Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy
Sadílková, Kristýna ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji, jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního věku, konkrétně psychický vývoj, sociální a emoční vývoj a rozvoj vnímání. Dále charakteristiku rodin dle několik autorů, základní funkce a typy rodin dle hledisek. Samostatnou kapitolu poté věnuji náhradní rodinné péči a jejím formám. Následuje popis dramatické výchovy, cílů dramatické výchovy, metod a technik dramatické výchovy, zvolené vhodné metody a techniky pro děti v mateřské škole a osobnost učitele dramatické výchovy v MŠ. Praktická část je zaměřená na akční výzkum v podobě pěti různých lekcí dramatické výchovy na téma rodina a jejich odlišnosti, kterým předchází rozhovor s dětmi na dané téma a též zakončuje. Pomocí kterých zjišťuji, co děti vědí o tématu rodina a o odlišnosti v rodinách. Dalším cílem je zjistit, jak lze přiblížit dětem odlišnosti v rodinách prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem s osmi vybranými respondenty zjišťuji, jak často a jakým způsobem paní učitelky v mateřských školách pracují s tématem rodina a jaké typy rodin dětem vštěpují a jaké naopak ne. V praktické části též krátce...
Dětská literatura jako inspirační zdroj pro dramatickou výchovu v 1. a 2. ročníku ZŠ
Ludvíková, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Teoretická část se věnuje vymezení pojmů dramatické a literární výchovy, popisuje možnosti využití dětské literatury v rámci dramatické výchovy. V práci je uvedeno, jaká témata můžeme využít z Rámcového vzdělávacího programu. Jsou zde také uvedeny návrhy postupu při přípravě lekcí dramatické výchovy podle předlohy dětské literatury. Praktická část mapuje zkušenosti vyučujících s vyhledáváním, získáváním a zpracováním vhodných knih dětské literatury pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Podle knih, se kterými mají dotazovaní zkušenosti, byl vytvořen seznam dětské literatury s vybranými informacemi, které ulehčí vyučujícím výběr knihy pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Celá práce je zaměřena na děti v období 1.-2. ročníku základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Dětská literatura, dramatická výchova, seznam dětské literatury, kritéria, téma
Využití knih Petra Horáčka v dramatické výchově při práci s dětmi předškolního věku
Podskalníková, Sára ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití knih Petra Horáčka v dramatické výchově s dětmi předškolního věku. V teoretické části je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku. Současně je zde vymezena dramatická výchova, její specifika v mateřské škole, cíle a osobnost učitele. Dále pak metody a techniky dramatické výchovy, její propojení s literaturou, kritéria pro výběr literatury a vhodné literární žánry pro předškolní věk. Poslední kapitola je věnována Petru Horáčkovi a jeho knihám, ze kterých vycházejí dramatické lekce v praktické části. Praktická část se skládá z deseti lekcí k vybraným knihám, kterými jsou: Husa Líza, Jak se myška snědla měsíc, Kamarád pro medvěda, Modrý tučňák, Nejkrásnější místo na světě, Nejlepší dárek, Nenažraná koza, O myšce, která se nebála, Papuchalk Petr a Slon. Lekce jsou realizovány v jedné heterogenní skupině dětí předškolního věku. V těchto lekcích je zkoumáno, jak lze knihy prakticky využít v dramatické výchově. Po realizaci u všech lekcí proběhla reflexe a rozhovor s dětmi, zkoumající porozumění lekci, který byl následně vyhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA mateřská škola, dramatická výchova, Petr Horáček, dítě předškolního věku, metody a techniky dramatické výchovy
Umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ
Pourová, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dětský umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ. Teoretická část popisuje základní náležitosti přednesu, věková specifika dětí, vztahující se němu. Zdůvodňuje, proč je užitečné přednes do výuky zařazovat v Rámcového vzdělávacího programu pro ZV. Věnuje se interpretačním a výstavbovým prostředkům recitačního tvaru a ukazuje také základní metody práce, kterými je lze ve neposlední řadě také popisuje roli pe tomto tvořivém procesu a způsob hodnocení vhodný pro přednes. Praktická část je rozdělena na tři části a věnuje se nejprve výzkumu v podobě dotazníkového šetření ohledně stavu recitace ve výuce na základních školách. Druhou částí jsou i učiteli prvního stupně mapující podrobněji jejich přístup, způsoby práce a motivaci dětí. Třetí část obsahuje dvě ukázkové lekce, jak lze na přednesu rámci výuky na ZŠ tvořivě pracovat.
Dramatická výchova mateřských škol v Praze
Burianová, Tereza ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji dramatické výchově v MŠ. Pomocí výzkumných metod, konkrétně dotazníku a rozhovoru s pedagogy z mateřských škol provádím kvantitativní výzkum. Použitím těchto metod zkoumám, která část Prahy používá dramatickou výchovu ve vzdělávání nejvíce, které druhy činností jsou nejoblíbenější a s jakými druhy dramatických činností se děti seznamují v MŠ v Praze. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní informace o dramatické výchově i její historii. Metody a techniky, které jsou používány v MŠ, a jakou úlohu při nich má učitel, který s nimi dramatickou činnost vykonává. Dozvíte se v ní také, kde si můžete doplnit vzdělání v oboru dramatické výchovy, pokud ho ještě nemáte. V praktické části se soustředím na obecné metody výzkumu, ale zaměřím se také na dvě konkrétní. A to na dotazníky, které jsem rozeslala do MŠ v Praze a na rozhovory vedené s pedagogy z dalších MŠ. Tyto výzkumy dále vyhodnocuji a diskutuji o průběhu a výsledku. Nakonec porovnávám, zda jsem přišla na vše, co jsem chtěla díky dramatické výchově zjistit, a co všechno jiného jsem se díky těmto otázkám a metodám dozvěděla.
Možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy
Šulcová, Helena ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace...
Využití metod a technik dramatické výchovy v třídnických hodinách
Piklová, Iva ; Sobková, Ivana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Předložená práce se zabývá možností využití dramatické výchovy za účelem prevence a řešení problémových situací ve škole. Třídnické hodiny hrají při práci s třídním kolektivem zcela zásadní roli. Učitel má během nich možnost nejen řešit organizační záležitosti ale také budovat ve třídě pozitivní klima. Dramatická výchova mu v tomto ohledu může do značné míry pomoci, protože se jedná o velice efektivní nástroj osobnostního a sociálního rozvoje. Cílem předložené práce je ověřit účinnost dramatické výchovy jako nástroje prevence a řešení problémových situací v třídnických hodinách. Za tímto účelem bylo připraveno šest třídnických hodin založených na principech dramatické výchovy. Tyto lekce se zaměřují na budování dobrých vztahů ve třídě, rozvoj komunikačních dovedností, prevenci šikany a budování respektu vůči osobám z odlišných sociokulturních podmínek. Jednotlivé lekce byly realizovány ve vybrané třídě, aby bylo možné posoudit jejich využitelnost pro praxi. Efektivita navržených lekcí byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření a hospitací ze strany školní psycholožky. Na základě průběhu realizace jednotlivých vyučovacích hodin a z výsledků dotazníkového šetření mezi žáky bylo zjevné, že žáci na tento typ třídnických hodin reagovali velice pozitivně. Dotazníky byly zpracovány formou...
Použití reprodukované hudby v divadle hraném dětmi
Borská, Štěpánka Gabriella ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; SOBKOVÁ, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou reprodukovaného zvuku v divadle hraném dětmi. V úvodu popisuje zvukovou složku divadelního díla a její tři základní části - mluvené slovo, hudbu a ruchy. Dále se zaměřuje na dramaturgií hudby, zkoumá principy výběru zvukových stop a jejich funkce, které plní v rámci inscenace. V další kapitole se zabývá vztahem hudby a potřeb dětí v různých fázích jejich vývoje a významem hudby v inscenaci pro dětského herce. V závěru teoretické části se zamýšlí nad praktickými otázkami úpravy zvukových stop, akustickým hlediskem diváka a autorskými právy na scénickou hudbu. Ve druhé části se ve vybraných inscenacích zaměřuje na významy a funkční vazby zvuku vzhledem k místu použití i inscenaci jako celku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.