Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky mateřských škol pro výchovu a vzdělávání dětí od dvou do tří let
KRČILOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce jsou podmínky mateřských škol pro výchovu a vzdělávání dětí od dvou do tří let. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část mimo podmínek vzdělávání v mateřských školách (a to především podmínek pro děti mladší tří let) přibližuje vývoj a schopnosti dítěte od dvou do tří let prostřednictvím vývojové psychologie. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jenž byl proveden na základě osobních návštěv, konzultací a rozhovorů s pedagogy ve třech vybraných mateřských školách na Humpolecku. Cílem práce je vysvětlit jednotlivé podmínky (materiální, personální, psychosociální, a jiné.), a zjistit jakým způsobem mateřské školy zajišťují podmínky pro výchovu a vzdělávání dětí mladší tří let.
Tělesný růst a výkonnost předškolních dětí ve vztahu k pohybovému režimu dětí
Kohoutová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním úrovně tělesného růstu a základních motorických schopností předškolních dětí, jejich pohybového režimu i podmínek pro pohybové činnosti ve dvou mateřských školách se sídlem v různých lokalitách (ve velkoměstě a v malém městě). Cílem práce bylo zjistit úroveň růstu a motorické výkonnosti ve vztahu k pohybovému režimu předškolních dětí v místě bydliště. Studie se zúčastnilo 116 dětí ve věku 4 - 6 let. Úroveň fyzického růstu byla zjišťována měřením somatických charakteristik dětí (výška, hmotnost, BMI). Zjištěné údaje byly porovnány s percentilovými grafy. Pro určení úrovně motorické výkonnosti byly použity motorické testy. Běh na 20 m s pevným startem pro testování běžecké rychlosti, pro zjištění úrovně dynamické síly dolních končetin skok do dálky z místa sounož a pro zjištění úrovně dynamické síly horních končetin hod míčkem pravou i levou rukou. Tyto testy zároveň vypovídají o úrovni pohybových dovedností dětí. Pro zmapování podmínek pro pohybový rozvoj dětí byla provedena analýza podmínek v obou obcích i zúčastněných mateřských škol a také analýza školních vzdělávacích plánů mateřských škol. Pro zjištění rozložení pravidelného pohybového režimu dětí bylo provedeno dotazníkové šetření s rodiči dětí, byl prozkoumán režim obou mateřských škol. Výsledky ukazují...
Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí
Homolková, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly, které se týkají pohybových schopností a dovedností, kapitoly o motorických testech a vývoji dítěte v předškolním věku. V praktické části je zde řešen problém vlivu podmínek tří mateřských škol na pohybový rozvoj dětí, které školy navštěvují, a to z hlediska dosažené úrovně schopností a dovedností ve vybraných motorických testech.
Podmínky dobrovolnictví při vybraných sportovních akcích
Denk, Štěpán ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Podmínky dobrovolnictví na vybraných sportovních akcích Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit oblast dobrovolnictví na vybraných sportovních akcích. Prezentována je metodika práce s dobrovolníky a to právě v jednotlivých oblastech managementu dobrovolnictví. Na základě dat z diametrálně odlišných akcí jsou definovány rozdílné charakteristiky sportovního dobrovolnictví. Dílčím cílem v závěrečné části je vypracovat doporučení na základě výzkumu, které by v budoucnu ještě zlepšily a zefektivnily sportovní dobrovolnictví na stejných či obdobných akcích. Metody: Samotný výzkum je proveden pomocí dotazníkové metody dobrovolníků na HME v atletice a oblastních závodů v orientačním běhu. Vedlejší metodou je rozhovor, konkrétně s ředitelem závodu orientačního běhu. Výsledky: Výsledky výzkumu zobrazují diametrálně odlišné podmínky organizace vybraných akcí jak v oblasti řízení dobrovolnictví, tak i ostatních klíčových činností. I přes velké rozdíly obou sportovních akcí existují určité charakteristiky sportovního dobrovolnictví, které jsou oběma akcím společné. Jak tyto společné rysy, tak i ty odlišné, jsou charakterizovány a diskutovány v praktické části. Závěrem vznikla skupina doporučení pro vytvoření podmínek úspěšnosti akce, na které se manažeři mohou zaměřit a využít je pro zdárnou...
Školství z pohledu inspekčních zpráv
Poláčková, Ivana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
English past conditional and its Czech counterparts
Jansová, Cecílie ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá anglickým minulým kondicionálem a jeho českými překladovými protějšky. Anglický minulý kondicionál se formálně skládá z pomocného slovesa would, popřípadě should, a minulého infinitivu. Tato slovesná forma vyjadřuje hypotetický význam a často je také doprovázena podmínkou. Práce si klade za cíl analyzovat prostředky, mezi něž patří minulý kondicionál, přítomný kondicionál a minulý indikativ, jimiž se anglický minulý kondicionál překládá do češtiny. Analýza se zaměřuje na aspekty, které ovlivňují volbu překladového protějšku, tedy hlavně druh hypotetického významu, který nese anglický originál, jeho časový odkaz a přítomnost podmínky. Kromě toho je věnována pozornost také způsobu realizace anglické podmínky. K analýze je použito 100 příkladů, které byly vybrány z paralelního korpusu InterCorp dostupného z webových stránek Českého národního korpusu.
Vliv činnosti ČŠI na praxi mateřských škol
Cinková, Ilona ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.