|
Role informačního centra v marketingu destinace cestovního ruchu
Hrychová, Tereza ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Šušáková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraného turistického informačního centra a jeho rolí v marketingu destinace cestovního ruchu. Hlavním cílem je určit, jak uživatelé informační centrum a jeho služby vnímají, a navrhnout možná zlepšující opatření. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a definice jako např. cestovní ruch, informační služby, marketing destinace a turistické informační centrum a jeho činnosti. Dále stručně popisuje aktivity Asociace turistických informačních center České republiky. Další kapitola se zabývá CzechTourism, příspěvkovou organizaci Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je vytvářet a propagovat pozitivní obraz České republiky jako země vhodné pro cestovní ruch. Praktická část je zaměřena na vybrané informační centrum CzechTourism a popisuje ho z hlediska poskytovaných služeb, personálu a vybavení. Poté jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi uživateli informačního centra. Poslední kapitola obsahuje závěrečné zhodnocení informačního centra a navrhuje několik doporučení, která by mohla vést k větší spokojenosti uživatelů. [Autorský abstrakt]
|
|
Rozvoj cestovního ruchu v Třebíči a jeho dopad na podnikání v dané oblasti
Žamberská, Šárka ; Milichovský, František (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Rozvoj cestovního ruchu v Třebíči a jeho dopad na podnikání v dané oblasti.“ se zabývá posouzením podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v turistické oblasti města Třebíč. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V teoretické práci jsou popsány základní teoretické poznatky z oblasti marketingu v cestovním ruchu. Analytická část se věnuje posouzení současného stavu Třebíče, zahrnuje možnosti financování a stručný popis potenciálu města. Výstupem práce jsou návrhy na rozvoj cestovního ruchu v Třebíči, s tím související zvýšení konkurenceschopnosti regionu a rozvoj podnikatelských aktivit v této oblasti.
|
|
Marketingový mix města Velké Meziříčí
Pelikánová, Adéla ; Remerová, Jana (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Marketingový mix města Velké Meziříčí“ se zabývá vypracováním marketingového mixu a navržením turistických produktů destinace cestovního ruchu. Předpokladem pro vytvoření marketingového mixu je provedení SWOT analýzy, analýzy konkurence a analýzy poptávky. Na základě těchto výsledků jsou stanoveny vize a cíle destinace a návrhy jednotlivých produktů cestovního ruchu. V závěrečné části je aplikován marketingový mix na konkrétní produkt.
|
|
Městské karty jako nástroj veřejné správy a politiky cestovního ruchu
Škardová, Lucie ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá městskými kartami. Zkoumá dva druhy těchto karet -- městské karty pro rezidenty, které slouží jako nástroj veřejné správy, a městské karty pro turisty, jež fungují jako nástroj politiky cestovního ruchu. V posledních letech lze pozorovat vzrůstající poptávku po těchto kartách, zejména po turistických a zážitkových. Práce se zabývá jejich deskripcí a využitím. Práce se věnuje také konkrétnímu příkladu zážitkové a turistické karty Taborcard. Popisuje její vznik a fungování.
|
|
Destinační management a marketing cestovního ruchu města Tábor
KOLÁŘOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá analýzou podmínek, aktuální nabídky a poptávky po službách cestovního ruchu města a regionu Tábor. Nedílná část práce spočívá také ve formulaci návrhů pro podporu propagace a návštěvnosti cestovního ruchu v destinaci. Analytická část práce je zaměřena na analýzu vnitřního a vnějšího prostředí destinace, SWOT analýzu a analýzu řízení destinace. V závěrečné části práce je stanoven návrh nového destinačního marketingu města a regionu Tábor.
|
|
Destinační management a jeho praktická aplikace v oblasti Pece pod Sněžkou
Černá, Karolína ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení destinačního managementu v konkrétní české destinaci. Východiskem práce je teoretická část, která představuje problematiku destinačního managementu, hlavní funkce a aktivity. Teoretický přístup je následně aplikován na destinaci Pec pod Sněžkou v praktické části. Ta začíná situační analýzou místa. Následně jsou popsány hlavní subjekty a představena forma spolupráce mezi nimi a hlavní výsledky jejich aktivit. Na závěr je zhodnocena úroveň destinačního managementu v destinaci a navrženy doporučení do budoucna.
|
|
Marketingová komunikace agentury CzechTourism - internetový marketing DCR
Soukupová, Tereza ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Sedláček, Jiří (oponent)
Teoretická část práce zahrnuje základní pravidla marketingu, zasazená do kontextu cestovního ruchu pomocí marketingu konkurenceschopné destinace, a internetového marketingu. Druhá a třetí kapitola přibližuje roli organizace CzechTourism v cestovním ruchu České republiky. Popisuje marketingové plány CzechTourism, včetně marketingové kampaně na podporu domácího cestovního ruchu. V závěrečné kapitole se práce orientuje na internetový marketing prostřednictvím základní analýzy úvodní stránky portálu domácího cestovního ruchu v České republice www.kudyznudy.cz.
|
|
Výjezdový cestovní ruch segmentu mladých Čechů (18-34 let) do Německa
Kylarová, Markéta ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Sršeň, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá výjezdovým cestovním ruchem mladých Čechů do Německa. Teoretická část je věnována problematice marketingového řízení destinace cestovního ruchu a charakteristice segmentu mladých. Praktická část se zabývá potenciálem Německa jako destinace cestovního ruchu mladých lidí z České republiky a představuje výsledky provedeného empirického šetření na poptávku po destinaci Německu mezi zástupci cílové skupiny.
|
|
Efektivita marketingové komunikace národních centrál cestovního ruchu na příkladu italského Enitu
Došlá, Ilona ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Jíšová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá propagací destinace Itálie na trhu cestovního ruchu v České republice. Cílem práce je zjistit jak je agentura ENIT aktivní v rámci propagace destinace Itálie na českém trhu. Teoretická část práce vymezuje pojem destinace cestovního ruchu a zabývá se managementem a marketingem destinace. Prakticka část se zaměřuje na Italskou Národní Agenturu pro Cestovní Ruch (ENIT) a její komparaci se společností Trentino Marketing S.p.A.. Hlavní součástí práce je vlastní výzkum marketingových aktivit obou subjektů, který je založen na analýze interních nebo veřejně dostupných informací.
|
|
Marketingová studie vybrané destinace
Nevrlá, Kateřina ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou studii destinace Praha a jejím cílem je analýza a zhodnocení potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu v Praze a jeho využití v marketingu Prahy jako destinace cestovního ruchu. Práce seznamuje se základními pojmy marketingu destinace cestovního ruchu - definuje marketingovou analýzu, segmentaci trhu, marketingovou strategii, marketingový mix a realizační plán spolu s kontrolou. Obsahuje analýzu marketingového prostředí Prahy, primární a sekundární nabídku destinace, identifikaci hlavních konkurentů, výsledky marketingových výzkumů mezi návštěvníky a představuje základní nástroje marketingového mixu destinace Praha. Na základě zjištěných skutečností jsou následně formulovány návrhy a doporučení pro marketingové aktivity destinace a zlepšení současné situace.
|