Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Ve výzkumném šetření jsem využila jako výchozí metodu, analytickou metodu dokumentace a následně hloubkové rozhovory. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce. Klíčová slova ředitelky mateřské školy, profesní dráha, profesní rozvoj,
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ v Pardubickém kraji
Endyšová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, které faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů škol. Jejím cílem je zjistit na základě kvantitativního i kvalitativního výzkumu, které faktory a do jaké míry profesní rozvoj ředitelů domu dětí a mládeže a středisek volného času (dále jen DDM a SVČ) v Pardubickém kraji ovlivňují. Stěžejní otázkou je další vzdělávání ředitelů DDM A SVČ, zda se v rámci svého profesního rozvoje dále vzdělávají. Práce se zabývá i šestiletým funkčním obdobím, které může mít značný vliv na profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ. Z výzkumu vyplývá, že je pro ředitele SVČ a DDM nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich profesní rozvoj, další vzdělávání. Výsledky výzkumu mají sloužit pro obor školský management i management vzdělávání jako rozšíření poznatků o práci ředitelů DDM a SVČ a jejich profesním rozvoji, který je negativně i pozitivně ovlivňován různými faktory. Klíčová slova Další vzdělávání, ředitel, management, školy, dům dětí a mládeže, středisko volného času, profesní rozvoj
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.
Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice
Bartůňková, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice zjišťuje, jak na vybrané základní škole podporují začínající učitele v oblasti profesního rozvoje. Jaké možnosti je škola schopna začínajícím učitelům nabídnout. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje profesi začínajícího učitele, způsoby podpory začínajících učitelů, jako je mentoring, párová výuka, profesní portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje. Způsoby podpory začínajících učitelů jsou popsány obecně, poté se zaměřením na to, jak je taková podpora realizovaná na ZŠ Kunratice. Praktická část zjišťuje přínos jednotlivých možností podpory začínajících učitelů na vybrané škole formou kvalitativního výzkumu, analýzou dokumentů školy. Součástí praktické části je i vlastní zkušenost autora práce k dané problematice. Klíčová slova podpora, začínající učitel, ZŠ Kunratice, mentoring, párová výuka, pedagogické portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje
Komparace rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště
Přibáňová, Žaneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systém
Možnosti profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti
Krumphanzlová, Zdenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti. V teoretické části je charakterizován pojem profesní rozvoj, připomenuty některé aktuální výzkumy zabývající se profesním rozvojem učitelů a popsány současné požadavky na kompetence učitelek mateřských škol. Důraz je kladen na roli ředitele školy jako nejvýznamnějšího činitele v profesním rozvoji učitelů a ve využívání metod, které mohou probíhat na pracovišti. Některé z těchto metod profesního rozvoje jsou podrobněji popsány podle dostupné odborné literatury a jsou zdůrazněny jejich hlavní výhody a omezení. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat možnosti profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti a zjistit, které z vybraných metod profesního rozvoje probíhajících na pracovišti, jsou nejčastěji využívány právě v mateřských školách. Byla použita metoda dotazníkového šetření, výsledky jsou přehledně zpracovány v tabulkách a grafech. KLÍČOVÁ SLOVA: profesní rozvoj, metody profesního rozvoje, mentoring, vzájemné hospitace, hodnotící rozhovory, neformální rozhovory, videotrénink interakcí, online metody profesního rozvoje, profesní portfolio, samostudium
Mezinárodní dobrovolnictví a jeho role v profesním a osobnostně sociálním rozvoji
Čapková, Šárka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Policar, Lukáš (oponent)
Tato práce pojednává o mezinárodním dobrovolnictví v kontextu profesního a osobnostně sociálního rozvoje mladých dobrovolníků. Teoretická část se věnuje definici, stručné historii, aktérům a formám mezinárodního dobrovolnictví, otevírá také téma významu a etických otázek s ním spojených. Dále je v ní definován profesní a osobnostně sociální rozvoj a mezinárodní dobrovolnictví je spolu s autory věnujícími se tomuto tématu v minulosti popsáno jako příprava na zaměstnání či prostředek osobnostně sociálního rozvoje. Empirická část představuje organizaci INEX-SDA, která je výrazným představitelem mezinárodního dobrovolnictví v České republice, a popisuje metodologii a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na roli workcampů v rozvoji jejich účastníků. Workcampy jsou zkoumány v kontextu předchozího i následujícího života jejich účastníků. Výzkum ukazuje, že workcampy mají široké spektrum dopadů a souvislostí s profesním i osobnostně sociálním rozvoji jejich účastníků, a to v rozpětí od vlivů vnímaných respondenty jako takřka nulové po vlivy zpětně hodnocené jako velmi významné. Odhaluje také množství dovedností, které mladí účastníci workcampů na tomto typu projektů mezinárodního dobrovolnictví rozvíjejí, a popisuje, jak je uplatňují v pracovním či soukromém životě. Klíčová slova mezinárodní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.