Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky
Kottová, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky si klade za cíl potvrdit, nebo vyvrátit stranění tří českých periodik v období mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta republiky. V první části je práce zaměřena na vybrané kapitoly mediální, jazykové a sémiotické teorie týkající se stranění. Dále se věnuje procesu přímé volby a životopisům kandidátů Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. Ve druhé části se pokouší pomocí kvantitativní analýzy zjistit, jestli deníky byly vyvážené a poskytovaly srovnatelný prostor oběma kandidátům, nebo jednomu z nich věnovaly pozornosti více. Následnou aplikací kvalitativní analýzy se snaží dojít k závěru, jaké jazykové a sémiotické prostředky používali autoři jednotlivých deníků k referování o kandidátech druhého kola přímé volby. Podle konkrétních zjištění poté třídí články do kategorií pozitivní, neutrální, negativní pro Karla Schwarzenberga a pozitivní, neutrální, negativní pro Miloše Zemana. O stranění se po skončení přímé volby prezidenta a vítězství Miloše Zemana často diskutovalo. Tato diplomová práce by měla přinést odpověď na otázku, jestli tři české deníky stranily mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky některému ze dvou kandidátů.
Aplikace prvků teorie komunikace K. W. Deutsche na případ prezidentských voleb v ČR 2013
Amlerová, Johana ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Váňa, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Aplikace prvků teorie komunikace K. W. Deutsche na případ prezidentských voleb v ČR 2013" pojednává o teorii původem českého politologa K. W. Deutsche z roku 1963 vycházející z jeho díla Nervy vlády. Základem je definice vlastností komunikačních kanálů využívaných v politických systémech a určení podmínek efektivního přijetí informace. Dále jsou určeny konkrétní komunikační kanály, které nejlépe odpovídají vlastnostem požadovaným Deutschem. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny v analytické části do praxe skrze snahu o určení nejefektivnějšího komunikačního kanálu v rámci kampaní v prezidentských volbách 2013 v ČR, a celkové možnosti přenesení již přes 50 let staré teorie do současného prostředí.
Analýza debat kandidátů ve 2. kole přímé volby prezidenta České republiky v kontextu politické kampaně
Rozsypal, Michael ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Analýza debat kandidátů, kteří postoupili do druhého kola přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013, se primárně zaměřuje na debaty ve veřejnoprávních médiích - tedy v České televizi a v Českém rozhlase. Pro kontext celé kampaně rozebírá také dvě debaty v komerčních televizích. Obsahovou analýzou kvantitativně měří, kolik programových tezí oba kandidáti - tedy Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg - v celkem šesti televizních a rozhlasových debatách před 2. kolem volby zmínili. Práce stručně shrnuje volební kampaně obou kandidátů a témata, která jejich program v širším slova smyslu také tvořila, čímž zasazuje analýzu debat do širšího kontextu politické kampaně. Pro přesnost analýzy v měření frekvence programových tezí v jednotlivých debatách ale vychází pouze z oficiálních dokumentů, které kandidáti představili jako své volební programy. Aplikuje konkrétní metodologii - obsahovou kvantitativní analýzu - na jejímž základě odpovídá na výzkumné otázky a formuluje závěry. V nich se snažit kvantitativně potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že programy nehrají v debatách ani v kampani klíčovou roli. Práce se také zabývá tím, jak se jednotlivé debaty lišily a ve které debatě a ve kterém médiu kandidáti nejvíce prezentovali svůj oficiální volební program.
Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013
Bednaříková, Barbora ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013 srovnává vizuální pokrytí devíti prezidentských kandidátů na fotografiích v celostátních denících Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období čtyř týdnů před historicky první přímou prezidentskou volbou v lednu 2013. Teoretická část práce přináší syntézu odborných studií zabývajících se vlivem fotografií na příjemce médií, konceptem vizuálního rámcování politiky a tím, jak mohou média prezentováním lichotivých či nelichotivých snímků politických kandidátů ovlivňovat následné rozhodování ve volbách. Metodou kvantitativní obsahové analýzy fotografií práce porovnává frekvenci výskytů jednotlivých prezidentských kandidátů v českém tisku. Pokouší se tak zjistit, zda bylo obrazové pokrytí kandidátů co do počtu snímků vyvážené a určit, kterým kandidátům se dostalo v médiích většího obrazového pokrytí a zda se tato skutečnost mohla odrazit v následných volebních výsledcích. Analýza má rovněž ověřit hypotézu, že noviny publikují více fotografií kandidátů, kteří jsou blízcí jejich názorové orientaci. Kromě toho práce srovnává obecný charakter obrazových redakcí zkoumaných deníků a jejich práci s fotografickými ilustracemi zkoumáním velikostí, typů, umístění, délky popisků a autorů vydávaných snímků.
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....
Komparace komunikačních kampaní kandidátů v prezidentských volbách 2013.
Kultová, Dana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Přímá volba prezidenta je v České republice nový fenomén, který přinesl výzvu pro politický marketing. S prezidentskými kampaněmi neměla ČR prozatím zkušenost, a proto vyvstala řada očekávání, jak kandidáti předvolební komunikační kampaně uchopí. Práce se soustředí na předvolební kampaně kandidátů na prezidenta ČR 2013. Na základě teoretického rámce je ambicí práce analyzovat a porovnat kampaně kandidátů a následně vyhodnotit, zda právě ony hrály důležitou roli při prezidentských volbách a ovlivnily rozhodování voličů a s tím spojené výsledky voleb.
Komparace volební kampaně Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v prezidentských volbách 2013
Hrdina, Pavel ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kuta, Martin (oponent)
Bakalářská práce s názvem Komparace volební kampaně Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v prezidentských volbách 2013 se zabývá problematikou zavedení přímé volby prezidenta v České republice a následně jejího historicky prvního průběhu. Důraz je přitom kladen na předvolební kampaň dvou kandidátů, kteří postoupili do druhého kola.
Volební strategie, politický marketing a marketingový výzkum na příkladu 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013
Mirzajev, Tomáš ; Říha, David (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce analyzuje politický marketing a volební strategie kandidátů 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na bližší kontext pojmů politický marketing, volební strategie a marketingový výzkum. Praktická část se touto problematikou zabývá na příkladu 2. kola přímé volby, kde kromě veřejně dostupných zdrojů čerpá i ze dvou autorových průzkumů veřejného mínění. Cílem práce je analyzovat volební strategie a politický marketing obou kandidátů 2. kola a s využitím technik marketingového výzkumu nahlédnout blíže k faktickým souvislostem této události.
TOP 09 a role Karla Schwarzenberga
Salajková, Linda ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vztahy mezi kandidátem a politickou stranou, jak jsou tyto relace ovlivněny politickým marketingem a médii. Konkrétně řeší vztah Karla Schwarzenberga a TOP 09 během kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR na jaře 2010. Zkoumanými materiály jsou stranické dokumenty a rozhovory, které Schwarzenberg poskytl českým médiím. Teoreticky se práce opírá o koncepty politického marketingu, vlivu médií na společnost a komunikační modely. Práce pomocí obsahové analýzy srovnává o jakých tématech a jakým způsobem strana TOP 09 a Schwarzenberg hovoří. Kvalitativní část analýzy zkoumá využitelnost Schwarzenberga pro prezentaci strany a sílu a charakter jejich vzájemného vztahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.