Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,053 záznamů.  začátekpředchozí1036 - 1045další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.35 vteřin. 

Problematika ochrany přírody a ohrožených druhů živočichů na území České republiky ve výuce na ZŠ a SŠ
Pokorná, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Téma magisterské diplomové práce vymezuje pojem problematiky ochrany přírody a ohrožených druhů živočichů na území ČR jako nedílné součásti našeho života a vytváří přehled o stavu ekologické výchovy v současné společnosti, konkrétně v 9. třídách základní školy a 3. ročnících čtyřletého gymnázia. Je uspořádaná jako systematická příručka obsahující rozšiřující informace pro učitele základních a středních škol. Teoretická část je zaměřena na obecná a běžně užívaná témata ve školních učebnicích, sociálním životě i v médiích, jako jsou historické, geografické a legislativní otázky. Podrobněji byla rozebrána problematika rozdělení chráněných území a živočichů ze třídy savci vyskytujících se na území ČR, kteří se běžně objevují v učebnicích biologie pro základní a střední školy. Cílem empirické části bylo zmapovat znalosti žáků v referenčních třídách pomocí dotazníků a porovnat jejich případné zlepšení po projektové hodině s počátečními výsledky měření. V tomto duchu byly zvoleny hypotézy, které vychází z nízkého povědomí žáků na ZŠ a SŠ o problematice ochrany přírody a ohrožených druhů živočichů v ČR, které se po projektové hodině zvýší. Tyto hypotézy byly potvrzeny. Z výsledků šetření vyplývá, že by bylo třeba na základních a středních školách věnovat více prostoru tomuto tématu, jelikož je v dnešní době nad...

Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy
Kiss, Petr ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Lomská, Zuzana (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza účinnosti sportovního sponzoringu jako jednoho z marketingových nástrojů komunikačního mixu firmy DEKTRADE, a. s., která je hlavním sponzorem cyklistického týmu. K lepšímu objasnění pojmu a funkcí sponzoringu sportu práce nejprve nahlíží na sport jako marketingové odvětví, definuje sponzoring z ekonomického a právního hlediska, mapuje jeho vývoj, představuje možnosti využití v oblasti sportu, určuje jeho roli v komunikačním mixu firmy a představuje možnosti měření efektivnosti investic vložených do sponzoringu sportu. V práci jsou realizovány metody hodnocení účinnosti sponzoringu, konkrétně výzkum odezvy sponzoringu, známost značky a monitoring médií. Závěr práce přináší doporučení pro zlepšení stávající situace.

Mediální obraz Státní bezpečnosti v tištěných médiích v období listopad 1989-červen 1990
Trousilová, Alžběta ; Žáček, Pavel (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Cílem práce bylo popsat obraz Státní bezpečnosti ve dvou tak odlišných denících, jakými Lidové noviny a Rudé právo v době těsně po 17. listopadu 1989 byly. Odlišnost byla dána především sympatiemi vedení listu k určité straně politického spektra. Rudé právo bylo úzce spjato s komunistickou stranou, která se po 17. listopadu potýkala s porážkou svého režimu. Na druhou stranu Lidové noviny byly zakázaný deník, který v 80. letech vycházel nelegálně. První legální číslo vyšlo až v roce 1990. Rozdíl však nevycházel jen z tohoto faktu. Velký vliv na podobu zpráv Lidových novin má jejich příklon k Občanskému fóru. Ten je dokonce někdy na podobě zpráv o StB více patrný, než příklon Rudého práva ke komunistické straně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vliv médií na prožívání a chování lidí v době hospodářské krize 2008 - 2009
Novotný, Tomáš ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv médií na českou společnost v období hospodářské krize 2008-2009. Teoretická část obsahuje analýzu lidské komunikace a rozbor českých masových médií. Stručně popisuje příčiny hospodářské krize a její medializaci ve sledovaných letech. Zjištěná východiska jsou ověřena prostřednictvím online strukturovaného dotazníku. V praktické části práce jsou vyhodnocena data průzkumu a navrhnuta řešení, jak předcházet zjištěným problémům v negativním vlivu médií na českou společnost.

Mediální spotřeba nových a tradičních médií u českých studentů
Čentíš, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice mediální spotřeby mezi středoškolskými a vysokoškolskými studenty v České republice. V návaznosti na zahraniční výzkum jsou na vzorku 490 studentů aplikovány regresní modely rozšířené o nové proměnné veličiny, jejichž vliv na mediální spotřebu nebyl zejména v českých podmínkách kvantifikován. Důležitým závěrem práce je identifikace odlišných spotřebních návyků uvnitř analyzované skupiny studentů. Jejich věk hraje významnou roli, neboť je ukázáno, že čím starší student, tím více času celkem tráví s médii. Taktéž pro výběr jednotlivých médií je důležitým faktorem věk, kdy všechna tradiční média a internetové zpravodajské servery více preferují starší studenti oproti mladším. Podstatné vlivy při predikci spotřeby byly objeveny i u nově zařazených proměnných, které zaznamenávají vlastnictví elektronických zařízení či předplatné denního tisku, popřípadě situaci, kdy student žije ve společné domácnosti s rodiči. Naopak významný vliv nebyl zjištěn u příjmů studentů nebo jejich rodičů, dále pak u pracovního statusu studenta. Rovněž byl na základě analýzy zkoumán vztah mezi tradičními sdělovacími prostředky a novými médii. Na základě obdržených výsledků se přikláníme k tvrzení, že jejich vztah je konkurenční ve spotřebě z pohledu studentů.

Žurnalistika v éře nových médií
Ischia, Michal ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce je zaměřena na digitální a sociální média v prostředí žurnalistiky. V úvodu nastiňuje stav v českém mediálním prostředí, kde každým rokem sílí vliv online zpravodajství na úkor tištěných médií. Zabývá se vlivem nových médií na novinářskou práci. Hledá řešení v podobě nových publikačních metod, pro které je klíčovou vlastností digitalizace obsahu a také snaha o zpoplatnění obsahu. V původním průzkumu představuje chování a zvyky uživatelů sociálních sítí a ověřuje, zda se stávají pro příznivce týdeníku Respekt relevantním zdrojem informací. Výzkum pak analyzuje, jak české noviny a magazíny využívají sociální média. V závěru tohoto bloku přináší best practices a doporučení pro komunikaci v sociálních sítích. Oba celky digitálních a sociálních médií jsou propojeny praktickými příklady z praxe v týdeníku Respekt. V závěrečné části práce je v obrysech navrhnuta digitální strategie Respektu pro další roky.

Evropský šampionát ve fotbale (Euro 2008) ve zpravodajství agentur ČTK a Rebel
Jůzek, Martin ; Halada, Jan (oponent) ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Evropský šampionát ve fotbale (Euro 2008) ve zpravodajství agentur ČTK a Rebel" je zaměřena na zpravodajství dvou českých tiskových agentur - veřejnoprávní České tiskové kanceláře a soukromé agentury Rebel - z mistrovství Evropy ve fotbale. Sleduje a porovnává veškerou mediální produkci těchto subjektů, přičemž stěžejní část představuje komparace textového zpravodajského servisu. Dále se zaobírá fotografiemi, infografikami a končí u videozáznamů. Zaměřuje se také na to, jaké zdroje agentury během šampionátu využívaly a čím se od sebe odlišovaly. Rebel byl v době Eura 2008 novým konkurentem ČTK. Kvůli tomu práce před samotným srovnáním jejich produkce připomíná, že jiným agenturám se na českém mediálním trhu v minulosti nikdy nepodařilo uspět, což dokazuje jejich výčtem. Tuto část práce doplňuje profil České tiskové kanceláře a Rebela včetně toho, jak agentury během evropského šampionátu pracovaly a kolik reportérů poslaly do dějiště turnaje. Komparace zpravodajství je rozdělena na tři kapitoly. Kvantitativní srovnání se zabývá počtem vydaných zpráv a zkoumá, jak se produkce lišila při účasti českých fotbalistů na Euru a poté po jejich vyřazení. Kvalitativní srovnání je analýzou denního obsahu, která zjišťuje, jakým tématům se agentury věnovaly a jaké k tomu využívaly zdroje. Práce rovněž...

Sportovní novináři jako tiskoví mluvčí sportovců nebo sportovních klubů - etický problém
Suchan, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní novináři jako tiskoví mluvčí sportovců nebo sportovních klubů - etický problém" pojednává o problematice sportovních novinářů, kteří zároveň pracují pro sportovce, sportovní kluby nebo svazy, většinou jako tiskoví mluvčí, autoři článků na webových stránkách nebo organizátoři a moderátoři tiskových konferencí. Tímto souběhem funkcí se novinář dostává do střetu zájmů, který může ovlivňovat jeho příspěvky v médiích, ať už výběr témat příspěvků nebo jejich obsah. Bakalářská práce zkoumá úpravu střetu zájmů v českých etických kodexech, názory vedoucích sportovních redakcí českých médií na působení sportovních novinářů v PR oblasti a konkrétní případ novinářky, jež se dostala do popsaného střetu zájmů.

Mediální obraz Dělnické strany během událostí v Janově na stránkách Mladé fronty DNES a Lidových novinách
Werner, Lukáš ; Slanec, Jaroslav (oponent) ; Láb, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Mediální obraz Dělnické strany během událostí v Janově na stránkách Mladé fronty Dnes a Lidových novin" pojednává o tom, jakým způsobem dva vybrané české deníky referovaly o nepokojích v litvínovské čtvrti Janov. Zde se na podzim roku 2008 členové a příznivci ultrapravicové Dělnické strany několikrát střetli s policií a s tamními Romy poté, co se pokusili proniknout přímo na sídliště Janov, podle nich vedeni snahou ochránit tamní starousedlíky. Metodou práce je jednak kvalitativní analýza textů, jednak kvantitativní analýza mediálních obsahů, díky nimž je porovnáno, kolik prostoru kauze věnovaly oba deníky, kterými konkrétními událostmi se zabývaly a zda bylo jejich zpravodajství vyvážené a v čem se lišilo. Součástí práce je i teoretická část, v níž je nastíněn vývoj českého neonacismu v době po pádu komunismu do současnosti, s důrazem na dominantní politické subjekty. Těmi v devadesátých letech bylo Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa, v současnosti je jím právě Dělnická strana, po rozpuštění nyní Dělnická strana sociální spravedlnosti.

Vývoj mediálního obrazu Livie Klausové na stránkách Mladé fronty DNES v letech 2003-2008
Měšťanová, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (oponent) ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce)
Dnešní pozice manželky prezidenta navazuje na tradici československých prvních dam z období první republiky. Žena prezidenta si buduje určité postavení a je mediálně známá. Připomeňme však důležitý fakt, že tento titul v tuzemsku není dodnes kodifikován, jedná se o neplacenou funkci a neexistuje tudíž ani oficiální vymezení rolí, v kterých by se první dáma České republiky měla prezentovat. Přesto je zřejmé, že se veřejně angažuje a určité role jí tak pravděpodobně připisovány budou. Předmětem této práce je proto na příkladu Livie Klausové určit, jaký mediální obraz manželky prezidenta poskytuje čtenářům deník Mladá fronta DNES, který lze na českém mediálním trhu zařadit mezi tzv. seriózní média. Cílem práce je na základě vybraných novinových textů stanovit konkrétní role, v kterých se Livia Klausová objevovala v deníku v období prvního prezidentského mandátu Václava Klause v letech 2003-2008. K dosažení odpovídajících výsledků je přistoupeno k provedení obsahové kvalitativní analýzy vybraných novinových textů deníku Mladá fronta DNES. Zásadní je pro tuto práci využití zahraniční odborné literatury o prvních dámách, která poslouží i k závěrečné komparaci dosažených výsledků se situací v zahraničí.