Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizující metody ve vyučování hudební výchovy
Nováková, Marie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizujícími metodami a jejich aplikací do hudebně výchovného procesu. V teoretické části se práce orientuje na konkrétní např. komiks, cadlení, vizualizace poslechu, živé obrazy nebo didaktická hra. Jejich výběr je podmíněn jednak rozsahem, který diplomová práce umožňuje, jednak vzorkem tříd, kterých jsou metody v rámci hudební výchovy základního studia využity. Výzkumná část práce se zaměřuje na zavádění aktivizujících metod do výchovně vzdělávacího procesu. Výzkum byl realizován na 1. stupni základního studia, ročníky realizaci aktivizujících metod v hodinách HV byly voleny tak, aby práce pokryla celý první stupeň základních škol. Mladší školní věk přináší specifické rysy, které jsou z hudebních schopností a dovedností žáků zásadní a umožňuje naplno aplikovat uvedené metody do vyučování hudební výchovy. Závěr práce ústí do metodických materiálů, jak s aktivizujícími metodami v hudebně výchovném procesu pracovat. Metodické listy jsou myšleny jako zdroj inspirace pro studenty učitelství, ať už v oboru hudební výchovy či jiných předmětech, které umožňují mezioborovou spolupráci.
Bloomova taxonomie (RBT) a aktivizující metody ve výuce cizích jazyků se zaměřením na španělštinu
FEKETOVÁ, Petra
Předložená diplomová práce se zabývá tématem zohlednění vyšších úrovní revidované Bloomovy taxonomie (RBT) ve výuce cizích jazyků skrze implementaci různých aktivizujících metod. Cílem práce je zvážit roli aktivizujících metod ve výuce a jejich potenciální vztah k RBT, to vše s oporou v odborné literatuře. Na základě zjištěných poznatků pak, se zřetelem na výuku španělštiny, navrhnout aktivity kombinující tyto dva nástroje, které lze využít ve školní praxi. Součástí této práce je dotazníkové šetření, které má za cíl zmapovat obeznámenost učitelů s aktivizujícími metodami a jejich případné využívání ve výuce.
Návrh a experimentální ověření aktivizujících metod v kontextu školní úspěšnosti
Němcová, Veronika ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje návrhu aktivizujících metod při výuce časového rozlišení na obchodních akademiích. Nejprve je zde teoretická část, která se věnuje obecně předmětu Účetnictví a výzkumům a článkům se zaměřením na aktivizující metody nebo prospěch žáků. Také je zde rozbor učebnice, která se využívá při výuce účetnictví na obchodních akademiích a věcný a didaktický rozbor učiva o časovém rozlišení. Praktická část práce se skládá z předvýzkumu, který byl podkladem experimentálního ověření vybraných metod při výuce časového rozlišení na obchodní akademii.
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Fiala, Vít ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Sovičková, Michaela ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách přírodopisu. Cílem této práce bylo vytvořit příručku pro učitele včetně potřebných výukových materiálů na téma přírodní krajiny Ameriky a následně zhodnotit přínos těchto aktivit. Výukové materiály byly testovány celkem ve dvou třídách na základní škole v Dolních Břežanech. Obě třídy absolvovaly pretest, výuku, 1. posttest (bezprostředně po výuce) a 2. posttest (6 týdnů po výuce), dále si vyzkoušeli i aktivity, při kterých museli využít vědomosti získané během výuky. Data byla vyhodnocena statistickými analýzami, které ukázaly rozdíl v dosažených znalostech mezi pretestem a 1. posttestem, zatímco výsledky mezi 1. a 2. posttestem se nelišily. Lze říct, že žáci získali nové vědomosti a jejich znalosti byly lepší než na začátku, tyto znalosti jim zůstali i po delší době uchované. Klíčová slova: Severní Amerika, Jižní Amerika, přírodní krajiny, přírodopis, zeměpis, aktivizující metody, integrace učiva
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
NEPOMUCKÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá možným přínosem využití pojmových map ve výuce fyziky na základní škole. Popisuje konkrétní metodické postupy zařazení pojmových map do jednotlivých fází vyučovacího procesu. Autorka formuluje pozitiva i negativa této aktivizující metody jak z hlediska žáků, tak i učitelů. Práce se opírá o teoretické poznatky získané z literatury i o autorčiny pedagogické zkušenosti.
Aktivizující metody v hudební výchově na ZUŠ
KUBÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá tématem aktivizujících metod v hudební výchově na základní umělecké škole. Teoretická část práce se věnuje popisu a problematice aktivizujících metod a dále se zaměřuje na metody vhodné pro výuku hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách kolektivní a individuální výuky. Praktická část se pak zabývá účelností využití aktivizujících metod s důrazem na podporu tvořivosti a koordinace při hodinách hudební výchovy. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku v různých variantách a metoda pozorování. Cílem celé práce bylo popsat aktivizující výukové metody a následně se zaměřit na takové, které jsou vhodné při výuce hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách hromadné a individuální výuky. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou výukové metody využívány při výuce na základní umělecké škole a jak je hodnotí a přijímají samotní učitelé a žáci ve výuce.
Využití her v hodinách chemie
Horáková, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Využití her v hodinách chemie Mgr. Jana Horáková Tato rigorózní práce se zabývá využitím her ve výuce chemie pro gymnaziální úroveň vzdělávání. V úvodu jsou shrnuty možnosti aktivizujících metod se zvláštním zaměřením na využití didaktické hry. Součástí práce je celkem šest námětů k hrám s chemickou tematikou. Následuje statistické zhodnocení efektivity her ve výuce chemie, s přihlédnutím k názorům žáků a také učitelů, jež byly získány z dotazníkového šetření. Závěrem jsou uvedena fakta shrnující vhodnost použití her ve vyučování, jež by mohla být nápomocná i v dalších oblastech vzdělávání.
Aktivizující metody ve firemním vzdělávání
Mikešová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce Aktivizující metody ve firemním vzdělávání je zaměřena na školení projektového řízení Prince2 pro společnost Symphera. Cílem práce je vytvořit aktivizující metody pro školení Prince2 a zařadit je do nové metodiky tohoto školení. V teoretické části práce si přiblížíme aktivizující metody. Vysvětlíme si, co znamenají a jaké vzdělávací metody do nich patří. V části tvorba aktivizujících metod je popsáno, jaký byl postup při práci na zařazení aktivizujících metod do školení projektové metodiky Prince2. Přiblížíme si výběr a následnou tvorbu jednotlivých metod. Cílem porovnání úspěšnosti kurzu je zjistit, zda studenti, kteří absolvovali kurz s aktivizujícími metodami, dosahují lepších výsledků testu, než ti, co absolvovali kurz klasickou metodou.
Využití aktivizujících metod v předmětu ekonomika
Dlouhá, Martina ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Trnka, Jan (oponent)
Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám aktivizujícími metodami. Cílem je probrat se studenty danou látku za pomoci různých aktivizujících metod a následně vytvořit test a zjistit, jakých výsledků žáci dosáhnou. Konkrétně jsem chtěla prozkoumat, zda má použití aktivizujících metod vliv na znalosti žáků. Dále jsem chtěla znát názor žáků na aktivizující metody a zjistit, zda je vyučující v ekonomice používají. Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části, a to teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zabývám vzděláváním na ekonomických školách, organizačními formami, vzdělávacími metodami, kde se zaměřuji blíže na ty aktivizující. Ve výzkumné části popisuji postup svého experimentu. Stěžejní částí je analýza výsledků didaktického testu, který žáci vypracovávali, a je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Ve své práci poukazuji na vliv použití aktivizujících metod při výuce a na přínos pro žáky, kteří tak získávají praktické znalosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.