ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Práce zkoumá efekt skupinového programu pro klienty manželské poradny, kteří procházejí/prošli rozvodem manželství či rozpadem kohabitace (eventuálně jinými náročnými situacemi spojenými s manželstvím, partnerstvím, rodinou…). V první-teoretické části byla provedena rešerše relevantní odborné literatury kontextu tématu s důrazem na fáze rozvodu manželství. V druhé- praktické části pak kvalitativní analýza jedenácti rozhovorů s klienty- absolventy dvou běhů programu a analýza skupinového řízeného rozhovoru. Analýza rozhovorů přinesla individuální reflexi efektu programu a pokus o formulaci účinných strategií pomoci v rozvodovém procesu s důrazem na obnovu "sociálního fungování" v porozvodové fázi restrukturace. Analýza také přinesla doporučení k modifikaci programu. Ze získaných výsledků vyplývá, že klienti hodnotí program jako efektivní a pomáhající během adaptace na rozvod manželství/rozpad kohabitace a k dosažení změny v pohledu na průběh manželství/soužití a rozvodové/rozchodové krize. Klíčová slova rozvod manželství, skupinová práce, manželské poradenství
Využití psychoterapeutických technik při změně postojů a vztahu pracovníků denního stacionáře ke klientům s těžkým kombinovaným postižením
Trojánková, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá subjektivně vnímaným problematickým vztahem pracovníka denního stacionáře (pracovníka v sociálních službách i pedagoga) ke klientovi/žákovi s těžkým kombinovaným postižením. Zkoumání tohoto vztahu a vybrané problematické situace probíhalo v krátkodobé skupinové práci s využitím psychoterapeutických technik. Pomocí skupinové práce byla podpořena změna ve vztahu pracovníka denního stacionáře ke klientovi. Výzkum byl realizován s malou skupinou probandů z Integračního centra Zahrada a Základní školy Zahrádka v Praze 3. V diplomové práci jsou použity tyto odborné metody: analýza odborné literatury, skupinová práce s prvky psychoterapie s malou skupinou probandů, dotazníkové šetření, analýza záznamů průběhu problematických situací, analýza dat případových studií. Výsledkem práce je zjištění, že skupinová sezení s prvky psychoterapeutické práce byla podpůrným činitelem, který ovlivnil vnímání problematického vztahu jednotlivých probandů ke klientům. Změna tohoto vztahu byla zaznamenána v individuálních plánech sociálních služeb či individuálních výchovně-vzdělávacích plánech jednotlivých klientů. Nepodařilo se prokázat, že účelové využití psychoterapeutických technik bylo určujícím faktorem subjektivního vnímání změn u jednotlivých probandů. Nicméně můžeme se domnívat, že k ní mohlo...
Skupinová a kooperativní výuka na 1. stupni ZŠ
Vimrová, Miroslava ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je kooperativní vyučování a skupinové vyučování se zaměřením na 1. stupeň základní školy. Teoretická část nabízí přehled organizačních forem výuky, vymezuje pojmy kooperativní a skupinové vyučování, přináší základní vhled do problematiky skupinového a kooperativního vyučování. Praktická část má podobu akčního výzkumu. Hlavním cílem praktické části je ověřování funkčnosti teoretických postupů a metod kooperativního a skupinového vyučování při realizaci vlastních i převzatých námětů v praxi. Tato část práce poskytuje v praxi ověřený didaktický materiál. Dále zkoumá výhody a úskalí kooperativního vyučování, sleduje pokroky skupin a osobní pokroky žáků, rozdíly v myšlení při kooperativních činnostech a frontálních činnostech, vztah mezi kooperativním, problémovým a badatelským učením. KLÍČOVÁ SLOVA Kooperativní vyučování, skupinová práce, spolupráce, skupina, žák, efektivnost, komunikace, hodnocení
Kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy
Mitbauerová, Naděžda ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Na prvních stranách jsem se pokusila teoreticky zpracovat problematiku kooperace a jejího využití z několika různých hledisek. Hlavním cílem této práce bylo zjistit pohled pedagogů a žáků na kooperativní metody. Zda stejně tak, jak se píše v mnoha publikacích o kooperativním učení, považují kooperativní metody za vhodné, prospěšné a zábavné. Neopomenula jsem vymezení stěžejních pojmů. Kooperací jako takovou se ve společnosti zabývá nespočet vědních odvětví jako například sociologie, politologie, psychologie, ale i ekonomie, ekologie a v neposlední řadě didaktika a pedagogika jako taková. Základem pro můj výzkum bylo znát co nejvíce teoretických pohledů na kooperativní formy výuky. Aby zmapování dostupných poznatků o kooperativním učení a vyučování mělo nějaký smysl, součástí práce je i empirická část, která popisuje výzkumné šetření zaměřené na kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy a to od teoretické přípravy výzkumu, až po vlastní provedení výzkumu a vyhodnocení sebraných dat. Stěžejním cílem výzkumu bylo zjistit, jaký názor mají na kooperativní formy výuky žáci a pedagogové a také, jakou ze zvolených kooperativních metod považují za nejvhodnější. V závěru práce jsem se pokusila vytvořit přehled mnou získaných dat a jejich vyhodnocení. Klíčová slova: kooperace,...
Rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci
Lukešová, Gabriela ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a objasnit jednotlivé faktory, které působí na utváření a rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci a to průřezově ve všech ročnících na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje jednotlivé faktory ovlivňující žákovskou kompetenci ke spolupráci vyskytující se na straně žáka a na straně učitele. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který objasňuje, jak učitel buduje a rozvíjí žákovskou kompetenci ke spolupráci v jednotlivých ročnících primárního vzdělávání, jak styl vedení výuky učitelem podporuje rozvoj této kompetence a jak žákovskou kompetenci ke spolupráci ovlivňují vývojové předpoklady žáků. Tato práce přispívá k vytvoření ucelených poznatků o rozvoji a budování žákovské kompetence ke spolupráci podložených reálnými příklady z pedagogické praxe. Klíčové pojmy- žákovská kompetence ke spolupráci, vývojové předpoklady ke spolupráci, vyučovací styl, kooperativní výukové strategie, skupinová práce
Free Riding as a Possible Source of Conflict in Group Work
Iten, Naomi ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problematika výskytu free ridingu (parazitování na práci ostatních) ve skupinové práci, vývoj jeho působení a dopad na skupinu a její členy. V práci rozebírám samotný jev a prostředí, ve kterém se odehrává. Jeho možné příčiny a projevy s ohledem na free ridera i ostatní členy skupiny. Dále také zkoumám tento jev v prostředí vybraných studentů Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Výsledkem je převážně negativní postoj k free ridingu a radikální i méně rezolutní představy řešení. Na základě získaných dat, mínění studentů a teoretických poznatků, poskytuji doporučení, které by mohly pomoci free ridingu předcházet nebo jej částečně odstranit. Data k vypracování doporučení, získávám prostřednictvím dotazníku a na prezentování získaných údajů, využívám popisnou statistickou analýzu.
Webquest ve výuce německého jazyka
ROUBÍČKOVÁ, Žaneta
Diplomová práce se zabývá metodou webquestu a jejím využitím ve výuce německého jazyka. Teoretická část pojednává o vzniku této metody, definici, struktuře a druzích webquestů. Dále práce nahlíží na webquest z hlediska jeho didaktického přínosu. V neposlední řadě je věnována pozornost webquestu ve výuce cizího jazyka. Praktická část obsahuje příklady tvorby vlastních webquestů ve výuce německého jazyka a zhodnocení vyučovací hodiny, v níž byla tato metoda realizována (včetně reakcí žáků). Na závěr jsou uvedeny odkazy na již hotové webquesty, jichž lze využít ve výuce německého jazyka.
Rozvoj tvořivosti studentů gymnázia během letního tábora
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá oblastí tvořivosti a jejího rozvoje u studentů během letního tábora. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak lze rozvíjet tvořivost při volnočasové aktivitě. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. První nastiňuje problematiku tvořivosti a jejího rozvoje. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením volnočasových aktivit. Praktická část obsahuje ucelený týdenní program využívající různé metody na rozvoj tvořivosti, aplikovaný u studentů gymnázia při letní táborové činnosti. Použité metody pro rozvoj tvořivosti jsme porovnali z pohledu jejich vlivu na rozvoj jedince, týmové spolupráce, komunikace a míry rozvoje tvořivosti. Naše výsledky prokázaly, že rozvoj tvořivosti ve skupinové práci při volnočasové aktivitě přináší svá výrazná pozitiva. Jedná se o míru kooperace, inspirace a humoru, který při činnosti jedinci společně prožívají. Přesto různé metody pro rozvoj tvořivosti působí na jednotlivé složky kreativity v odlišné míře.
Srovnání skupinové práce v českém a skupinovém skautingu
BÍLKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá skupinovou prací v organizacích Junák a PPÖ v pedagogické rovině, tedy charakteristikou a srovnáním činnosti skupin v těchto dvou zemích. Nejprve se věnuji skautskému hnutí, jeho výchovným metodám v celosvětové organizaci a vymezuji základní pojmy a definice skupinové práce. Těžiště práce pak spočívá v popisu a následném srovnání družinového systému, metod a prostředků skupinové práce, skautské stezky, metodiky programu a vzdělávání vedoucích v Česku a Rakousku. Srovnáním jsem došla k závěru, že skupinová práce v českém a rakouském skautingu má společný základ vyplývající z podstaty skautingu. Jsou zde ale nezanedbatelné aspekty, ve kterých je skupinová práce odlišná.
Výchovná a vzdělávací péče o nadané děti a specifika výuky cizích jazyků nadaných dětí
HAVELKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.