Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza obrazové složky magazínu Reportér a projektu Echo24
Weingartová, Michaela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat obrazový obsah v projektech Echo 24 a Reportér a pomocí analýzy zjistit, jak s fotografiemi pracují. Projekty Echo24 a magazín Reportér vznikly v roce 2014 jako reakce na dramatickou proměnu vlastnictví na českém mediálním trhu. Tato proměna měla dopad i na fotožurnalisty, protože noví majitelé mají tendence na fotografiích spíše šetřit. I proto jsem se rozhodla vyzkoumat, jak s fotografií zacházejí nově vzniklé tituly. Abych problematiku zasadila do širšího kontextu, věnuji se v první části žurnalistické fotografii a popisuji český mediální trh a jeho proměny od roku 1989. V práci se také krátce věnuji vzniku podobných projektů, jako jsou Echo24 a Reportér. V druhé sekci pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuji, jaké typy fotografie tyto projekty ve svých tištěných verzích nejčastěji používají a v jaké míře spolupracují s fotožurnalisty. Získaná data doplňuji o dotazníkové šetření se členy redakce a s fotožurnalisty. V diplomové práci jsem zjistila, že projekty Echo24 a Reportér reprezentují dva odlišné přístupy k zacházení s novinářskou fotografií. Echo24 má spíše manažerské chování a na fotografiích šetří. Magazín Reportér by se dal naopak definovat jako ochránce novinářských a fotožurnalistických hodnot. I přes vznik nových titulů tlak na...
Vládní krize 2017 optikou českých celostátních deníků
Marek, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
krizí 2017 vliv vlastnictví daných médií. Analyzováno je pět českých celostátních deníku, nichž dva byly před vložením do svěřeneckého fondu v majetku Andreje Babiše, tedy jednoho ze dvou hlavních aktérů krize. Ke zkoumání mediálních obsahů je použita základní kvantitativní obsahová analýza a data jsou následně interpretována je, že určitý dopad na obsah vlastnictví má. Ze strany Mladé fronty a Lidových novin je možné pozorovat náznaky stranění Andreji Babišovi na úkor Bohuslava Sobotky. Například Deník je vůči Babišovi naopak znatelně přísnější.
Komentáře českých deníků věnujících se české vládní krizi probíhající v dubnu a v květnu 2017
Hrubý, Dominik ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce Komentáře českých deníků věnující se české vládní krizi probíhající v dubnu a květnu 2017 analyzuje názorové texty publikované v denících Hospodářské noviny, Právo a Mladá fronta DNES v období od 27. dubna od 26. května 2017 věnující se v té době probíhající vládní krizi. Teoretická část práce vedle jiného rozebírá fenomén vlastnictví médií a jeho koncentrace. Pozornost je věnována rovněž proměně českého stranického systému v posledních letech, která je nesporně relevantním faktorem také pro politickou žurnalistiku. Použitými metodami jsou kvalitativní a kvantitativní obsahová analýza textů. Práce sleduje četnost pokrytí sledovaného tématu a především převládající postoj komentátorů jednotlivých deníků ke třem hlavním aktérům vládní krize - ministru financí Andreji Babišovi, premiéru Bohuslavu Sobotkovi a prezidentu Miloši Zemanovi. Výsledky analýzy jsou zasazeny do kontextu vlastnictví jednotlivých deníků, primárně s ohledem na fakt, že faktickým vlastníkem MF DNES je skrz svěřenské fondy právě ministr Andrej Babiš.
Krize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013
Beránek, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Vojtová, Magdaléna ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních problémů, se kterými se odvětví tištěných médií dlouhodobě potýká a které byly ještě umocněny ekonomickou krizí roku 2008. Kromě ekonomického kontextu je v práci vyložen i kontext historický, tedy změny, které na trhu s českým denním tiskem proběhly po roce 1989 a na které vlastnické proměny v posledních letech přímo navazují. V souvislosti se změnami vlastnictví českých deníků ve sledovaném období, které jsou reprezentovány především přechodem vlastnictví vydavatelství do rukou domácích podnikatelů, často s vazbami na politiku, rozebírám v práci také problematiku koncentrace vlastnictví a vztahu médií a politiky. V návaznosti na to se věnuji i fenoménu vzniku nových, alternativních titulů, jako reakce novinářů na vlastnické změny ohrožující pluralitu názorů a svobodu slova. Na závěr uvádím také srovnání vývoje vlastnictví denního tisku v České republice s vývojem vlastnictví v okolních zemích regionu, například na Slovensku, v Polsku, Maďarsku nebo pobaltských státech.
Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016
Samšuková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016 analyzuje vývoj a případné proměny inzerce v nejčtenějším seriózním českém deníku Mladá fronta DNES vydavatelství Mafra, a.s. v letech 2012-2016. Zejména se pak snaží odhalit trend v koncentraci reklamy, poměr původního redakčního obsahu a inzerce, provázanosti inzerce s grafickou či tematickou stránkou redakčního obsahu deníku nebo vývoj reklamních formátů a témat. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně tzv. emergent kódováním. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s aspekty ekonomického fungování médií, jakož i s teorií reklamy, fenoménem inzerce v tisku či jejím legislativním ukotvením. Autorka se taktéž dotýká fenoménu komercionalizace médií, a to i v prostředí českých médií. Část práce je rovněž věnována představení deníku Mladá fronta DNES, jeho historii a současné pozici na českém mediálním trhu. V druhé polovině práce je pak představena metodologie výzkumu, jeho design a vyhodnocení. Součástí této práce je i CD nosič s kódovací knihou i kódovacím archem.
Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013
Hradiský, Jakub ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013 v empirické části zkoumá, jaká je struktura obsahu týdeníku, jaká jsou preferovaná témata a jaké je zastoupení příspěvků v týdeníku z hlediska definovaných proměnných v období od vzniku týdeníku v roce 2012 do parlamentních voleb, které se konaly v říjnu roku 2013. Analýza se také zabývá tím, jak je v týdeníku prezentován koncern Agrofert, jehož je týdeník součástí, a Andrej Babiš, jakožto majitel koncernu Agrofert a předseda politického hnutí ANO, které vedl jako lídr kandidátky do předčasných parlamentních voleb v roce 2013. Analýza zkoumá, zda se v obsahu týdeníku projevuje nějakým způsobem fakt, že je jeho majitel zároveň také podnikatelem, vlastníkem jedné z největších českých firem a vrcholným politikem. Metodou, zvolenou pro analýzu obsahu týdeníku, je kvantitativní obsahová analýza. V teoretické části se práce zabývá základními společenskými rolemi a funkcemi médií a koncepty svobody a nezávislosti médií. Nahlíží na tyto koncepty především z pohledu vlivu vlastnictví médií na jejich obsah a fungování. Teoretická část přináší také přehled vývoje české mediální krajiny po roce 2008 z hlediska vlastnických změn českých tištěných médií.
Česká republika a tři modely mediálních systémů
Rapošová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Cílem této práce je s využitím teorie tří modelů mediálních systémů D. C. Hallina a P. Manciniho (popsané v knize Systémy médií v postmoderním světě) určit, ke kterému z uvedených tří modelů má český mediální systém nejblíže. Pozice českého mediálního systému je určena na základě zkoumání 4 kritérií: z hlediska jeho vývoje a po stránce vlastnické struktury, z hlediska politického paralelismu, profesionalismu a profesionalizace žurnalistiky a konečně, dle role státu v mediálním systému. Následně ho srovnávám se zeměmi modelů mediálních systémů a na základě tohoto srovnání se snažím český mediální systém přiřadit k jednomu z těchto modelů. Provedenou analýzou jsem došla k závěru, že český mediální systém sdílí vlastnosti jak severo-středoevropského, tak středomořského modelu, a pohybuje se tudíž na hranici mezi nimi. Toto přiřazení, které poskytuje celkový pohled na český mediální systém, umožňuje určit oblasti, ve kterých jsou nedostatky (zejm. v médiích nedostatečně pokryté spektrum názorů jednotlivých skupin společnosti, nedostatečně vyvinutá profesní identita žurnalistů), a zároveň tak i značný prostor pro další rozvoj mediálního systému v ČR jako celku. Klíčová slova: mediální systém, ČR, modely mediálních systémů, vlastnictví, střední Evropa
Vlastnictví a média: Srovnání
Rapošová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vlastnickou strukturou mediálních tiskových institucí a jejich působením na činnost denního tisku. Pro lepší pochopení podstaty vlastnické struktury a jejího vlivu nahlížíme na tuto problematiku na základě následujících kritérií: velikost mediálního trhu, koncentrace vlastnictví, poměr domácích vlastníků oproti zahraničním, počet titulů a angažovanosti vlastníků médií na politickém dění ve společnosti. V druhé části práce se zaměřuji na popis vývoje a srovnání současného stavu vlastnické struktury denního tisk států střední Evropy po roce 1989 - ČR, Maďarsko a Polsko (dle výše uvedených kritérií). Klíčová slova: vlastnictví médií, střední Evropa, koncentrace médií, pluralismus médií
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Dobrovodský, Martin ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.