Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zahraničně politické postoje a vize kandidátů na amerického prezidenta
Malická, Kateřina ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Eichler, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza prostoru věnovanému zahraniční politice během volební kampaně před americkými prezidentskými volbami v roce 2016 a rozbor postojů kandidátů k vybraným zahraničně politickým tématům. Hlavními výzkumnými otázkami jsou: Jaký prostor věnovali kandidáti zahraniční politice na svých oficiálních webových stránkách? V jakých zahraničně politických otázkách se kandidáti rozcházeli a v jakých se naopak shodovali? Jaká byla konzistentnost jejich projevů po dobu kampaně? Obsah práce je tvořen převážně obsahovou analýzou a v poslední kapitole je využita metoda komparace různých objektů za stejných podmínek. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola uvádí tradice a základní rysy zahraniční politiky USA a objasňuje roli jejích aktérů. Druhá kapitola vysvětluje specifické rysy amerického volebního systému a popisuje průběh voleb a jejich výsledky a rozebírá prostor věnovaný zahraniční politice během televizních debat. Třetí část zkoumá, do jaké hloubky se věnují kandidáti zahraničně politickým tématům na jejich oficiálních webových stránkách. Poslední část pak analyzuje a porovnává konkrétní postoje kandidátů k vybraným zahraničně politickým tématům.
Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi
Novotná, Petra ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Role imigrační otázky v prezidentských kampaních Nicolase Sarkozyho v letech 2007 a 2012
Poláková, Terezie ; Emler, David (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakou roli hrála imigrační otázka v prezidentských kampaních Nicolase Sarkozyho v letech 2007 a 2012. Práce je rozdělena do dvou částí. První část představuje zkoumané téma z teoretického hlediska. Nejdříve popisuje vývoj imigrační otázky ve Francii po druhé světové válce a následně se zabývá Sarkozyho rétorickým stylem, zvaným "sarkozysmus". Druhá část je zaměřena na výsledky výzkumu provedeného metodou počítačové textové analýzy spoluvýskytu slov, jež byla popsána sociologem Martinem Hájkem. Výsledkem této metody je schéma zobrazující vztahy mezi nejčastějšími slovy v textu. V druhé části jsou výsledná schémata jednotlivě analyzována s důrazem na rozbor slova "imigrace". V poslední kapitole je role "imigrace" v jednotlivých schématech srovnána a na základě této komparace je ověřena platnost pracovní hypotézy. Ta předpokládá, že imigrační otázka měla v Sarkozyho projevech negativní konotaci a že její důležitost v kampani 2012 oproti kampani 2007 vzrostla. První tvrzení bylo dokázáno jen částečně, jelikož na rozdíl od roku 2012 se v roce 2007 imigrační otázka vyskytovala spíše v pozitivní konotaci. Nicméně bylo dokázáno, že v projevech kampaně 2012 byl této otázce přikládán větší význam. Klíčová slova Sarkozy, imigrace, prezidentské volby, předvolební kampaň, Francie
Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Douděrová, Lucie ; Váňa, Tomáš (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů se zabývá kampaní před prvními přímými prezidentskými volbami v České republice v roce 2013, zvláště se pak soustředí na jednotlivé kandidáty a jimi zvolené předvolební strategie s přihlédnutím k jejich stranické příslušnosti. Jedná se o deskriptivní analýzu jednotlivých kampaní vycházející z kritérií Daria Skrzypińského a následnou komparaci jednotlivých klasifikovaných prvků (komunikační strategie, finanční strategie a strategie vztahů mezi jednotlivými kandidáty) a zohledněním případné stranické příslušnosti daného kandidáta. Teze ověřované v této práci se soustředily na výchozí pozici obou skupin kandidátů, výhody či nevýhody jejich kampaní v porovnání s druhou skupinou a úspěšnost jednotlivých kampaní.
Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Frost, Iveta ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010" pojednává o předvolební kampani nově vzniklé neparlamentní politické strany TOP 09 k volbám do Poslanecké sněmovny, které se po dvojím zrušení předčasného termínu voleb na podzim 2009 uskutečnily až v termínu řádném, a to 28. a 29. května 2010. Pro komplexní uchopení tématu práce popisuje politické události, které se v České republice před parlamentními volbami v roce 2010 odehrály. Ty podmínily samotný vznik TOP 09 a do značné míry i potenciál jejího pozdějšího volebního úspěchu. Práce se dále zabývá profilem politické strany TOP 09, analýzou jejích volebních programů, positioningem TOP 09 na trhu parlamentních voleb a výsledky předvolebních preferencí strany v šetřeních jednotlivých výzkumných agentur. Následuje analýza předvolební kampaně samotné. Ta se zabývá jak celkovou strategií kampaně TOP 09 - jejím cílem, cílovými skupinami, tonalitou, tématy, načasováním, úrovněmi a rozpočtem, tak i barevnou symbolikou kampaně, jejími hlavními tvářemi, mediálním mixem a fenoménem negativní kampaně a jeho využitím. Následují výsledky voleb jako zpětná vazba politické komunikace. V závěru práce je provedeno zhodnocení předvolební kampaně TOP 09.
Komunikační strategie Strany zelených ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Ághová, Karolína ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce předvolební kampaň Strany zelených ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010 se zabývá rozborem volební kampaně SZ, která probíhala v průběhu podzimu roku 2009 až do května 2010. Popisuje historický vývoj SZ a zejména pak použité nástroje a celkovou strategii volební kampaně. Vzhledem k politické situaci a ke zrušeným volbám na podzim roku 2009 se práce věnuje celému rozsahu kampaně s dvěma vrcholy v říjnu 2009 a květnu 2010.
Financování předvolebních kampaní ve Spojených státech : McCain-Feingoldova reforma
Vydra, Pavel ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Spojené státy mají dlouhou historii předvolebních kampaní. McCain-Feingoldova reforma z roku 2002 byla poslední snahou regulovat finance v předvolebních kampaních a jejím účelem bylo zejména pokrýt mezery v zákonech ze 70. let 20. století. Hlavními změnami, které přinesla, byl zákaz tzv. "soft money", zpřísnění pravidel pro předvolební televizní a rozhlasové vysílání a speciální tzv. miliardářské limity. Poté, co reforma prošla Kongresem a byla podepsána prezidentem, posvětil tyto změny i Nejvyšší soud v případu McConnell v. FEC. Nicméně skutečný dopad této reformy na fungování předvolebních financí přesto zcela nesplnil původní očekávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.