Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krizová argumentace na tiskových konferencích vlády z hlediska Griceových maxim
Březinová, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Předložená bakalářská práce se věnuje tématu krizové komunikace v politice a dodržování Griceových maxim. V první teoretické části rozebírá nejdříve krizi a krizovou komunikaci. Stanovuje, jak krizi poznáme a předkládá teorie, podle kterých bychom v takových situacích měli argumentovat. Téma bakalářské práce není vztaženo pouze na krizovou komunikaci, ale především se snaží argumentační schopnosti politiků v nepříznivé době hodnotit z hlediska dodržování zásad, které definoval Paul Grice jako základ pro úspěšnou komunikaci. Proto se v teoretické části podrobněji věnuje také Griceovým maximám. Pro úplnost mapuje českou politickou scénu ve sledovaném období a potřebném kontextu. V druhé části pak pomocí sémiotické analýzy zkoumá projevy zainteresovaných politiků na tiskových konferencích vlády během vládní krize v březnu a dubnu roku 2012 a hodnotí, do jaké míry se drží zásad krizové komunikace a Griceových maxim. Kromě toho si všímá také použitých jazykových prostředků a odrazu charakteru osobnosti v jejích projevech. Bakalářská práce tak zaplňuje díru v české literatuře věnující se efektivní krizové komunikaci v politice.
Komunikace v organizacích
Tomíčková, Marta ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt Cílem mé práce je vytvoření komplexního pohledu na problematiku komunikace v organizaci a zdůraznění její důležitosti pro fungování organizace a naplňování jejích strategických cílů. Práce představuje možné interpretování komunikace v organizaci a zaměřuje se při tom na zásadní momenty využívání komunikace v organizaci a dopady neefektivní komunikace na spokojenost zaměstnanců a jejich život v organizaci. K vypracování této práce jsem použila metodu kompilace a komparace odborné literatury a metodu expertních rozhovorů, které ukazují stav interní komunikace ve dvou vybraných organizacích a dokazují jednostranné vnímání komunikace v rámci organizace. První část práce podrobně rozebírá vlastnosti jednotlivých forem komunikace, jejichž znalost je velmi důležitým základem pro další studium problematiky komunikace v organizacích. Tato část práce popisuje také zásady aktivního naslouchání, které bývá velmi často opomíjeno jako součást komunikačních dovedností. Druhá část práce se věnuje možným interpretacím a dělením komunikace v organizacích v odborné literatuře a podrobně zpracovává problematiku interní komunikace a jejích dílčích částí. Další část práce přináší pohled na komunikaci ve vztahu manažera a zaměstnance. Tento pohled na komunikaci v organizacích je velmi často v odborné literatuře i praxi...
Analýza krizové komunikace maloobchodních řetězců
Pralovszká, Sára ; Ivan, Michal (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou krizové komunikace maloobchodních potravinářských řetězců s použitím pragmatických lingvistických metod. V teoretické části se zabývám teorií řečových aktů z pohledu Johna L. Austina a Emila Benvenista, teorií konverzačních maxim Paula Grice a teorií argumentace. Všechny tyto postupy používám při analýze tiskových zpráv vydaných obchodními řetězci v případě potravinové kauzy. Zajímá mě tedy, jakým způsobem autoři tyto nástroje v tiskových zprávách používají za účelem co nejefektivnější krizové komunikace, která má zajistit vysvětlení nastalé krizové situace a má předejít ztrátě zákazníků a dobrého jména společnosti. Zaměřím se také na nejčastější chyby, kterých se autoři tiskových zpráv dopouštějí. Cílem diplomové práce je zjistit, zda je napříč různými komunikovanými krizovými tématy možné nalézt nějaké opakující se mechanismy. Výchozí hlavní hypotézou je totiž domněnka, že přestože se liší komunikované krizové situace, používané argumentační postupy jsou si v jednotlivých zprávách velmi podobné a často se opakují. Klíčová slova: pragmatika, řečové akty, konverzační maximy, argumentace, krizová komunikace, potravinová kauza, tisková zpráva.
Political Communication during COVID-19 in India: Study of Public Support.
Harshvardhan, Harshvardhan ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
The research explored the public support towards the political communication carried out during COVID-19 in India. Through the means of a structured questionnaire based on Easton's dimensions of public support, responses were collected from 200 respondents, 100 each from the academic background of journalism and psychology. To determine the support towards the government performance during the crisis times based on the political communication done by the current regime in India. The results suggested that the public support is quite less from the respondents of journalism background. However, the psychology respondents showed relatively high support towards the political communication done by the Indian government in the COVID-19. It suggests that the public support is not one but scattered and also the academic background could play a major role in one's understanding of the political communication and lending of the support. The research demonstrated how respondents from different backgrounds show almost the opposite support towards political communication in the times of crisis. This gives out a good comparison and also concludes the public support. Keywords: COVID-19, pandemic, political communication, crisis communication, public support, India.
Media framing of the Norilsk oil spill
Tsymbal, Daria ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Title: Media framing of the Norilsk oil spill Author: Daria Tsymbal Supervisor: Mgr. Jan Miessler, Department of Media Studies, Institute of Communication Studies and Journalism (ICSJ) Abstract: This study examines how the Norilsk oil spill in May 2020 was framed within four factors of Situational Crisis Communication Theory (SCCT): 1. Severity of the damage; 2. Crisis responsibility; 4. Crisis history; 5. Relationship history. Also, this study examines how media ownership and closeness of the media to the government influence the framing of Norilsk Oil Spill. Using content analyses, three Russian newspapers were analyzed - Novaya Gazeta, Rossiyskaya Gazeta, and Kommersant. The results demonstrated differences in usage and frequency of frames according to media ownership and closeness to the government. Also, findings revealed that there are differences in framing concerning time frame. This thesis provides evidence that four factors in SCCT concepts (Severity of the damage, Crisis responsibility, Crisis history, Relationship history) can serve as frames in media framing analyses of crises. In addition, this study provides information for crisis managers and media professionals on how one particular crisis may be differently framed in different newspapers. Keywords: Media, crisis communication,...
Krizový management sportovních akcí RunCzech v době pandemie
Stiborová, Daniela ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Krizový management sportovních akcí RunCzech v době pandemie Cíle: Cílem této bakalářské práce je nabídnout ucelený pohled na možné provedení krizového managementu v kontextu masových sportovních akcí a koronavirové krize. Metody: Výzkum byl proveden pomocí kvalitativní metody, kdy potřebná data pro šetření byla získána z polostrukturovaných rozhovorů a z analýzy obsahů dokumentů a virtuálních dat. Virtuální data byla sbírána a analyzována kontinuálně v průběhu první vlny koronavirové pandemie v České republice. Rozhovory byly provedeny se Sašou Belovski (Business Development Director v RunCzech) po skončení první koronavirové vlny. Výsledky: Výsledky jsou zpracovány pomocí metody případové studie, která nabídla podrobný rozbor nastalé situace koronavirové krize, dopadající na organizace pořádající sportovní eventy (v tomto případě se jedná o RunCzech), stejně jako na jejich zájmové skupiny. Výsledky především dokazují nutnost protikrizové prevence, včasné a přesné krizové komunikace a také flexibilního přizpůsobení se nastalé krizové situaci. Klíčová slova: PR, krize, přírodní katastrofa, krizová komunikace
Krizová komunikace firem na sociálních sítích
Langrová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Audy Martínek, Petra (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Komunikačních studií a žurnalistiky Katedra Mediálních studií Studijní obor: Mediální studia Krizová komunikace firem v sociálních médiích Kritická diskurzivní analýza facebookové stránky Liberty Ostrava Diplomová práce Autor práce: Bc. Veronika Langrová Studijní obor: Mediální studia Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. Rok obhajoby: 2020 Abstrakt v českém jazyce: Diplomová práce se zaměřuje na krizovou komunikaci firem prostřednictvím sociálních médií. Na základě praktického příkladu společnosti ArcelorMittal Ostrava/Liberty Ostrava je v práci předložena kritická diskurzivní analýza, hodnocení a případná doporučení pro efektivní řešení krize v sociálních médiích. Součástí práce jsou i témata věnující se krizi a jejím typům, strategie firem pro sociální média, nejčastější rizika v oblasti komunikace nebo srovnání tradičních a sociálních médií v období krize. V teoretické rovině se práce dotýká i problematiky publika v souvislosti s využitím sociálních médií dělnickou třídou. Samotný výzkum pak kromě analýzy obsahuje i charakteristiky Moravskoslezského kraje nebo popis problému v souvislosti s prodejem ostravské ocelárny novému majiteli. Předpokládaným cílem práce je popis procesů spojených s krizovou komunikací v sociálních médiích. Výzkumná...
Interní komunikace ve vybrané společnosti
Burianová, Jitka ; Brunová, Jana (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
V mé diplomové práci se zabývám zhodnocením interní komunikace ve společnosti Česká spořitelna. V první části práce zaměřené na teorii, zdůrazňuji důležitost kvalitního fungování interní komunikace a důsledky jejích nedostatků. Tyto poznatky uplatňuji i v praktické části, kterou navíc doplňuji o charakteristiku společnosti Česká spořitelna a důležité milníky vzniku interní komunikace ve společnosti. V analytické části zjišťuji spokojenost zaměstnanců s aktuální situací. Práce představuje návrhy sloužící ke zjednodušení předávání zpráv a vyhnutí se přebytečnému zahlcení informacemi, které nejsou pro všechny zaměstnance relevantní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.