Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,591 záznamů.  začátekpředchozí1035 - 1044dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Pedagogický projekt regionálnálního charakteru a jeho uplatnění v mateřské škole
Mihulová, Iveta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato práce pojednává o projektové metodě z několika úhlů pohledu. Nejprve je zaznamenána historie vzniku metody a osobnosti, které se zasloužili o její vznik a rozšíření ve světě i u nás. Těmito osobnostmi jsou John Dewey, William Heard Kilpatrick a Ida Jarníková. V práci je zachycen současný pohled na projektové vyučování ve školách. Následuje kapitola věnovaná Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována historickému tématu konkrétního pedagogického projektu, který bude zpracován v praktické části práce. Praktická část začíná zformulováním cílů a vytyčením výzkumných otázek. Nalezneme zde metody výzkumu, které budou použity ke zjištění dosažených výsledků. Metody jsou: příprava, ověření a evaluace pedagogického projektu se zúčastněným pozorováním a reflektováním situací, dotazník pro učitelku, dotazník pro rodiče a řízený individuální rozhovor s dětmi. Dále se práce věnuje samotnému pedagogickému projektu na téma regionální historie se zaměřením na vznik a počátek regionu, spojený s husitstvím. Po ukončení projektu jsou zaznamenány výzkumné metody a výsledky k nimž se na jejich základě došlo. Výsledky výzkumů ukazují, že projektovou metodu můžeme také použít u dětí předškolního věku. Nejedná se o projektovou metodu v její naprosto...
Křižovatky designu uplynulého století
Krušková, Kateřina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce má charakter reflexe designu z hlediska kulturního, historického a teoretického. Zabývá se designem jako specifickým propojením vědy, techniky a výtvarného umění ve vztahu k lidské kultuře a naznačuje pozici designu ve výtvarném vzdělávání žáků od 12 let. Na základě analýzy designu je vypracován návrh didaktické řady a vlastní výtvarná práce autorky. Výsledkem a přínosem práce je a) rozdělení designu na dvě základní tendence ve 20. st., b) soubor didaktických postupů zabývajících se designem na pomezí výtvarné a mediální výchovy, c) výtvarná práce autorky, jako návrh úložného prostoru, d) reflexe vztahu fotografie a designu na základě vlastních fotografií autorky. KLÍČOVÁ SLOVA design, užité umění, historický vývoj designu, kultura, výtvarná výchova, fotografie, reklama
Turkish membership in the EU: French, German and British Perspectives
Dražilová, Dominika ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Najšlová, Lucia (oponent)
Vstup Turecka do EU se stal jednou z hlavních nevyřešených otázek evropské integrace a je také předmětem rozsáhlých debat o samotné podstatě a účelu EU. Mělo by Turecko být členským státem EU s plnými právy nebo by mělo být s Unií spojeno na základě dosud nedefinovaných zvláštních vazeb? Tuto otázku si v dnešní době kladou mnozí. Každý členský stát Evropské unie má jinou představu o Evropě, existují různé názory, jak by Unie měla být definována a na jakých základech by měla být postavena. Diplomová práce zkoumá vztah mezi pojetím Evropy, udávaným diskursem politické elity dané země a postojem zemí k otázce členství Turecka v EU. Analyzovány jsou tyto tři země: Francie, Německo a Spojené království Velké Británie a Severního Irska.
Vývoj techniky a taktiky tenisové hry, současné didaktické metody
Balík, Radek ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Název: Vývoj techniky a taktiky tenisové hry, současné didaktické metody Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá zmapováním historických faktů tenisu, vývojem raket, míčků a povrchů. Vedle stručného popisu tenisových pravidel spolu s vhodnými doporučeními pro začínající hráče se také zabývá vývojem tenisové techniky a taktiky. Dále srovnává dřívější tréninkové metody s těmi současnými a objasňuje jejich zákonitosti. Jako zdroj informací posloužila vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se sportovní tématikou. Sepsáním této práce se došlo k závěru, že tenis jako sportovní disciplína prošel od svého vzniku mnoha stádii a zdokonalením nejen co se didaktických metod týká a lze odůvodněně předpokládat, že v tomto trendu bude i nadále pokračovat. Klíčová slova: historie, vývoj, srovnání, doporučení, trénink
Historie a použití sebeobrany
Janča, Jakub ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Historie a použití sebeobrany Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá historií vzniku a vývojem sebeobranných technik v bojových uměních a úpolových sportech ve světě, vzájemným působením a faktory, jež ovlivňují vývoj a průběh sebeobranné situace od technických podmínek po dodržení zákonem stanovených pravidel, aby byl zachován status sebeobranného, zákonem povoleného (legálního) jednání. V textu je dále naznačeno cvičení výcviku sebeobranných technik a základní nácvik úpolových prvků aplikovaných v sebeobraně. Jako zdroj informací byla použita vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se aplikovatelností různých poznatků do problematiky sebeobrany. V práci docházíme k závěru, že bojové dovednosti provázejí člověka už od nepaměti a spolu s ním se i vyvíjejí. Průprava v sebeobranných systémech se nám může stát cestou k osobnímu sebezdokonalení. Klíčová slova: historie, sebeobrana, úpoly, taktika, technika, psychologie
Výtvarné umění a sport
Černá, Michaela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Název: Výtvarné umění a sport Abstrakt: V bakalářské práci se autor snaží postihnout a porovnat sport a umění, zachytit momenty kdy jsou si podobné, jejich vzestup nebo potlačení. Nedílnou součástí sportu je pohyb, který se stal pro umělce nelehkým úkolem a výzvou, zajímavé je jak výtvarné umění pohyb zpracovávalo. Dále je zde popsán sport nebo rekreace v průřezu historií. Autor zvolil kapitoly z dějin umění, které mají blízko ke sportovní tématice. Začíná již od pravěku a postupně se dostává do moderních uměleckých směrů. Bakalářská práce se zabývá také pedagogickým využitím tělesné a výtvarné výchovy. Od historických faktů se tato část dostává až k současné důležitosti těchto předmětů a jejich využití ve školách. Reálné propojení tělesné a výtvarné výchovy je zde doloženo výtvarným projektem pro 12leté žáky základní školy, který se touto problematikou zabývá. Nedílnou součástí práce je autorova reflexivní část, kde popisuje výtvarný projekt, své pocity a reakce veřejnosti na svou práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,591 záznamů.   začátekpředchozí1035 - 1044dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.