Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora ve vzdělávání žáků s vývojovou jazykovou poruchou na běžné základní škole
Šuterová, Anna ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývojové jazykové poruchy a podporou žáků s touto poruchou ve vzdělávacím prostředí běžné základní školy. Práce se zaměřuje na charakteristiku vývojové jazykové poruchy, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Dále se zabývá specifickými potřebami žáků školního věku v oblasti řeči, jazyka a komunikace a jejich vývojem ve školním prostředí. V kontextu inkluzivního vzdělávání jsou popsány principy inkluzivní pedagogiky a možnosti základního vzdělávání pro žáky s vývojovou jazykovou poruchou včetně podpory ze strany školských poradenských zařízení a individuálního vzdělávacího plánu. Hlavním cílem výzkumné práce bylo analyzovat možnosti podpory žáků s vývojovou jazykovou poruchou na běžné základní škole. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán na 224 základních škol ve Zlínském kraji. Vyplnilo jej celkem 104 respondentů. Byly ověřeny tři předem stanovené hypotézy týkající se úrovně znalostí učitelů o vývojové jazykové poruše, podpůrných opatření pro žáky s vývojovou jazykovou poruchou a také asistentů pedagoga, resp. jejich důležitosti ve vzdělávacím procesu žáků s touto poruchou. Hypotézy byly potvrzeny a lze tedy říci, že učitelé se speciálně pedagogickým/logopedickým vzděláním...
Případová studie centra moderního a současného umění Kunsthalle Praha
Melíšek, Matyáš ; Černá, Eliška (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování případové studie o centru současného a moderního umění Kunsthalle Praha prostřednictvím analýzy marketingového mixu a interpretováním dat získaných dotazníkovým šetřením. V rámci teoretické části práce je představena stručná historie instituce a jsou analyzovány nástroje 4P na základě teorie definované marketingovým teoretikem Edmundem J. McCarthym. V rámci analýzy byla také definována konkurence instituce a přidána podkapitola o online marketingu. Praktická část se zabývá vyhodnocením dat nasbíraných prostřednictvím dotazníkového šetření s cílem odpovědět na předem definované hypotézy týkajících se návštěvnosti jak Kunsthalle Praha, tak i dalších kulturních institucí. Šetření bylo provedeno mezi aktuálními a nyní nastupujícími vysokoškolskými studenty a čerstvými absolventy. Za použití kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu byla nasbírána data, které bylo možné statisticky interpretovat a najít tak kauzální vztahy mezi nimi. Cílem bakalářské práce je jednak představit historii a komunikační mix již zmiňovaného centra moderního a současného umění, ale především definovat vztah mezi touto institucí a vysokoškolskými studenty. Zda pro ně tato instituce představuje atraktivní místo, které chtějí navštěvovat a proč.
Školní stravování v kontextu strategické komunikace
Kilberger, Adam ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou systému školního stravování v České republice v kontextu strategické komunikace. Tato práce osvětluje aktuální problematiku školního stravování, zasazuje ji do kontextu strategické komunikace a relevantních teoretických konceptů. Na reprezentativním vzorku více než 10 000 respondentů práce mapuje pomocí metod kvantitativní analýzy postoje rodičů i strávníků k systému školního stravování. V rámci hlavních zjištění lze konstatovat silný korelativní pozitivní vztah mezi rodiči vnímanou spokojeností strávníků a celkovou spokojeností rodičů se systémem školního stravování a na poměry této práce relativně silný vliv spokojenosti s komunikací zástupců jídelny na celkovou spokojenost rodičů. Naopak příjem domácnosti nebo znalost systému školního stravování rodiči neměly na jejich spokojenost tak velký vliv, jak by se dalo očekávat. V závěrečných částech práce jsou formulována strategická doporučení pro zlepšení spokojenosti rodičů se systémem školního stravování a zlepšení celkového stavu systému školního stravování v České republice. Mezi doporučení se řadí například podpora edukace vedoucích ze strany státu, a to i na poli komunikace nebo posílení pozice pracovníků ve školním stravování skrze oborové organizace, které mohou sloužit jako komunikační platformy...
Vnímání udržitelných výrobků módních značek z pohledu zákazníků
Rybářová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tomu, jak zákazníci vnímají udržitelné výroky módních značek. Zkoumám, jak názory zákazníků ovlivňují jejich nákupní chování a jakým způsobem reagují na udržitelnou komunikaci módních značek. Cílem práce je zjistit, zda zákazníci jednají v souladu s jejich přesvědčením o udržitelnosti a do jaké míry se nechají ve svém rozhodování ovlivňovat. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznamuji čtenáře s pojmy udržitelnost, green marketing, green washing a nákupní chování. Uvádím příklady organizací, které se aktivně snaží o nastolení udržitelné společnosti. V praktické části seznámím čtenáře s metodikou výzkumu. Představuji data získaná z kvantitativního výzkumu doplněného o data z kvalitativního výzkumu. Na závěr hodnotím výsledky výzkumů a zodpovídám výzkumné otázky.
Vnímání sociálních sítí volejbalových extraligových klubů fanoušky volejbalu
Vyhnalíková, Michaela ; Opelík, Daniel (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Vnímání sociálních sítí volejbalových extraligových klubů fanoušky volejbalu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je sestavení doporučení vhodné struktury sociálních sítí volejbalových extraligových klubů na základě kvantitativního dotazování fanoušků volejbalu. Metody: Hlavní metodou tohoto marketinkového výzkumu bylo kvantitativní dotazování. Dotazník byl šířen elektronicky a výzkumným souborem byli fanoušci volejbalu využívající sociální sítě. Výsledky: Na základě provedeného kvantitativního dotazování zaměřeného na využívání sociálních sítí fanoušky volejbalu bylo zjištěno, že většina klubů mužské volejbalové extraligy nevyužívá plného potenciálu marketingu na sociálních sítí. Nejvyužívanějšími sítěmi jsou Instagram a Facebook, jak volejbalovými kluby, tak volejbalovými fanoušky. Po srovnání teoretické části s daty z dotazníku, byla navržena doporučení pro lepší strukturu sociálních sítí volejbalových klubů. Klíčová slova: marketing na sociálních sítích, kvantitativní výzkum, volejbal, sportovní marketing, sociální síť
Zhodnocení pořádání vybrané sportovní akce
Fančovičová, Kristína ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Krause, Veronika (oponent)
Název: Zhodnocení pořádání vybrané sportovní akce - Mistrovství Evropy U18 v baseballu Cíle: Cílem diplomové práce je prezentace silných a slabých stránek pořádání. Mistrovství Evropy juniorů (ME U18) v baseballu, které se konalo v srpnu 2022. Dále, na základě zjištěných informací z provedených rozhovorů, pozorování a dotazování účastníků identifikovat příležitosti a navrhnout její využití a rovněž identifikovat hrozby a navrhnout jejich eliminaci pro budoucí organizaci turnajů v České republice. Metody: V diplomové práci jsou využity tři výzkumné metody (polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, dotazníkové šetření) a jedna analytická metoda (SWOT analýza). Názory účastníků závodu zjišťuje elektronický dotazník rozeslaný na emaily všech účastníků ME U18 v roce 2022. Pohled organizátorů na přípravy a průběh turnaje objasňují polostrukturované rozhovory provedené se dvěma členy organizačního týmu České Baseballové Asociace. Celkovou představu o průběhu ME U18 a jeho řízení přibližuje zúčastněné pozorování provedené dvěma na sobě nezávislými výzkumníky v termínu turnaje (13.-20. srpna 2022) v místě konání akce. Veškerá získaná data jsou analyzována prostřednictvím SWOT analýzy. Výsledky: Výsledky práce poskytují ucelený pohled na proces managementu mezinárodní baseballové akce pořádané v...
Profese jako předpoklad pro vstup do komunální politiky
Sadil, Jan ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Jágr, David (oponent)
Ve volbách se v ideálním případě řídíme naší znalostí politických subjektů, jejich kandidátů a kvalitou jimi navrhovaných řešení. Co se však děje, pokud o volbách volič není informovaný? Na základě čeho se potom rozhoduje? V této práci se věnuji konceptu reprezentace od Hanny F. Pitkin jejímu pojetí deskriptivních charakteristik volených kandidátů a konkrétně potom povoláním kandidátů a vztahu mezi informovaností voliče a tím, jak důležité je pro něj povolání kandidátů. V práci hledám odpovědi na tyto vztahy prostřednictvím dotazníkového šetření a následné kvantitativní analýzy získaných dat.
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol
Šuda, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních kompetencí u učitelů základních škol. Cílem práce je porovnat sociální kompetence u vybrané skupiny respondentů. Teoretická část se věnuje tématu sociálních kompetencí ve vztahu k učitelské profesi, se zaměřením na obecnou charakteristiku problematiky sociálních kompetencí. Dále pak samotnému významu a roli sociálních kompetencí. Ve stručnosti je charakterizována námi využitá výzkumná metoda a obecná charakteristika profese učitele a učitelství z hlediska osobnostních požadavků. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Inventáře sociálních kompetencí-ISK. (Hoskovcová, Vašek, 2017) Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebehodnocení úrovně dosažených sociálních kompetencí u vybrané skupiny respondentů. Položky ISK sytí 17 primárních škál, které můžeme spojovat do čtyř hlavních sekundárních škál. Mezi sekundární škály následně patří: sociální orientace (SO), ofenzivita (OF), sebeovládání (SE), reflexibilita (RE). Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, využitelná v praxi andragogiky a managementu vzdělávání. Samotná výzkumná část je realizována na vzorku 112 učitelů základních škol, z toho je 12 mužů (9 %) a 100...
Informovanost veřejnosti o elektivním mutismu
Stryhalová, Nela ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá elektivním mutismem. Pozornost byla věnována vymezení, symptomatologii i logopedické intervenci této narušené komunikační schopnosti, a především analýze míry informovanosti veřejnosti o elektivním mutismu. Analyzovat míru informovanosti veřejnosti o elektivním mutismu bylo hlavním výzkumným cílem práce. Motivací pro zkoumání této problematiky byla skutečnost, že v České republice v současné době neexistuje výzkumné šetření, které by mapovalo informovanost veřejnosti o elektivním mutismu. Přitom vyšší míra informovanosti veřejnosti o této poruše má pozitivní vliv na včasnou diagnózu a včasná diagnóza pozitivně ovlivňuje úspěšnost následné terapie. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativního šetření, jako výzkumný nástroj bylo použito dotazníkové šetření. Administrace dotazníku proběhla online, sběr dat byl ukončen po získání 200 odpovědí. Získaná data byla zpracována v programu MS Excel. Následně byly ověřeny dvě předem stanovené hypotézy, z nichž se potvrdila hypotéza, že výše informovanosti o elektivním mutismu je závislá na oboru vzdělání respondentů. Z odpovědí dále vyplynulo, že většina respondentů není o elektivním mutismu informována a zastává názor, že je třeba veřejnost o tomto tématu více informovat. Na závěr byl na základě analýzy dat o...
Dramatická výchova mateřských škol v Praze
Burianová, Tereza ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji dramatické výchově v MŠ. Pomocí výzkumných metod, konkrétně dotazníku a rozhovoru s pedagogy z mateřských škol provádím kvantitativní výzkum. Použitím těchto metod zkoumám, která část Prahy používá dramatickou výchovu ve vzdělávání nejvíce, které druhy činností jsou nejoblíbenější a s jakými druhy dramatických činností se děti seznamují v MŠ v Praze. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní informace o dramatické výchově i její historii. Metody a techniky, které jsou používány v MŠ, a jakou úlohu při nich má učitel, který s nimi dramatickou činnost vykonává. Dozvíte se v ní také, kde si můžete doplnit vzdělání v oboru dramatické výchovy, pokud ho ještě nemáte. V praktické části se soustředím na obecné metody výzkumu, ale zaměřím se také na dvě konkrétní. A to na dotazníky, které jsem rozeslala do MŠ v Praze a na rozhovory vedené s pedagogy z dalších MŠ. Tyto výzkumy dále vyhodnocuji a diskutuji o průběhu a výsledku. Nakonec porovnávám, zda jsem přišla na vše, co jsem chtěla díky dramatické výchově zjistit, a co všechno jiného jsem se díky těmto otázkám a metodám dozvěděla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.