Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace a hodnotová orientace žáků 2. st. ZŠ
VOKATÁ, Markéta
Předložená diplomová práce se věnuje motivaci dospívajících dětí, zejména ke školní práci a dále hodnotám, které uznávají. V teoretické části jsou popsány nejrůznější motivační činitele, které mají na žáky tohoto věku vliv. Následující kapitoly pojednávají o hodnotách, jejich významu a klasifikaci, nastiňují úlohu školy. Výzkumná část přináší informace o motivech žáků nejen k práci ve výuce, ale i o jejich aktuálních hodnotách a postojích, o jejich životních cílech a o souvislostech mezi nimi.
Kriminalita u žáků na 1. stupni ZŠ a sociální dopady
Čižinský, Ondřej ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kriminalitou dětí na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou část a empirickou. V teoretické části se zaměřujeme příčiny a specifika dětské kriminality. Dále jsou rozepsány tři vlivy, které působí na dítě. Tím je vliv rodiny, školní prostředí a volný čas. V praktické části jsou uvedeny statistiky dětské kriminality. V rámci empirického výzkumu, jsme zjišťovali, jaká je spojitost mezi trávením volného času a výskytem kriminální činnosti. Použita byla dotazníková metoda. Sběr dat probíhal na základní škole na Praze 1. Další metodou bylo vlastní pozorování na základě komunikace s pracovníkem nízkoprahového centra.
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Vondroušová, Věra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky): Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. V teoretické části předkládá čtenáři základní témata týkající se dvou nejvýznamnějších subjektů edukace, učitele a žáka. Hlavním cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka.
Šikana ve školách v souvislosti se školním prostředím
Jiroutová, Kristýna ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Homolová, Pavla (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika šikany ve školách. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se zabývá především vymezení pojmů šikany, agrese a agresivity, seznámením s několika teoriemi agrese a usazením šikany do společenského kontextu. Dále budou v této části představeny metodologické způsoby získávání dat pro výzkumy šikany a teoretické vymezení vztahů aspektů školního okolí vůči šikaně. V praktické části bude prezentována analýza dat z Výzkumu městské mládeže 2015, která bude mapovat vztah mezi šikanou a konkrétními aspekty školního prostředí. Klíčová slova: šikana, agrese, agresivita, oběť, školní prostředí
Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Frančíková, Barbora ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje působení divadelních lektorů v konkrétních českých divadlech, edukační způsoby jejich práce s dětským divákem. V teoretické části práce je vymezena obecná problematika výchovy diváka, zvláště přístup divadelního umění k dětskému divákovi, dále je uveden cíl a náplň práce divadelního lektora a je zde vymezen jeho vztah se školním prostředím. Praktická část přibližuje dva modely působení divadelních lektorů v českých divadlech, zaměřené na edukační metody využívané při práci s dětským divákem. Klíčová slova: výchova dětského diváka, divadelní lektor, edukační metody, reflexe divadelního umění, recepce divadelního umění, školní prostředí, rozvoj osobnosti
Prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí ZŠ se zaměřením na děti ohrožené zanedbáváním
Přehnalová, Lucie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Záměrem této studie je otevřít problematiku prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí základní škol se zaměřením na žáky ohrožené zanedbáváním. Hlavním cílem je zmapovat prevenci a vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými pracovníky ve škole, a současně vztah školy k dalším odborným institucím v rámci daného tématu. Teoretická část studie se zabývá základními pojmy souvisejícími s danou problematikou, především je zde definován pojem agresivní a násilné chování v kontextu školního prostředí, syndrom zanedbávaného dítěte a pojem prevence. Tato část se opírá o rešerši odborné literatury a poznatky z vlastní praxe. V praktické části je předložen kvalitativní výzkum provedený s využitím instrumentální případové studie. Vybranými výzkumnými nástroji jsou rozhovor a sekundární analýza dat, tj. sociální anamnéza a analýza školního dokumentu, prostřednictvím kterých jsou data zjišťována a následně analyzována. V závěru studie jsou shrnuty významné poznatky, zjištění, je zde také předestřeno doporučení za účelem zlepšení prevence v rámci dané problematiky. Studie tak nabízí možnost otevřít vybrané téma k diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA: prevence, agresivní chování, násilné chování, školní prostředí, dítě ohrožené zanedbáváním
Mediace jako metoda sociálně pedagogické práce na základní škole
Dvořáková, Iris ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
V této diplomové práci řeším mediaci jako metodu sociálně pedagogické práce. Vzhledem ke své odborné pedagogické praxi se jedná o mediaci ve školním prostředí, konkrétně na základní škole. Zaměřuji se také na problematiku adekvátního využívání mediace při řešení problémových a konfliktních situací. V praktické části diplomové práce navrhuji projekt, který je možné realizovat na ZŠ Stoliňská. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.