Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Typologie osobnosti a sociální práce
MALÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé typologie klientů a v návaznosti na to popsat možné strategie přístupu sociálního pracovníka k těmto klientům. Metodou použitou v bakalářské práci je rešerše a studium literatury relevantní ke zvolenému tématu. Práce je koncipována jako čistě teoretická. V první kapitole je popsána osobnost, temperament a faktory, které ovlivňují utváření osobnosti. Druhá kapitola se věnuje významu znalosti typologií osobnosti pro sociální práci. Také je zde obsažen historický exkurz a popsány tyto typologie osobnosti: podle Hippokrata, Junga a typologie MBTI. Ve třetí kapitole jsou vypsány charakteristiky extrovertů a introvertů, a to jak dospělých, tak dětí. V rámci jednotlivých podkapitol jsou nastíněny vhodné strategie, které může sociální pracovník při práci s jednotlivými typy osobnosti využít.
Význam integrace stínových projekcí v učení C. G. Junga pro teologickou etiku mezilidského vztahu
Otáhal, Tomáš ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Tato práce se v první části zabývá psychologií C. G. Junga, konkrétně pak tou oblastí jeho učení, která nějak souvisí s mezilidským vztahem. To znamená především psychologické projekce a mechanismy, které tyto projekce zapříčiňují. Mezi tyto mechanismy patří dynamika vědomí - nevědomí, stín a vědomé funkce. Vedle samotných pojmů a mechanismů, zkoumá také to, jakou cestu Jung navrhuje k práci se stínovými projekcemi, ve prospěch mezilidských vztahů. V zásadě jde o proces individuace, se zaměřením specificky k integraci stínu. Druhá část práce se pokouší o teologicko-etickou reflexi Jungovy psychologie v těchto kontextech. Vymezuje vlastní teologicko-etická kritéria pro dobrý vztah a snaží se zjistit, za jakých podmínek může teologie s psychologií C. G. Junga spolupracovat a vzájemně se obohacovat svými poznatky.
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Enneagram-Vývoj testové metody k určení osobnostního typu
Kilianová, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Typologie dle enneagramu popisuje devět typů osobnosti a jejich vzájemné vztahy. Jedná se o teoretický koncept, jehož psychologická platnost je vědecky stále ověřována. Záměrem této práce je vytvořit spolehlivý a validní psychometrický nástroj k určení enneagramového typu a tím prověřit validitu této typologie. Teoretická část popisuje systém enneagramu na základě dostupné literatury a přináší přehled výzkumů, které jej zasazují do psychologického kontextu. Empirická část se věnuje vývoji testu k určení ennea- typu, ověření jeho psychometrických charakteristik a kriteriální validity, a současně prověřuje konstruktovou validitu enneagramové typologie. Kritériem pro posouzení validity je test Základního enneagramu dle Davida Danielse, stanovení typu rozhovorem a sebe-identifikací. U celkového vzorku 300 osob různého věku a pohlaví jsme provedli kvantitativní analýzu dat za použití více druhů statistických metod. Závěry ukazují, že vytvořený nástroj k určení ennea- typu je reliabilní, psychometricky kvalitní a má uspokojivou kriteriální validitu. Výzkum rovněž podpořil existenci devíti enneagramových typů dle daného teoretického konstruktu, nepotvrdil však předpoklad existence vzájemných vztahů mezi propojenými typy. Klíčová slova Enneagram, typologie osobnosti, osobnostní test, validizace, test...
Osobnostní typologie při volbě povolání
Buriánková, Veronika ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Maňák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat význam osobnostní typologie při volbě povolání. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení souvisejících pojmů, shrnutí poznatků týkajících se osobnostní typologie a seznámení s vybranými teoriemi zabývajícími se osobnostní typologií. Zvláštní pozornost je věnována typovému indikátoru MBTI, který je následně využit v praktické části práce. Na teoretickou část navazuje část metodická, která vymezuje jednotlivé etapy výzkumného šetření a spolu s teoretickou části slouží jako podklad pro praktickou část. V rámci praktické části je analyzována problematika typologie osobnosti při volbě povolání prostřednictvím výzkumného šetření a následně je uvedena interpretace zjištěných výsledků.
Analýza týmové práce vybraného pracovního týmu ve společnosti Coca-Cola HBC Česká republika, s.r.o.
Hertík, Vojtěch ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Obsahem této diplomové práce je analýza vybraného pracovního týmu společnosti Coca-Cola HBC s.r.o. Cílem této práce je na základě důkladné analýzy konkrétního pracovního týmu ve společnosti Coca-Cola HBC ČR s.r.o. přinést jeho manažerovi podklady a doporučení pro zlepšení efektivity týmové práce a rozvoj týmu. V úvodní části práce jsou představeny teoretické principy vztahující se k týmové práci. Dále je uvedena metodologie zpracování empirického šetření. V praktické části je pozornost věnována analýze konkrétního pracovního týmu a doporučením ke zlepšení efektivity týmové práce a k rozvoji týmu.
Pojetí výuky makroekonomie na vysokých školách s ekonomicky zaměřenými studijními programy
Marková, Lucie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Pavelková, Jaroslava (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je navržení vhodných výukových metod pro předmět makroekonomie na základě poznání typologie osobnosti studentů studujících v ekonomicky zaměřených oborech vysokých škol. Nejprve analyzuji současný stav vysokoškolského vzdělávání, nárůst počtu vysokoškolských studentů, vysokých škol a fakult. U vysokoškolských institucí poskytujících vzdělání v ekonomických oborech se zaměřuji na zařazení předmětu makroekonomie do studijních plánů a na důležitost zařazení tohoto předmětu do výuky. Realizací kvantitativního výzkumu, v rámci něhož používám dotazník MBTI pro zjištění typologie osobnosti, zkoumám složení studijních skupin z hlediska této typologie na vybraných vysokých školách s ekonomicky zaměřenými obory. Následuje analýza v současné době aplikované formy a metody výuky makroekonomie na Soukromé vysoké škole ekonomických studií s rozborem dopadu na výsledky klasifikace, dosažené v tomto předmětu u jednotlivých typů osobnosti. Na základě vyhodnocení výsledků navrhuji výukové metody vhodné pro konkrétní osobnostní typy a poté i celou studijní skupinu, skládající se z různých osobnostních typů. Disertační práce zahrnuje úvodní část, sedm kapitol a závěr. Úvod obsahuje cíl disertační práce, analýzu současného stavu poznání dané oblasti, stanovení hypotéz a metodologii výzkumu. První kapitola analyzuje současný stav vysokoškolského vzdělávání, který je ovlivněn především prudkým nárůstem studentů, vysokoškolských institucí i jejich fakult. Druhá kapitola se zaměřuje na makroekonomii nejprve jako na vědní disciplínu, poté jako na vyučovací předmět a zařazení tohoto předmětu do studijních plánů vybraných vysokých škol. Třetí kapitola se soustřeďuje na vysokoškolskou výuku. Zabývá se koncepcemi, formami a metodami vysokoškolské výuky. Čtvrtá kapitola nás uvádí do problematiky typologií osobnosti. Nejprve se zaměřuje na vývoj některých typologií osobnosti s důrazem na ty, které měly na společnost významný vliv. Poté se věnuje typologii osobnosti MBTI, základním dimenzím osobnosti podle této typologie, temperamentům a studijní úspěšnosti z pohledu této typologie. Pátá kapitola popisuje výsledky výzkumu struktury studentů podle typologie MBTI na pěti vybraných vysokých školách a obsahuje souhrnné výsledky z testovaných škol. V šesté kapitole jsou uvedeny studijní výsledky u zkoušky z makroekonomie studentů Soukromé vysoké školy ekonomických studií, tyto výsledky jsou vztaženy k jednotlivým typům podle výše uvedené typologie osobnosti. V sedmé kapitole jsou navrženy vhodné metody a postupy výuky, které pro jednotlivé osobnostní typy vytvářejí optimální studijní podmínky, a dále metody a postupy výuky, které respektují různorodé složení studijních skupin.
Manažerská komunikace ve vybraném podniku
KŘISTKOVÁ, Monika
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat manažerskou komunikaci na dvou odděleních v mnou vybraném podniku, konkrétně se tedy jednalo o UniCall Communication Group, s.r.o. Měla jsem zjistit, jak velkou roli hraje v komunikaci osobnostní typ manažera, zhodnotit stávající stav a následně navrhnout změny,které povedou ke zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.