Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The role of family and close social relationships in the narratives of Israeli women who experienced stillbirt
Dargan, Keren ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tučková, Anna (oponent)
This thesis examines the social context of stillbirth and its impact on women's life and on their relationships with their family members. The study sample includes 8 adult women from Israel. Israel is a country characterized by a high number of children in families and the centrality of religion in society. The methodology used in this study was semi-structured interviews. Our results were similar to those of previous studies in terms of the partner's attitude to the event. On the other hand, the results included novel findings regarding other family members' coping with the stillbirth event. Solidarity and other types of empathy were found to be relevant according to women's stories; whereas some filial norms were met with more ambivalent responses. This thesis demonstrates the importance of intergenerational solidarity, the mass influence of cultural context and ambivalence within everyday situations and the meaning of empathy from close family members. Particular attention needs to be paid to the intergenerational perspective, which focuses on the family (couple, divorced or single units) or the wider society in which they live. Moreover, the experience of particular social groups further exploration; for instance, single mothers and surrogates.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě jako sociální skupině
Masařová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě. Teoretická část je věnována klíčovým pojmům mé práce: žák se speciálními vzdělávacími potřebami a školní třída. Zabývám se vývojem dítěte mladšího školního věku, školní třídou jako sociální skupinou, diagnostikou školní třídy a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souvislosti se současnou legislativou a podpůrnými opatřeními, které jim náleží. Cílem mé práce je zjistit, jaká je sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy. V empirické části jsem tedy nejprve zmapovala sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy, konkrétně ve dvou 4. třídách, jejichž součástí je jeden či více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum byl proveden na dvou odlišných školách. K tomuto účelu jsem využila Braunův dotazník B - 3. Následně provedla semistrukturovaný rozhovor s třídními učiteli. Při interpretaci dat jsem se zaměřila na to, zda se sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami výrazně liší od sociální pozice ostatních žáků ve třídě, zároveň také na to, jaké faktory to mohou způsobovat. U některých těchto žáků byla zjištěna odlišná sociální pozice v rámci třídy, u jiných zase naopak nebyly nalezeny významné rozdíly....
Vliv kyberprostoru na sociální vztahy adolescentů
Matoušková, Lucie ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce, v souladu s cíli práce a doporučenou základní literaturou, pojednává o závislostním chování v prostředí internetu u adolescentů, a to v kontextu sociálních služeb. Teoretická část vyplynula jednak ze základní literatury, ale vzhledem k jejímu roku vydání, také z celé řady dalších aktuálnějších zdrojů. Neopomíná legislativní rámec a podmínky nutné k diagnostice závislostního chování. Sociální práce s adolescenty se závislostním chováním na internetu vychází především z oborových teorií, ale poukazuje i na multidisciplinární přístupy. Empirická část formou dotazníkového šetření a následné analýzy 1. stupně zkoumá některé aspekty chování adolescentů v kyberprostoru. Práce je zakončena návrhem optimalizačních opatření.
Social relationships of artistically talented adolescents and their peers
Borovský, Matej ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
ANOTÁCIA Táto práca sa venuje kvalite sociálnych vzťahov umelecky nadaných adolescentov a porovnáva ich so sociálnymi vzťahmi ich rovesníkov. Skúmané oblasti zahŕňajú vzťahy k rovesníkov a vzťahy k rodičom a ďalším autoritám. Výsledky výskumu sú následne porovnané s informáciami z odbornej literatúry, týkajúcej sa vzťahov adolescentov, konkrétne intelektovo nadaných adolescentov. Výskumný materiál bol zozbieraný pološtruktúrovanými rozhovormi so šiestimi respondentmi v dvoch skupinách. Prvá skupina bola tvorená tromi umelecky nadanými adolescentmi, druhá bola tvorená tromi adolescentmi bez umeleckého záujmu. Následne bol materiál analyzovaný prostredníctvom tematickej analýzy. Výsledky analýzy a porovnanie s literatúrou je uvedené v záverečných kapitolách práce. KĽÚČOVÉ SLOVÁ sociálne vzťahy, adolescencia, umelecky nadaní, tematická analýza, kvalitatívny výskum
Úzké sociální vazby a jejich role v prostředí virtuálních komunit
Burešová, Lucie ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Mitrenga, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou fungování virtuálních komunit v souvislosti se sociálním kapitálem jejich členů, který získali v rámci tohoto prostředí. Problematika virtuálních komunit je zasazena do širší diskuse o podobě komunitního života v moderních společnostech a vlivu nových médií na sociální jednání, identitu jedinců a sdružování se. Pozornost je věnována především propojování virtuálního prostředí s reálným skrze offline srazy a tomu, jak toto propojení ovlivňuje sociální vazby uživatelů a život komunity. Na základě provedené případové studie konkrétní komunity vytvořené kolem literárně herního serveru www.darkage.cz práce rozebírá vliv úzkých sociálních vazeb mezi uživateli na fungování této komunity v rámci jejího vývoje v čase.
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mezitýmová spolupráce a společné trávení volného času zaměstnanců
Fördösová, Pavla ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Mezitýmová spolupráce a společné trávení volného času zaměstnanců se zabývá vztahem mezi četností zapojení jedinců do mezitýmové kooperace a jejich hodnocením této kooperace, sdílením informací a trávením volného času s kolegy. V teoretické části je téma nejdříve zařazeno do širšího rámce kultury. Dále jsou vymezeny hlavní oblasti, které zkoumanou problematiku ovlivňují. Důraz je kladen především na podnikovou kulturu, organizační klima a sociální vztahy mezi jedinci ve firmě. V empirické části je nejprve popsána výzkumná otázka, stanovena hlavní hypotéza a odvozeny operační hypotézy, provedena operacionalizace a představena firma a její týmy, které jsou předmětem zkoumání. Následně jsou teoreticky zakotveny a na základě analýzy získaných dat popsány jednotlivé procesy a jejich souvislosti, jimiž se práce zabývá. V závěru textu je zařazeno zmapování vzájemných sympatií, vazeb a nesympatií členů zkoumaných týmů a zjištěno, do jaké míry analýza dat potvrzuje stanovené hypotézy. Informace o sympatiích, vazbách a nesympatiích jedinců byly získány za použití prvního dotazníku na počátku šetření. Analýzy vnitrofiremní komunikace a sdílení informací, mezitýmové spolupráce a společného trávení volného času zaměstnanců vznikly na základě dat pořízených s využitím druhého dotazníku a...
Sociální vztahy romské komunity v ulici Novohradská v Českých Budějovicích
PEJŠOVÁ, Dagmar Alexandra
Bakalářská práce se zabývá vysvětlením pojmů sociální vyloučení, vztahů romské komunity a majoritní společnosti, popisu lokality Novohradská a její historie s použitím odborné literatury. Cílem výzkumného šetření je zjištění sociálních vztahů u vybraných respondentů v ulici Novohradská a přiléhajícím domě v ulici J. Dietricha a jaké faktory tyto sociální vztahy narušují. Pro realizaci cíle je využit kvalitativní výzkum za použití metody rozhovoru pro sběr dat u vybraných respondentů.
Partnerské vztahy u osob se schizofrenním onemocněním
Říhová, Anna ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá partnerskými vztahy u osob se schizofrenním onemocněním (F20). Cílem této studie bylo zjistit, jaký význam přisuzují ženy a muži se schizofrenií v období mladé dospělosti partnerským vztahům, jaké mají zkušenosti, ideály a očekávání. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. V první části je popsáno onemocnění schizofrenie, jeho specifika, etiologie, epidemiologie, symptomatologie, deficit v oblasti sociální i kognitivní a současné způsoby léčby zaměřené na psychosociální intervenci. V druhé části je prezentováno téma partnerských vztahů u zdravých osob, aby navázala třetí část, tedy samotné téma partnerských vztahů u osob se schizofrenním onemocněním. V empirické části se vychází z kvalitativní metodologie. Byly zrealizovány polostrukturované rozhovory s 11 respondenty mapující problematiku partnerských vztahů a sexuality. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další výzkumy a intervence v oblasti sociálních vztahů u osob se schizofrenií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.