Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Současné online aktivity vydavatelství Economia
Gajdoštík, Dušan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
GAJDOŠTÍK, Dušan. Současné online aktivity vydavatelství Economia. Praha, 2014. 69 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. Abstrakt Vydavatelství Economia disponuje konzistentním portfoliem tištěných médií s důrazem na kvalitní obsah, od deníku (Hospodářské noviny), přes názorové týdeníky (Ekonom a Respekt) až po odborné tituly (Marketing & Media apod.). Zároveň provozuje relevantní online platformy k jednotlivým titulům, u nichž se více či méně úspěšně snaží o transformaci do modernějších formátů, využívajících všech nástrojů moderního webu - tedy intuitivní struktury, interaktivity, propojení se sociálními sítěmi, využití audio a video obsahu, tablety a mobilní aplikace a zároveň hledá pro tyto projekty nové obchodní modely. Ve své práci uvádím čtenáře do kontextu historie vydavatelství, zaměřuji se na analýzu klíčových titulů v minulosti i současnosti, v hlavní části se věnuji aktuálním změnám a trendům v rámci online projektů, zejména nové podobě online deníku iHNed.cz, mobilní a iPAD aplikaci iHNed.cz, webovým stránkám Respekt.cz, iPAD aplikaci Respektu, ale také čistě online akvizicím Volný.cz a Vybermiauto.cz a v závěru nastiňuji možnou blízkou...
Proměny sportovních rubrik českých deníků v letech 2001 až 2015
Trunečka, Ondřej ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Sekot, Aleš (oponent) ; Waschková Císařová, Lenka (oponent)
Proměny sportovních rubrik českých deníků v letech 2001 až 2015 Disertační práce sleduje proměnu sportovních rubrik v tištěných denících, v jejich standardním papírovém formátu, v období vymezeném lety 2001 až 2015. V něm se vybrané tituly Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo potýkaly až na výjimky každoročně s poklesem prodaného nákladu, jejich situaci ještě ztížila finanční krize v roce 2008. Sportovní žurnalistiku ovlivnilo rozšíření kabelových či digitálních televizí a zejména internetu, čímž se výrazně rozšířila nabídka sportovního obsahu, stal se snáze a rychleji dostupným. Podle výzkumu se vybraná média v nové konstelaci adaptovala. Předmětem inovací, jak přizpůsobit obsah tištěných novin novým podmínkám, se v případě sportovní rubriky stal její rozsah i způsob zpracování událostí. Výsledky pak zachytily diferencovaný přístup periodik v obou aspektech. Některá sportu věnovala i nadále značný prostor, jiná ho ve snaze se jasněji profilovat omezovala. Ve způsobu zpracování událostí převažoval odklon od popisného zpravodajství ve prospěch ohlasů či složitějších formátů.
Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008
Janecká, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008" si dává za cíl zachytit mediální obraz Číny v českém tisku reprezentovaném deníky MF Dnes, Právo a Hospodářské noviny. Zkoumaným obdobím je celý rok 2008, tedy rok, kdy se v Pekingu konaly XXIX. letní olympijské hry, a Čína se tak dostala do ještě v ětšího zájmu médií. Metodou práce je zkoumání vybraných článků za pomoci kvantitativní obsahové analýzy, jež se snaží odpovědět na otázky týkající se tematické agendy deníků ve spojitosti s Čínou, původnosti příspěvků, či celkového vyznění článků. V neposlední řadě analýza zohledňuje fenomén olympijských her a poměrně napjaté dění kolem nich, které taktéž přineslo svůj podíl článků a témat. Jelikož se jedná o trojici deníků s odlišnými čtenářskými profily, zaměřuje se analýza zároveň na rozdílnosti mezi nimi.
Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta Dnes, Právo a Lidové noviny
Rejmonová, Zuzana ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce "Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny v souvislosti s kauzou Čapí hnízdo" se věnuje problematice mediálního zobrazení významné veřejné osoby, politika a předního představitele nejsilnější politické strany v naší republice, a to pro účely této práce ve vybraných měsících v letech 2016 (březen), 2017 (srpen) a 2018 (květen). Je poměrně známou skutečností, že Andrej Babiš některá média, například právě Mladou frontu Dnes a Lidové noviny, v roce 2013 zakoupil prostřednictvím své společnosti Agrofert. Tato práce je pokusem o zachycení toho, zda měla tato skutečnost nějaký vliv na zobrazení Andreje Babiše v těchto denících. Získaný mediální obraz bude porovnán s mediálním obrazem Andreje Babiše ve stejných časových obdobích deníku Práva a deníku Hospodářské noviny, z nichž ani jeden nespadá v jakémkoli smyslu pod jeho vliv. V této práci je nejprve představen proces, jakým média konstruují realitu, což umožňuje samotnou existenci mediálního obrazu jako takového, dále jsou jako stěžejní pro tuto práci představeny koncepty nastolování agendy a mediální vlastnictví. Samozřejmě je věnována pozornost i samotnému Andreji Babišovi a vybraným deníkům: Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny. Ve výzkumné části se tato...
Mediální obraz politických protestů organizovaných spolkem Milion Chvilek
Sehnalová, Anna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit vliv vlastnictví médií na vytváření mediálního obrazu spolku Milion Chvilek a protivládních protestů v roce 2019 v denících Lidové noviny a Hospodářské noviny, a to za pomocí komparativní obsahové analýzy. Lidové noviny jsou součástí mediálního domu MAFRA vlastněného aktuálním předsedou vlády Andrejem Babišem skrze svěřenské fondy. Denní tisk a periodika spadající pod tento vydavatelský dům se tak dostala do situace, kdy musela přinášet zpravodajství o protestech, které byly silně zaměřeny proti jejich de facto vlastníkovi. Veřejná diskuse kolem možného střetu zájmů Andreje Babiše provází českou společnost od jeho vstupu do politiky. Jedním z bodů této diskuse je právě Babišova silná pozice v mediálním průmyslu, která dle kritiků poskytuje potenciální možnost ovlivňovat veřejné mínění, což může přinášet nekalou konkurenční výhodu v politickém boji. Tato mediální analýza se pokusí na vybraném vzorku článků o protestech v roce 2019 poodhalit, do jaké míry se liší rozsah, tón a prostor daný různým účastníkům protestů, politickým a jiným veřejným aktérům v Lidových novinách od obsahu publikovaném v Hospodářských novinách, který je co do čtenosti a cílového čtenáře nejlépe srovnatelný. Hospodářské noviny jsou vydávány nakladatelstvím Economia, a.s. vlastněném Zdeňkem Bakalou,...
Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Trojanová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Novinářské strategie a téma islámu v rámci mediální logiky
Drnková Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá omezujícími a kreativními aspekty, jež hrají důležitou roli při výběru a zpracování zpráv s důrazem na citlivé téma islámu. Práce je rozdělena do několika částí. V teoretické části jsou rozvedeny pojmy jako mediální logika, rutiny a kreativita, se kterými se dále pracuje i v rámci výzkumu. Práce pak poukazuje na problematiku mediálního prezentování islámu a muslimů vyplývající ze zahraničních i českých výzkumů, přičemž si všímá zejména nedostatečného výzkumu zaměřeného na samotné pracovníky redakce jako tvůrce či spolutvůrce mediálních obsahů. V rámci současného výzkumu v redakci jsou nastíněny některé možnosti kreativního přístupu, jež mohou ovlivňovat a pozměňovat rutinní praxi či zaměření redakce ohledně výběru i zpracování události. Metodologická část nastiňuje výzkumný problém a otázku, představuje zkoumané redakce i techniky sběru a analýzy dat. Předkládaná práce dále z těchto poznatků vychází i v samotném výzkumu a snaží se o lepší pochopení možností pracovníků redakce ve výběru a zpracování zpráv s tématem islámu. Důraz je přitom kladen na vnímání různých omezujících a kreativních aspektů pracovníků redakce, jako možných změn či překážek.
Krajně pravicové strany v českých médiích před parlamentními volbami 2017
Bajtler, Martin ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazování českých krajně pravicových stran v českých médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Práce si klade za cíl zodpovědět, jak média před volbami v roce 2017 zobrazují krajně pravicové strany, se kterými tématy se krajní pravice v mediálních výstupech pojí a jak se krajně pravicová tematika změnila mezi volbami v roce 2013 a 2017. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy, která vychází z konceptu agenda-setting, práce sleduje výskyt krajně pravicových stran v mediálních výstupech celostátních deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Obsahovou analýzu doplňuje kvalitativní analýza názorových textů dle teorie rámcování. Sledované strany jsou určeny podle definice krajní pravice Case Muddeho a definice pravicového populismu Hans-Georga Betze. Pro období před volbami v roce 2017 jde o tyto strany: Dělnická strana sociální spravedlnosti; ROZUMNÍ - stop migraci a diktátu EU - peníze našim občanům, důchodcům, dětem, zdravotně postiženým; Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura; Blok proti islamizaci - Obrana domova; Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa Miroslava Sládka a Řád národa - Vlastenecká...
Komentář za minutu pohledem komentátorů Hospodářských novin
Rizikyová, Markéta ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit formát Komentáře za minutu, který byl publikován na zpravodajském webu Hospodářských novin od listopadu 2014 do ledna 2017. Teoretická část práce se věnuje vydavatelství Economia v souvislosti s korporátní konvergencí, žánrovým specifikám komentáře a glosy, videu na internetu a dále stručně představí hlavní audiovizuální prostředky. Praktická část kvalitativně analyzuje data získaná metodou polostrukturovaných rozhovorů s novináři, kteří v Komentáři za minutu vystupovali coby komentátoři Hospodářských novin. Součástí diplomové práce jsou kompletní přepisy všech rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.