Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Homesharing pohledem nezapojených nestátních neziskových organizací
VANÍČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se věnuje tématice homesharingu a shrnuje jeho realizaci v České republice. Diplomová práce si stanovuje dva cíle. Zmapovat, jaký je názor pracovníků nezapojených nestátních neziskových organizací (dále jen NNO) na potřebnost služby homesharing v krajích, kde není homesharing zastoupen, a zjistit názor pracovníků nezapojených NNO na organizaci homesharingu v České republice. Výzkum je realizován kvalitativní výzkumnou strategií pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Pro výběr výzkumného souboru je zvolena metoda záměrného (účelného) výběru. Výzkumný soubor tvoří 13 vedoucích pracovníků NNO nacházející se v krajích, kde není homesharing zastoupen, a 1 programová manažerka NNO Abakus - nadační fond zakladatelů Avastu. Analýza výsledků je provedena otevřeným kódováním a axiálním kódováním a je vytvořen paradigmatický model. Získaná data jsou zpracována softwarem ATLAS.ti 8. Analýza dat ukazuje, jak pracovníci NNO vnímají české pojetí homesharingu, jeho potřebnost a také jeho organizaci. Pracovníci nezapojených NNO vnímají potřebnost homesharingu převážně v souvislosti s rapidním nedostatkem sociálních služeb pro osoby s poruchou autistického spektra právě v odpoledních hodinách či o víkendech. Výsledky ukazují, že by se homesharing mohl stát doplňkem sociálních služeb. Ne všechny oblasti organizace homesharingu vnímají pracovníci NNO kladně. Výsledky ukazují nedostatečnou propagaci a nedostatečné rozmístění NNO poskytující homesharing. Z výzkumu vyplývá spíše nezájem ze strany pracovníků o zařazení služby homesharing. Diplomová práce obsahuje subjektivní hodnocení homesharingu pracovníků nezapojených NNO, které může sloužit jako zpětná vazba pro NNO organizující homesharing v České republice. Práce může být dále využita jako zdroj informací pro širší veřejnost zajímající se o české pojetí homesharingu.
Problematika PAS z pohledu dětských lékařů
VLÁŠKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z pohledu dětských lékařů. Cílem této práce je zjistit, jak praktičtí lékaři pro děti a dorost v Jihočeském kraji provádějí screening na včasné odhalení poruch autistického spektra ve svých ordinacích a jak postupují v případě pozitivního výsledku. Dílčím cílem bylo odhalit, v čem spatřují praktičtí lékaři pro děti a dorost největší problém při diagnostickém procesu u těchto dětí. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části se věnuje jednotlivým poruchám autistického spektra, druhá kapitola vysvětluje tzv. "triádu" problémových oblastí, třetí popisuje screeningové a diagnostické nástroje a poslední kapitola se zaměřuje na možnosti péče o jedince s poruchami autistického spektra. Praktická část je realizovaná kvalitativním výzkumem a pro sběr dat od praktických lékařů pro děti a dorost byly použity polostrukturované rozhovory. V této části jsou dále zpracovány dvě kazuistiky dětí s poruchou autistického spektra. Pro sběr dat k vytvoření kazuistik byly taktéž použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky a studium dokumentace. Ze získaných dat vyplývá, že praktičtí lékaři pro děti a dorost provádí při pravidelných preventivních prohlídkách v 18 měsících dítěte screening pro včasné odhalení poruch autistického spektra a v případě pozitivního výsledku opakují screening po půl roce znovu. Praktičtí lékaři pro děti a dorost spatřují největší problém při diagnostickém procesu v nedostatku odborníků, kteří by navázali na jejich práci.
Specifika rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra
Duková, Martina ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) a zaměřuje pozornost na jeho specifika a odlišnosti v rodinném fungování. Kapitoly teoretické části vymezují pervazivní vývojové poruchy v historickém kontextu, definují jednotlivé typy poruch autistického spektra s důrazem na konkrétní charakteristiky deficitních oblastí vývoje a pojmenovávají specifické aspekty rodinného života. Velká pozornost je také věnována diagnostice a možnostem pomoci a podpory rodičům autistického dítěte. Těžiště praktické části tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je zachytit a detailně zmapovat důležité momenty z různých oblastí soukromého života tří rodin a porozumět jejich subjektivní zkušenosti rodičovství dítěte s různými typy PAS.
Specifika práce s autistickými klienty v týdenním stacionáři
ROZBOUDOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá zjištění specifik práce s autistickými klienty v týdenním stacionáři organizace Autis centrum, o.p.s. zde v Českých Budějovicích. Práce se v teoretické části zaměřuje zejména na přiblížení pojmu autismus a co s tímto pojmem souvisí. Nedílnou součástí práce je představení služby týdenního stacionáře, kterou organizace poskytuje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který je realizován za pomoci polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky přímé péče v týdenním stacionáři.
Aplikovaná behaviorální analýza, terapie u dětí s poruchou autistického spektra
HOLCOVÁ, Stela
Bakalářská práce se zabývá aplikovanou behaviorální analýzou, terapií u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zanalyzovat mínění rodičů dětí s poruchou autistického spektra o aplikované behaviorální analýze. Práce je dělena na dvě části. V teoretické části nalezneme šest kapitol, které pojednávají o teoretickém vymezení poruch autistického spektra a aplikované behaviorální analýzy. Praktická část je zpracována formou kvantitativní výzkumné strategie, s využitím metody dotazníkového šetření. Respondenty se stali rodiče dětí s poruchou autistického spektra. Výzkumu se zúčastnilo celkem 205 respondentů. Získaná data byla vyhodnocena pomocí popisné statistiky v programu MS Excel, hypotézy byly ověřovány pomocí statistického programu IBM SPSS s technikou t-testu a ANOVA. Výsledky výzkumu ukázaly, že informovanost rodičů dětí s poruchou autistického spektra o aplikované behaviorální analýze je poměrně vysoká, nicméně neopomenutelné procento respondentů však o aplikované behaviorální analýze nikdy informováno nebylo. Postoj rodičů dětí s poruchou autistického spektra k aplikované behaviorální analýze se z výsledků výzkumu jeví neutrálně, rodiče během využívání aplikované behaviorální analýzy převážně nezpozorovali žádný efekt. První hypotéza zjišťovala, zda je pozitivní vliv aplikované behaviorální analýzy ovlivněn druhem autismu, druhá hypotéza zkoumala, zda je kladnější postoj rodičů k aplikované behaviorální analýze ovlivněn věkem dítěte. Ani jedna hypotéza však nebyla potvrzena, výsledky neukázaly statisticky významný rozdíl. Bakalářská práce může pomoci jako zpětná vazba pro terapeuty či organizace, které vykonávají aplikovanou behaviorální analýzu, nebo může sloužit k zvýšení informovanosti o dané terapii pro rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Terapie využívané u dětí s poruchou autistického spektra
CAPOUCHOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se věnuje terapiím využívaným u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají terapie z pohledu rodičů na vývoj dítěte, které má poruchu autistického spektra. Dále se tato práce zaměřuje na to, jaké terapie děti s poruchou autistického spektra využívají a jak často tyto děti terapie využívají. V rámci výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. V kvalitativní výzkumné strategii byly využity polostrukturované rozhovory, které probíhaly s rodiči dětí s poruchou autistického spektra ve věku od 2 do 18 let. Výběr výzkumného souboru byl realizován pomocí metody sněhové koule. Polostrukturované rozhovory byly doslovně přepsány a následně vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a kódy byly zkategorizovány. Ve výsledcích se ukázal pozitivní vliv terapií na děti s poruchou autistického spektra. Pozitivním vlivem se rozumí to, že terapie kladně působí na děti s autismem, jelikož jsou po absolvování terapií vidět určité změny. Největší vliv terapií byl shledán v komunikaci, dále pak v nápodobě a porozumění. V minulosti u rodičů dětí s poruchou autistického spektra bylo použito devět terapií, nejvíce však byla uplatňována aplikovaná behaviorální analýza a nejvíce komunikačních partnerů používalo také muzikoterapii a zooterapii. V současné době polovina komunikačních partnerů žádné terapie nevyužívá. Nicméně je používáno sedm terapií, kdy je nejvíce aplikován videotrénink interakcí. Frekvence využívání terapií u dětí s autismem se liší, často se však terapie využívají denně anebo vůbec. Pomocí této bakalářské práce jsem si rozšířila znalosti o problematice poruch autistického spektra a o terapiích, které se mohou aplikovat u dětí s autismem. Nikdy nemůžeme s jistotou říci, jaká terapie je pro dítě s poruchou autistického spektra nejvhodnější, jelikož každý člověk je jedinečný a reaguje na terapie jinak. Bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro terapeuty pracující s dětmi s poruchou autistického spektra.
Děti s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání na prvním stupni základní školy
KOSTKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá žáky s poruchou autistického spektra na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má dvě kapitoly. První kapitola definuje poruchy autistického spektra a jejich druhy. Dále popisuje charakteristické projevy dětí s autismem. Druhá kapitola popisuje inkluzi dětí s PAS na základní škole, úlohu asistenta pedagoga a vztahy mezi spolužáky a žákem s autismem. Zmíněné jsou zde zařízení a organizace, které mohou při vzdělávání dětí s PAS pomáhat školám a rodinám. Hlavním cílem této práce bylo vyhledat dostupné informace o inkluzi dětí s PAS a zjistit zkušenosti asistentů pedagoga, kteří se jim věnují. Dále pak zjistit aktuální údaje o dětech s PAS v Jihočeském kraji. Praktická část byla provedena formou kvalitativního výzkumu. Nejprve pomocí polostrukturovaného dotazníku a posléze rozhovorem. Práce obsahuje vyhodnocení deseti dotazníků se zkušenostmi asistentek pedagoga, které pracují s žákem s poruchou autistického spektra a jejich zkušenosti s procesem inkluze. Dále z interpretace rozhovoru s pracovnicí Speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích byly získány aktuální údaje týkající se počtů dětí s poruchami autistického spektra v Jihočeském kraji a informace o inkluzi žáků s PAS do běžných základních škol. V souhrnu lze říci, že díky inkluzi mají žáci s PAS stejné vzdělávací možnosti jako ostatní žáci na běžné základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.