Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras
Tesařová, Alena ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit trasu cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras. Trasu stezky, přírodní a kulturní zajímavosti a další informace zpracovat do formy tištěného průvodce, který bude dostupný na turistických informačních centrech oblasti a také na internetu. Metody: Shromáždění a třídění informací o přírodním a kulturním bohatství oblasti. Shrnutí informací do tištěného průvodce a vytvoření trasy. Následné ověření použitelnosti vzniklého průvodce formou dotazníku pro skupinu cyklistů, kteří trasu podle vytvořeného průvodce absolvovali. Výsledky: Výsledkem práce jsou dva návrhy cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras, které jsou zpracovány do podoby tištěného průvodce, který obsahuje popis tras, informace o místech na trasách a mapový materiál. Závěrečná podoba naučné stezky vychází také z výsledků dotazníků a přímých reakcí testovaných osob. Tištěný průvodce může být nabídnut informačním centrům v oblasti nebo jejich prostřednictvím být k dispozici v elektronické podobě na internetu. Klíčová slova: cyklistika, naučná stezka, Chráněná krajinná oblast, Český kras.
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory
Benešová, Věra ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory  Cíl práce Cílem této diplomové práce je navrhnout trasu tří cyklistických naučných stezek různé náročnosti v oblasti Orlických hor. Trasy budou vyobrazeny v informačním průvodci, který bude obsahovat popis jednotlivých zastavení, fotografie, mapové podklady a další zajímavosti. Průvodce trasou bude možné získat v informačních centrech v přilehlých oblastech ve formě informačního letáku a bude možné si jej stáhnout také online. Metody Analýza současného stavu cyklostezek a cyklotras, sběr mapových, historických i beletristických materiálů k dané oblasti, konzultace problematiky cyklostezek v této oblasti s pracovníky CHKO Orlické hory, rozhovor se znalci žijícími v Orlických horách i v podhůří Orlických hor, rekognoskace navržených tras, ověření tras nezávislou skupinou cykloturistů. Výsledky Výsledkem této diplomové práce bude informační leták s popisem tří naučných cyklostezek v Orlických horách, ten obsahuje mapy, popis cesty a kulturních zastavení, fotografie a další informace charakterizující danou oblast. Klíčová slova Orlické hory, naučná stezka, cyklistika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Turistika a naučné stezky v Jizerských horách
Hádková, Kristýna ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Turistika a naučné stezky v Jizerských horách Cíle: Hlavním cílem této práce je představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky jakožto nejvyužívanějších druhů v CHKO Jizerské hory, seznámení s oblastí Jizerských hor a naučnými stezkami, které se zde nachází v současnosti, a přiblížit potenciál pro jejich rozvoj v budoucnosti. Metody: Pro představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky, CHKO Jizerské hory a naučných stezek byla využita odborná literatura, webové stránky stěžejních institucí, kterými jsou Klub českých turistů, Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky a další. Pro vytvoření přehledu o současném stavu naučných stezek v CHKO Jizerské hory a možných alternativách pro jejich rozšíření byla provedena internetová rešerše, porovnání a rozebrání získaných informací a uvedených do souvislosti s oblastí Jizerských hor. Výsledky: Všechny naučné stezky v CHKO Jizerské hory jsou zaměřeny na pěší turistiku. Jejich zpracování je vždy formou informačních tabulí. Na naučných stezkách v jiných oblastech už jsou vyzkoušeny moderní technologie využívající mobilní telefony, které použití tabulí eliminují, což je výhodné v mnoha ohledech. Závěry: Pro Jizerské hory byl objeven nevyužitý potenciál pro rozšíření naučných stezek také pro cyklo a lyžařskou turistiku, které zde zatím chybí. Stávající...
Návrh revitalizace naučné stezky "Údolím Labe" a jeho ověření a využití v praxi na ZŠ
Hrozányová, Martina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na didaktické využití naučné stezky Údolím Labe pro žáky 2. stupně základní školy. Hlavním cílem práce bylo vytvořit námět pro praktické využití stávající naučné stezky Údolím Labe a zároveň prokázat, že exkurze jako organizační forma výuky je svou všestranností efektivním nástrojem ve vzdělávacím procesu a přes mnohá úskalí při její realizaci stojí za vynaložené úsilí. Teoretická část zahrnuje charakteristiku naučné stezky a jejího okolí, význam, funkci a organizaci exkurze a zařazení přírodovědné exkurze v Rámcových vzdělávacích programech základního vzdělávání. Druhá část práce je výzkumná - obsahuje popis autorského pracovního listu a metod testování, tj. pretest/posttest a postojový dotazník. Ty byly použity u pilotní skupiny žáků základní školy, již se exkurze zúčastnili. Výsledky šetření ukazují, že exkurzi je možno vnímat jako efektivní a zároveň oblíbenou výukovou formu, jejímž prostřednictvím lze zvýšit účinnost výuky přírodopisu na základní škole. Jejich validita je ovlivněna malým počtem účastníků a pouze jednou realizací, nelze je proto paušalizovat. Přesto mohou dílčí postřehy přispět k poznání, že netradiční formy výuky mají své nezastupitelné místo ve vyučovacím procesu na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA žák, výuka, ZŠ, exkurze, pracovní list,...
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Přírodovědný a historický pohled na oblast Dolního Poohří mezi Libochovicemi a Budyní nad Ohří
Burdová, Michaela ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje podrobné charakteristice oblasti Dolního Poohří v úseku mezi Libochovicemi a Budyní nad Ohří. Teoretická část práce provádí rámcový průzkum oblasti z přírodovědného a historického pohledu. Nastiňuje geologický a pedologický stav oblasti, který má vliv na rostlinné složení. Práce se z velké části zabývá ekosystémem lužních lesů a jejich historickým vývojem v Dolním Poohří. Zaměřuje se především na floru a dendrofloru sledované lokality, jež uvádí do vzájemné souvislosti. Podává výčet jednotlivých, zde rostoucích druhů vegetace. Práce popisuje i historii celé oblasti, vyzdvihuje z dějinného hlediska především zámecký areál Libochovice a Budyni nad Ohří. Podává stručný historický přehled o úpravách zámecké zahrady a parku, ale i informace o jejich současném stavu a rostlinném složení. V praktické části navrhuje naučnou stezku z Libochovic do Budyně nad Ohří. Součástí návrhu je vymezení trasy, grafický a obsahový návrh informačních panelů, ale i pracovní list pro žáky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Naučná stezka, jak bylo prokázáno, může být vhodným doplňkem výuky přírodovědných a historických předmětů, ale je možno ji vhodně využít i pro nepedagogické či volnočasové aktivity návštěvníků oblasti. Klíčová slova: lužní lesy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.