Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 899 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Postoje vyučujících z mateřských škol a jejich zkušenost s lesbickými rodinami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti vyučujících z mateřských škol s lesbickými rodinami a tématem postojů k homoparentálnímu rodičovství. Cílem této práce bylo zmapovat, jak vyučující vnímají, prožívají a realizují spolupráci s lesbickými rodinami. Výzkum se taktéž snažil zjistit, zdali a jakým způsobem je v mateřských školách tematizována rodinná diverzita. Teoretická část práce uvádí do problematiky postojů vůči lesbickému a gay rodičovství a reflektuje rovněž pozici homoparentálních rodin ve školním prostředí. Empirická část práce představuje kvantitativní výzkum, jehož hlavní metodou bylo dotazníkové šetření. Výzkumu se zúčastnilo 70 učitelek a 3 učitelé z mateřských škol. Zkušenost s lesbickými rodinami uvedla polovina výzkumného vzorku. Výsledky ukázaly, že většina vyučujících hodnotí svou zkušenost s lesbickými rodinami pozitivně a během spolupráce s nimi se nesetkávají se zásadními obtížemi. Přestože většina vyučujících zastává k lesbickému a gay rodičovství i spolupráci s těmito rodinami pozitivní postoje, v prostředí mateřských škol je problematika homoparentálních rodin spíše opomíjena. Tematizaci rodinné diverzity a konkrétní aktivity podporující přívětivé prostředí pro lesbické a gay rodiny lze spatřovat především v mateřských školách, které s těmito rodinami již mají...
Spolupráce školy s rodinou na počátku školní docházky dětí
Němcová, Viktorie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku spolupráce školy s rodinou na počátku školní docházky dětí. Teoretická část zkoumá klíčové aspekty této spolupráce. Analýza zahrnuje roli učitele a jeho potřebné kompetence ve 21.stoletím podle různých publikací zabývající se tímto tématem, role rodiny a typologie rodinných struktur dle různých charakteristik ovlivňující vzdělávání dětí, a také zralostní předpoklady dítěte při nástupu do školy a vnímání tohoto kroku jako významného milníku v jeho životě. Dále jsou představeny různé formy spolupráce, stejně jako programy a instituce, které mohou tuto spolupráci podporovat. Mezi ně patří Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Česká školní inspekce, Začít spolu, Rodiče vítáni a Člověk v tísni. Praktická část práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného na dvou vybraných školách. Skrze rozhovory s řediteli, učiteli a rodiči zkoumá práce jejich zkušenosti s různými formami spolupráce, jejich vnímání efektivity a přínosu těchto metod. Výsledky analýzy naznačují pozitivní přínosy vybraných metod, ale také identifikují nedostatky a výzvy, kterým čelí současná praxe školní spolupráce. Na základě těchto poznatků jsou v závěru práce formulována doporučení pro budoucí zlepšení této spolupráce. Práce přispívá k hlubšímu porozumění problematiky...
Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Kudláčková, Adéla ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
V bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Soukupová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...
Gemini
Hanzalíková, Miroslava ; Františák, Luboš (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tato projekt se zabývá revitalizací střední školy pro zdravotně znevýhodněnou mládež GEMINI a její okolí. Bakalářská práce řeší návrh revitalizace školy, končepční návrh školní zahrady, bývalé výměníkové stanice a kavárny s komunitním centrem.
Gemini
Holcrová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem návrhu je zrevitalizovat střední školu pro tělesně znevýhodněnou mládež GEMINI a její okolí. Práce zahrnuje návrh revitalizace školy, koncepci školní zahrady a kavárny s komunitním centrem. Výsledkem bude vznik vhodného prostředí pro vzdělávání, relaxaci a rozvoj nejen studentů školy, ale i místních obyvatel.
Proces volby povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Tato práce se zaměřuje na konstrukci teorie, popisující proces volby povolání učitele informatiky. Využívá výzkumný design zakotvené teorie a analyzuje data získaná mimo jiné při tvorbě mé bakalářské práce, která zkoumala faktory ovlivňující tuto volbu, a na kterou tato práce navazuje. V práci je provedeno důkladné kódování dat a identifikace klíčových kategorií, které slouží jako nosiče této teorie. Ze zjištění vychází, že klíčovými procesy ovlivňujícími tuto volbu jsou očekávání od studia, volba aprobace, motivace vykonávat učitelské povolání a vnímání vnějších faktorů. Studenti přicházejí do studia s očekáváním na základě zkušeností z nižšího stupně vzdělávání, což mohlo také hrát rozhodující roli při jejich volbě. Zvolení aprobace informatiky, zejména pro ty, kteří přicházejí z informaticky založených škol, se jeví být důležitým faktorem, také se zdá, že na volbu této aprobace mohou mít mimo jiné podstatný vliv učitelé informatiky, kteří studenty vyučovali na základní, případně střední škole. Někteří studenti však na pedagogickou fakultu míří s odlišnými očekáváními, například s cílem získat titul s minimálním úsilím. Negativní vnímání platového ohodnocení, požadavků na znalost matematiky a nízký zájem dívek o studium učitelství informatiky mohou představovat problém, který stojí za nízkým počtem aprobovaných učitelů informatiky.
Zkušenosti učitelů s komunikací s rodiči
STUPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá způsoby, nástroji, přístupy a příležitostmi, které volí učitelky mateřských škol pro komunikaci s rodiči. Mapuje pohledy na racionální a emocionální aspekty vzájemné komunikace. Zabývá se dále oblastmi, kde zapojené učitelky cítí nižší míru jistoty. Odhaluje komunikační strategie používané v komunikaci s rodiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 899 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.