Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava vietnamských dětí na českou mateřskou školu, Konfrontace norem
Hyková, Simona ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pěnkava, Pavel (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Příprava vietnamských dětí na českou mateřskou školu, podtitul Konfrontace norem, se zabývá zkoumáním požadavků, které jsou kladeny na vietnamské děti při příchodu do předškolních zařízení. Cílem práce bylo zjistit hlavní rozdíly vietnamské a české kultury, se kterými se setkávají vietnamské děti při nástupu do české mateřské školy. Práce je tvořena osmi kapitolami, které představují vietnamskou kulturu, její zvyky, tradice, odlišnosti a následně popisují metodologii kvalitativního výzkumu. Výzkum probíhal po dobu jednoho roku v Česko-vietnamském vzdělávacím centru Talent, kde byly v roli badatele subjektivně vnímány odlišné normy. Práci zakončuje kapitola, která shrnuje výsledky výzkumu, kriticky reflektuje a odpovídá na výzkumné otázky.
Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a Česká republika
Bočanová, Magda ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Kubernátová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a popisem kulturních odlišností mezi Francií a Českou republikou v návaznosti na náborové procesy mezinárodních firem působících v těchto zemích. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována základní terminologii v oblastech řízení lidských zdrojů a kulturních specifik. Definuje pojmy a postupy náborového procesu jako klíčové součásti managementu lidských zdrojů stejně jako návaznost a vliv kulturních charakteristik na tento proces. Praktická část popisuje náborové procesy na příkladu dvou mezinárodních firem podnikajících na českém a francouzském trhu. Dále obsahuje srovnání postupů náborových procesů těchto firem ve světle národních kulturních specifik Francie a České Republiky. Praktická část také zahrnuje zjištění očekávání a postojů českých vysokoškolských studentů a absolventů k jedné ze zkoumaných mezinárodních firem ve vztahu k aktivitám jejího personálního marketingu.
Česko-norská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlištnostem
Sumegová, Tamara ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Křenková, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza obchodních vztahů České republiky a Norska z pohledu obchodní výměny a kulturních odlišností. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je zaměřena na obecnou charakteristiku Norska. Druhá kapitola charakterizuje Norsko z ekonomického hlediska. Třetí kapitola pojednává o česko-norské obchodní spolupráci. Čtvrtá kapitola obsahuje informace o specifické norské kultuře, rozdílech mezi českým a norským národem a obchodním jednání s Nory. Pátá kapitola se věnuje dotazníkovému šetření s českými obchodníky, kteří mají zkušenosti s obchodním jednáním s Nory.
Čeština jako druhý jazyk pro žáka s odlišným mateřským jazykem v primární škole
Helclová, Tereza ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou češtiny jako druhého jazyka pro žáky s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se tohoto tématu. Diplomová práce vysvětluje rozdíl mezi češtinou jako druhým jazykem, češtinou jako cizím jazykem a porovnává je. V práci je zkoumáno, co je nezbytné při plánování výuky, pokud je učitel začínající, dále jsou popsány rozličné materiály a detailně učebnice Domino 1 z pohledu začínajícího učitele češtiny pro cizince. V praktické části diplomové práce jsou podrobeny analýze 3 témata. Na základě této analýzy a kompletní analýzy teoretických poznatků, učebnic a materiálů vznikla doporučení pro začínající učitele kroužku češtiny pro cizince. Dále se práce zabývá využitelností učebnice češtiny jako druhého jazyka v běžné výuce. Praktická část obsahuje také náměty na hry v hodinách češtiny pro cizince nebo ukázky pracovních listů. Výsledkem práce je zhodnocení učebního materiálu a ukázka dalších pomůcek, které mohou být využity v hodinách češtiny pro cizince. KLÍČOVÁ SLOVA Žák cizinec, čeština jako cizí jazyk, čeština jako druhý jazyk, vzdělávání cizinců, práce s žáky cizinci, integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, kulturní odlišnosti, primární škola, učebnice
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výzvy integrace žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ
Kocianová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem začleňování a vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Zaměřuje se na klasifikaci výzev a problémů spojených s přechodem žáka do školy v cizí zemi a na jejich možná řešení a preventivní opatření. V práci bylo potvrzeno, že učitelky spatřují v přítomnosti žáka-cizince ve třídě přínos, ale zároveň přiznávají obavy z nedostatečné profesní připravenosti a nedostatku materiálů pro práci s žáky-cizinci. Empirická část práce se zabývá třemi případovými studiemi žáků-cizinců. Zaměřuje se na jejich pozorování a rozhovory s jejich třídními učitelkami. Dále se zabývá názory učitelů a výzvami, které učitelé vidí v přítomnosti žáka-cizince ve třídě. Výsledkem práce jsou také ukázky pracovních listů určených pro práci s žáky-cizinci, které navazují na sérii používaných učebnic českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova Integrace, žák-cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace, interkulturní vzdělávání, inkluze, kulturní odlišnosti, multikulturní výchova, primární škola, mateřský jazyk, výzvy
Gender differences in competitiveness and confidence: comparison of children from India and the Czech Republic
Pfeffer, Karel ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
BACHELOR THESIS Gender differences in competitiveness and confidence: comparison of children from India and the Czech Republic Karel Pfeffer 2014 Abstract Recent studies suggested gender differences in competitiveness, under- and overconfidence to be the possible causes of gender inequalities in labour market. The motivation of my study is to enrich and extend current findings in this field and contribute to behavioral economics studies. Studying children from India and the Czech Republic is one of the possible ways how to achieve this. My experimental research reveals some interesting results. Children from the Czech Republic are, on average, more competitive than children from India. Boys and girls from each country refer to increase theirs competitive behavior with age. Regarding to under- and overconfidence, children from India tend to believe in their performance more than children from the Czech Republic. These results suggest that there are differences in competitiveness, under- and overconfidence among children from two heterogeneous samples induced by different social and economic environments.
Úskalí interní komunikace v mezinárodní firmě
Kvasničková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Interní komunikaci v organizaci je v současné době přikládán větší význam, než tomu bylo dříve. Důvodem je neustálé rozrůstání společností, ve kterých je zaručení efektivní interní komunikace stále těžší. Tato diplomová práce má za cíl zjisti, jak může vybraná společnost zlepšit svoji komunikaci se zaměstnanci. První část práce staví na komunikační teorii a konceptech, druhá část pak analyzuje stávající stav interní komunikace ve vybrané firmě. Výstupy z dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru odhalily slabiny komunikace se zaměstnanci a společnosti bylo, na základě analýzy výstupů, předloženo doporučení ke zlepšení interní komunikace. Z analýzy vyplynuly jako nejčastější úskalí interní komunikace špatně zvolené komunikační médium, omezená možnost zpětné vazby, nedostatečná informovanost zaměstnanců, a jistou roli hrály i mezikulturní rozdíly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika vzdělávání národnostních menšin ze států bývalého Sovětského svazu v ČR
Remková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku studia cizinců ze států bývalého SSSR na vysokých školách v České republice. Práce si klade za cíl analyzovat a vyhodnotit kroky na pomyslné cestě od prvotního nápadu studenta studovat v ČR přes hlavní peripetie, které při této cestě musí překonat až po základní požadavky a nutnosti, které při ní musí splnit. Tyto problémy byly analyzovány v osmi na sebe navazujících kapitolách, šesti teoretických a dvou praktických. Výsledky praktické části odhalily nejproblematičtějších oblasti, se kterými se student cizinec setkává při studiu VŠ v ČR. Součástí práce jsou i navrhované možnosti řešení těchto problémů.
Vnímání krásy - biologické vs. kulturní determinanty
Obdržálková, Zita ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou biologických a kulturních determinant ovlivňujících vnímání krásy. Snaží se zjistit, zda vnímání krásy u lidí má společný biologický základ nebo zda je vnímání krásy čistě sociokulturním konstruktem - produktem dané kultury. Z pohledu biologických determinant se zajímá o biologické procesy, které vnímání krásy významně ovlivňují. V této souvislosti se jedná především o pravděpodobně vrozené, evolucí vytvořené adaptace vnímání krásy, účinky kognitivních systémů mozku, ale také neuronální koreláty, které v mozku zpracovávají vjemy krásných objektů. Z oblasti kulturní determinant jsou představeny studie zdůrazňující kulturní odlišnosti ve vnímání krásy v průběhu vývoje jednotlivých kultur a rovněž napříč kulturami. Dále je předmětem zájmu této práce také estetické pojetí subjektivní a objektivní krásy a s tím spojená koncepce krásy založené na matematických vztazích. V této souvislosti je představena problematika možnosti sestrojení univerzálně krásných objektů založených na předem daných matematických vztazích, a rovněž možnost exaktního měření krásy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.