Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj plodnosti v okrese Most v období 1990-2008
Pečený, Michal ; Kraus, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bartoňová, Dagmar (oponent)
Cílem práce bylo zanalyzovat vývoj plodnosti v okrese Most v období od roku 1990 do roku 2008 a porovnat jej s vývojem v Ústeckém kraji a Českou republikou a na základě hodnot ukazatelů úrovně plodnosti najít sociální kontext tohoto demografického vývoje. V demografické části došlo k výpočtům ukazatelů a jejich porovnání v rámci České republiky, Ústeckého kraje a okresu Most. Výsledkem práce je závěr, že vývoj v kraji i v okrese je odlišný co se týká úhrnné plodnosti, specifických měr plodnosti podle věku, průměrného věku matky při porodu i mimomanželské plodnosti. Druhá část práce byla zaměřena na zkoumání vlivu sociálně ekonomických aspektů na vývoj v okrese Most ve srovnání s odlišným vývojem v ČR. Závěrem pak je, že odlišný vývoj plodnosti v okrese souvisí s vybranými sociálně ekonomickými aspekty.
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Diplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se zaměřením na české prostředí. Problematika je zasazena do širšího kontextu mediální gramotnosti, potažmo mediální výchovy, přičemž výklad akcentuje její produkční směr. Stěžejní kapitoly historicko-teoretické části představují nástin vývoje školních médií od jejích počátků do současnosti. Praktická část mapuje povahu školních mediálních krajin Olomouckého a Ústeckého kraje. Výzkumné šetření se zaměřuje především na výskyt školních mediálních aktivit, formy jejich výstupů a charakteristiky jednotlivých typů školních médií, věnuje se zejména současným trendům ve vydávání školních a třídních časopisů, jejich tematickému a žánrovému profilu a sumarizuje důvody, které brání realizaci školních mediálních aktivit. Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje typologii školních médií, kritéria jejich možné kategorizace a začleňuje je do mediálního systému. Diplomová práce je tak příspěvkem ke studiu školních médií a představuje bázi, z níž lze vycházet při dalším zpracování tematiky.
Kreativní odvětví ve starém průmyslovém regionu
Sochorová, Martina ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Rumpel, Petr (oponent)
Kreativní odvětví se ve vyspělých zemích stávají novou příležitostí a nástrojem ekonomického a společenského růstu, jelikož představují "nový" zdroj bohatství a prosperity. Kreativní ekonomika již nestojí na tradičních výrobních odvětvích, a proto se dostaly do popředí zájmů odborníků i veřejných činitelů. V.rámci městského a regionálního rozvoje se jako nový typ konkurenční výhody podílí na tvorbě inovací a konkurenceschopnosti firem, měst či regionu. Výzkumná část je zaměřena na strukturálně postižené regiony, resp. komparativní analýzu Ústeckého a Moravskoslezského kraje. Důraz je kladen na prostorovou organizaci kreativních odvětví a bližší charakteristiky těchto odvětví sledované pomocí různých ukazatelů. Na úrovni krajského města Ústí nad Labem se práce zaměřuje na reklamní odvětví, které po roce 1989 představují nové a dynamické odvětví.
Pohledy žáků ze sociálně rizikového prostředí na drogovou závislost
Čtvrtečková, Kateřina ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) ; Balvín, Jaroslav (oponent)
V lidské společnosti patří z celého spektra sociálních skupin mezi jednu z nejohroženějších bezesporu děti a mládež. Nejen proto, že u této skupiny dochází k formování samotných osobností, které může být ovlivněno mnoha faktory, ale tato etapa rozvoje osobnosti člověka do jisté míry ovlivňuje i jeho budoucí život a možnost plnohodnotného sociálního začlenění. V tomto období jsou děti a mládež náchylnější na vnímání okolních vlivů, ať pozitivních či negativních. Vlivy dovedou působit o to intenzivněji, pokud zmíněné děti či mládež vyrůstají v prostředí, které není majoritní částí společnosti vnímáno jako běžné, ale naopak jako vyloučené a tím pádem i nechtěné. V průběhu dospívání má na skupinu dětí a mládeže, zejména těch ze sociálně vyloučených lokalit, velmi často vliv jev souhrnně nazývaný problematika užívání návykových látek. U členů uvedené skupiny je velké riziko, že začnou být pravidelnými uživateli návykových látek, s čímž jsou neoddělitelně spojeny další nežádoucí doprovodné jevy. Disertační práce je zaměřena na užívání návykových látek u dětí žijících v sociálně vyloučených lokalitách. Cílem práce je nejen vysvětlit pojmy jako sociálně vyloučená lokalita, návyková látka, ale i poukázat na míru a způsob vnímání, znalost návykových látek ze strany sledované skupiny dětí a dospívající...
Náměty na přírodopisné exkurze pro žáky základních škol v Ústeckém kraji
Peterková, Lenka ; Němcová, Lenka (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vytvořit náměty na přírodopisné exkurze pro žáky 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je krátce představena exkurze jako organizační forma výuky se zaměřením na specifika přírodovědné exkurze včetně výukových cílů a metod. Následuje charakteristika vědních disciplín a jednotlivých typů přírodovědných exkurzí. Praktická část předkládá náměty na tři přírodovědné exkurze. Každý z navrhovaných námětů obsahuje podrobný návod na přípravu i vlastní průběh exkurze, včetně závěrečné fáze. Součástí jsou také podklady pro učitele zahrnující popis trasy, informace o lokalitě, pracovní listy včetně řešení a doplňující informace k jednotlivým otázkám. Ověření vybrané exkurze v praxi proběhlo v červnu 2020 se žáky 7. třídy Základní školy v Polepech. Klíčová slova Exkurze, přírodopis, pracovní list, Ústecký kraj
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Resumé Školní média tvoří specifické teritorium mediální krajiny, za určitých okolností je přitom lze považovat za organizační média, jež tvoří součást občanského mediálního sektoru, nebo za média alternativní. Ze školy potom činí svébytný typ veřejné sféry. V českém prostředí má tvorba školních médií poměrně dlouhou tradici. První školní média měla formu školních nebo třídních časopisů, které se začaly objevovat v polovině 19. století. Zpočátku vznikaly především z iniciativy žáků a studentů, jejich sepjetí se školou se v průběhu času proměňovalo a bylo ovlivňováno zejména školní praxí a politickou situací. Vydávání školních časopisů tak bylo podporováno, tolerováno, postihováno i podřizováno dohledu. Produkční mediální tvorba jakožto součást zárodečné podoby mediální výchovy se objevuje až v 80. letech 20. století. Po listopadu 1989 se spektrum školních médií rozšířilo. Vedle školních a třídních časopisů a příležitostných žákovských a studentských relací ve školním rozhlasu začalo být organizováno samostatné školní rozhlasové i televizní vysílání, s rozšířením informačně komunikační techniky se objevují školní internetová média. Rozvíjí se také další školní mediální aktivity, jako je přispívání žáků a studentů na web školy nebo jejich spolupráce s profesionálními médii. V souvislosti s diskusí o potřebě...
Možnosti uplatnění profese adiktologa v pedagogicko-psychologické poradně: pilotní studie Ústeckého kraje
Hribiková, Květoslava ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Fialová, Helena (oponent)
Východiska: Ústecký kraj je dlouhodobě na prvních příčkách v prevalenci užívání návykových látek a zároveň je specifický výskytem řady negativních sociálních jevů. Studie realizované v Ústeckém kraji poukazují na fakt, že adiktologická problematika je aktuálním problémem, který si zasluhuje zvláštní pozornost, a to i s ohledem na skutečnost, že cílovou skupinou poradny jsou i děti, které se považují za vulnerabilní směrem k rizikovému chování. Pedagogicko-psychologická poradna je hlavním partnerem škol a školských zařízení a role metodika prevence v ní spočívá nejen v koordinaci školních metodiků prevence, ale také mapuje výskyt rizikového chování pro tvorbu nápravných programů a programů prevence rizikového chování. V celém kraji působí jedna adiktologická ambulance zaměřená na cílovou skupinu dětí a dorostu. Motivem k tématu práce byla také skutečnost, že studie zaměřené na uplatnitelnost adiktologa ve školství v ČR zatím realizovány nebyly. Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat míru a charakteristiku uplatnění profese adiktologa v pedagogicko-psychologických poradnách (PPP) v Ústeckém kraji (ULK). Jako dílčí cíle si bakalářská práce klade zmapovat současný stav výskytu rizikového chování adiktologické problematiky v PPP ULK a možné přínosy a bariéry spolupráce adiktologa v PPP....
Regionální diferenciace podpory cestovního ruchu na venkově prostřednictvím PRV: srovnání Plzeňského, Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje
Šedivá, Lenka
Diplomová práce se zabývá zhodnocením podpory venkovského cestovního ruchu prostřednictvím Programu rozvoje venkova v programovém období 2007-2013 na území čtyř vybraných krajů - Plzeňského, Karlovarského, Ústeckého a Libereckého. Práce obsahuje teoretické ukotvení stěžejních pojmů, týkající se problematiky venkovského turismu a obecně venkova, diskutuje význam této specifické formy cestovního ruchu pro rozvoj venkova a jeho uplatnění, zejména s ohledem na analyzované území a jeho přírodní a kulturně-historický potenciál pro rozvoj různých forem cestovního ruchu. V další části práce je řešena podpora cestovního ruchu prostřednictvím finančních prostředků poskytovaných z fondů Evropské Unie, s důrazem na Program rozvoje venkova a jeho podmínky. Stěžejní část práce se zaměřuje na detailní analýzu projektů, podpořených z PRV, Opatření 1.3 Podpora cestovního ruchu, realizovaných v letech 2007-2013. Cílem práce je zhodnotit jednotlivé projekty ve vztahu k venkovské turistice, nalézt odpovědi na otázky, zda se podpora koncentrovala do turisticky atraktivních oblastí či jak projekty využívají návaznosti na přírodně-kulturní atraktivity daného území. Součástí je také detailnější zhodnocení podpory agroturistiky, ekoagroturistiky a hipoturistiky jako specifických forem venkovského cestovního ruchu.
Aktivní politika zaměstnanosti ve vybraných krajích
Machová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá analýzou aktivní politiky zaměstnanosti v Moravskoslezském a Ústeckém kraji. Cílem práce je zhodnocení účinnosti nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti za pomoci statistických údajů Ministerstva práce a sociálních věcí a Úřadu práce. V rámci práce je hodnocena skladba využívaných nástrojů, alokace využívaných finančních prostředků, cílenost nástrojů na ohrožené skupiny trhu práce a celkové výsledky aktivní politiky zaměstnanosti v těchto krajích. Výstupem práce jsou doporučení pro budoucí rozhodování týkající se této problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.