Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Intermedialita a komiks
Balvín, Jaroslav ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá intermedialitou jako přístupem, který tematizuje především vzájemné vztahy mezi médii. V další části práce jsou intermediální východiska využita k analýze morfologie komiksu, autor vychází zejména ze současných vizuálních teorií (Mitchell, Flusser ad.) a vizuální sémiotiky (Barthes, Eco ad.), zkoumá slovo a obraz, čas, pohyb a další fenomény komiksu, ve kterém jsou právě tato média dříve chápaná jako jednotlivé entity propojená do funkční jednoty. Při tomto zkoumání se autor vrací ke kořenům znakové tvorby skutečnosti, a to při zkoumání "kryptokomiksů" v éře před tiskem. Věnuje se i problematice tvorby elektronických obrazů, kyberkultury, multimediality a nových médií, když zkoumá stav a proměnu komiksu v současnosti, charakteristické transformací starších textových, vizuálních ad. kódů na jedinou bázi kódu digitálního.
Pohledy žáků ze sociálně rizikového prostředí na drogovou závislost
Čtvrtečková, Kateřina ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) ; Balvín, Jaroslav (oponent)
V lidské společnosti patří z celého spektra sociálních skupin mezi jednu z nejohroženějších bezesporu děti a mládež. Nejen proto, že u této skupiny dochází k formování samotných osobností, které může být ovlivněno mnoha faktory, ale tato etapa rozvoje osobnosti člověka do jisté míry ovlivňuje i jeho budoucí život a možnost plnohodnotného sociálního začlenění. V tomto období jsou děti a mládež náchylnější na vnímání okolních vlivů, ať pozitivních či negativních. Vlivy dovedou působit o to intenzivněji, pokud zmíněné děti či mládež vyrůstají v prostředí, které není majoritní částí společnosti vnímáno jako běžné, ale naopak jako vyloučené a tím pádem i nechtěné. V průběhu dospívání má na skupinu dětí a mládeže, zejména těch ze sociálně vyloučených lokalit, velmi často vliv jev souhrnně nazývaný problematika užívání návykových látek. U členů uvedené skupiny je velké riziko, že začnou být pravidelnými uživateli návykových látek, s čímž jsou neoddělitelně spojeny další nežádoucí doprovodné jevy. Disertační práce je zaměřena na užívání návykových látek u dětí žijících v sociálně vyloučených lokalitách. Cílem práce je nejen vysvětlit pojmy jako sociálně vyloučená lokalita, návyková látka, ale i poukázat na míru a způsob vnímání, znalost návykových látek ze strany sledované skupiny dětí a dospívající...
Intermedialita a komiks
Balvín, Jaroslav ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá intermedialitou jako přístupem, který tematizuje především vzájemné vztahy mezi médii. V další části práce jsou intermediální východiska využita k analýze morfologie komiksu, autor vychází zejména ze současných vizuálních teorií (Mitchell, Flusser ad.) a vizuální sémiotiky (Barthes, Eco ad.), zkoumá slovo a obraz, čas, pohyb a další fenomény komiksu, ve kterém jsou právě tato média dříve chápaná jako jednotlivé entity propojená do funkční jednoty. Při tomto zkoumání se autor vrací ke kořenům znakové tvorby skutečnosti, a to při zkoumání "kryptokomiksů" v éře před tiskem. Věnuje se i problematice tvorby elektronických obrazů, kyberkultury, multimediality a nových médií, když zkoumá stav a proměnu komiksu v současnosti, charakteristické transformací starších textových, vizuálních ad. kódů na jedinou bázi kódu digitálního.
Integrační a asimilační trend při pedagogické práci s dětmi ze sociálně specifického prostředí
Smolík, Arnošt ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Balvín, Jaroslav (oponent) ; Švingalová, Dana (oponent)
Předkládaný text má charakter teoreticko empirické studie. Zabývá se problematikou romského dítěte v podmínkách současné výchovně vzdělávací soustavy ČR. V návaznosti na tento prvek je mapován sociální systém, v kterém se tito jedinci nachází. V oblasti našeho zájmu jsou lokality na úrovni sociálního vyloučení, v Čechách a na Slovensku. Na podkladě odborné literatury, vymezujeme kriterium sociokulturního znevýhodnění a popisujeme jeho důsledky na romské dítě zařazené do vzdělávacího systému. V textu pracujeme s pojmy asimilace, inkluze, integrace a intervence. Podrobujeme revizi obvinění pedagogicko-psychologických poraden z užívání kulturně podmíněných technik v diagnostice školní zralosti. V části věnované sběru dat je prezentován výzkum provedený ve slovenských romských osadách a v prostředí českých sociálně vyloučených lokalit. Zde je cílem komparace oblastí s cílem vymezit dominantní problém lokalit. Na základě výsledků určit východiska a strategie. Volit je i na škále etnicita - sociálně ekonomický problém. Provést deskripci systému vybraných lokalit a upozornit na jeho nejzávažnější handicapující prvky. Text také vymezuje vybrané intervence výchovně vzdělávacího typu, zaměřené směrem k Romům v sociálně vyloučených lokalitách. Ty jsou voleny s didaktickým záměrem a cíleny do několika oblastí...

Viz též: podobná jména autorů
1 Balvín, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.