Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití porézních meziobratlových klecí z oxidu hlinitého pro meziobratlovou fúzi krční páteře
Kostyšyn, Roman ; Česák, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrabálek, Lumír (oponent) ; Filip, Michal (oponent)
Souhrn Úvod: Operace přední krční diskektomie a fúze (ACDF) patří mezi nejužívanější metody chirurgické léčby degenerativního onemocnění krční páteře. Chirurgickým cílem operace je přdevším dekomprese nervových struktur. Sekundárním, ale neméně důležitým cílem operačního výkonu, je zajištění meziobratlové fúze jako prevence následné instability nebo deformity v operovaném prostoru. Volba optimální klece pro náhradu disku při ACDF zohledňuje požadavky na rychlost a kvalitu fúze použitého implantátu, stejně tak klade nároky na jeho bezpečnost. Cíle: Hlavním cílem této prospektivní randomizované monocentrické studie bylo zhodnotit kvantitativní a kvalitativní parametry meziobratlové fúze u implantovaných porézních klecí z oxidu hlinitého (Al2O3) a porovnat je s parametry fúze u klecí z polyetheretherketonu (PEEK) při ACDF. Dalším cílem bylo porovnat klinické výsledky u obou implantátů. Metodika: Do studie bylo zařazeno celkem 111 pacientů. Sledování probíhalo 18 měsíců a bylo dokončeno u 68 pacientů s Al2O3 klecí a 35 pacientů s PEEK klecí po jednosegmentové ACDF. Klinické výsledky byly hodnoceny podle skórovacího systému Neck Disability Index (NDI). Kvalitativní a kvantitativní parametry fúze byly hodnoceny pomocí výpočetní tomografie. Výsledky: Průměry hodnot NDI poklesly ve skupinách Al2O3 a PEEK ze...
Využití dýchacího systému Mapleson C v přednemocniční péči.
FILIP, Michal
Teoretická část popisuje fyziologii dýchacích cest člověka. Dále se zaměřuje na historii ventilace, neinvazivní plicní ventilaci a její základní ventilační režimy. Následuje zaměření na Maplesonovy systémy, jejich výhody i nevýhody, pak se zaměřuje na Mapleson C, který je prioritou pro tuto práci. Dále je návod k použití a v posledních kapitolách si řekneme akutní stavy v přednemocniční péči, kdy se dá Mapleson C využít a důležité zákony, které nám objasní, jestli tento systém může využít i zdravotnický záchranář nebo to nemá v kompetencích. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativního dotazníku, který vyplnilo celkem 38 zdravotnických záchranářů a lékařů v jihočeském kraji. První cíl práce bylo zjistit informovanost o bezpečném používání tohoto systému. Druhý cíl bylo zjistit, jestli je použití Maplesona C zdravotnickým záchranářem v souladu se současnou legislativou. Výsledek bakalářské práce ukazuje, jak vysoká je informovanost o systému Mapleson C. Ukazuje jeho výhody, nevýhody a zdůvodňuje, proč se v praxi používá jen zřídka. Tato práce by mohla sloužit jako protokol k použití Maplesona C, který by byl k dispozici všem zdravotnickým záchranářům.
Technika: sečné zbraně v období kolem přelomu 19. a 20. století - umění a válka
Krajíc, Petr ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Filip, Michal (oponent)
NÁZEV: Technika: sečné zbraně v období kolem přelomu 19. a 20. století - umění a válka AUTOR: Petr Krajíc KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Helena Kafková ABSTRAKT Záměrem této bakalářské práce je představit chladné zbraně nejen jako nutné prostředky k lovu, předměty každodenní potřeby, ale jako jeden z atributů válečného řemesla, a uvést důvody a změny, které měly za následek pozvolný ústup chladných zbraní z centrální pozice v rámci válečného řemesla, do pozice zcela marginální. K těmto cílům slouží vymezení relevantních pojmů a nastínění různých dimenzí, kterých zbraň nabývá v rozdílných společenských a dobových kontextech. Věcná část práce je věnována chladným zbraním z období vlády habsburské monarchie, kde postupně v šesti kapitolách prezentuji základní vzory jednotlivých druhů chladných zbraní, popisovaných chronologicky v řadě tak, jak byly zaváděny do výzbroje jednotlivých armád. V dalších částech práce se věnuji chladným zbraním po vzniku naší republiky. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti historie, technického vývoje, příčin úprav, ale i zdobení chladných zbraní a současně jejich prezentace jako nezaměnitelných, řemeslně dokonalých zbraní, které v současnosti představují hodnotná díla, zasluhující obdiv. Cílem práce...
Zbraň jako umělecké dílo. Se zaměřením na problematiku identity konkrétních zbraní a pojetí zbraně jako atributu
Schartel, Tomáš ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Filip, Michal (oponent)
NÁZEV: Zbraň jako umělecké dílo. Se zaměřením na problematiku identity konkrétních zbraní a pojetí zbraně jako atributu AUTOR: Tomáš Schartel KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit zbraň jako prostředek k lovu nebo boji, ale také jako umělecké dílo, které vypovídá mnoho o osobě, která jej vytvořila. Vždyť do každé zbraně dal její tvůrce kousek sebe sama. Nestačilo, aby byl dobrý řemeslník, musel mít také výtvarné cítění. Některým zbraním byla přisuzována magická moc, podle jiných byl bezpečně rozpoznán jejich majitel. V dávných dobách takovou typickou zbraní byl meč, kterým rytíři a králové dávali najevo svou moc. Meč jako nejdůležitější zbraň středověkého bojovníka byl zbraní velice pádnou a používal se v boji muže proti muži zblízka. Meč byl nejen symbolem války, ale i znamením výsadního postavení majitele ve společnosti. V meči ale nemůžeme vidět jen zbraň, vždyť předáním meče mezi panovníky docházelo symbolicky k předání vlády. V době křížových výprav byl meč také symbolem víry, kdy jeho tvar byl chápán jako kříž. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti historie vývoje a vzniku různých druhů zbraní, jejich úprav a zdobení, kdy se každá zbraň stává jedinečnou a její...
Výtvarná výchova, tvořivost a společnost
Filip, Michal
Název: Výtvarná výchova, tvořivost a společnost Autor: Michal Filip Katedra: Katedra výtvarné výchovy Školitel: doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. Abstrakt: Disertační práce se věnuje problematice fenoménu tvořivosti ve výtvarné výchově. Teoretická část zpočátku mapuje obecná východiska společenského kontextu, která hrají klíčovou roli při výchově zaměřené na rozvoj tvořivosti. Dějinné kořeny vztahu výtvarné výchovy k tvořivosti nastiňuje autor na pozadí objevujícího se zájmu o tvořivost v předmětu kreslení ve 20. letech 20. století v Československé republice. Práce, pomocí klíčových historických mezníků oboru výtvarná výchova, předkládá ohlédnutí za obdobím "intenzivního zájmu výtvarné výchovy o tvořivost" v 60. až 80. letech 20. století v Československé socialistické republice. Prostřednictvím hodnocení oborových autorit výtvarné výchovy teoretická část poukazuje k pociťovaným obtížím, které se objevily při uskutečňování výchovy k tvořivosti ve výtvarné výchově. Vybrané aspekty školní autoevaulace tvořivosti ve výtvarné výchově a zamyšlení nad mezikulturními souvislostmi tvořivostmi již mapují současnou problematiku tématu. Zvláštní pozornost je věnována definicím pojmu tvořivost. Soudobý pohled učitelů výtvarné výchovy na základní otázky vážící se k teoretické části práce je zachycen empirickým výzkumem...
Výtvarná výchova, tvořivost a společnost
Filip, Michal
Název: Výtvarná výchova, tvořivost a společnost Autor: Michal Filip Katedra: Katedra výtvarné výchovy Školitel: doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. Abstrakt: Disertační práce se věnuje problematice fenoménu tvořivosti ve výtvarné výchově. Teoretická část zpočátku mapuje obecná východiska společenského kontextu, která hrají klíčovou roli při výchově zaměřené na rozvoj tvořivosti. Dějinné kořeny vztahu výtvarné výchovy k tvořivosti nastiňuje autor na pozadí objevujícího se zájmu o tvořivost v předmětu kreslení ve 20. letech 20. století v Československé republice. Práce, pomocí klíčových historických mezníků oboru výtvarná výchova, předkládá ohlédnutí za obdobím "intenzivního zájmu výtvarné výchovy o tvořivost" v 60. až 80. letech 20. století v Československé socialistické republice. Prostřednictvím hodnocení oborových autorit výtvarné výchovy teoretická část poukazuje k pociťovaným obtížím, které se objevily při uskutečňování výchovy k tvořivosti ve výtvarné výchově. Vybrané aspekty školní autoevaulace tvořivosti ve výtvarné výchově a zamyšlení nad mezikulturními souvislostmi tvořivostmi již mapují současnou problematiku tématu. Zvláštní pozornost je věnována definicím pojmu tvořivost. Soudobý pohled učitelů výtvarné výchovy na základní otázky vážící se k teoretické části práce je zachycen empirickým výzkumem...
Zbraň jako umělecké dílo. Se zaměřením na problematiku identity konkrétních zbraní a pojetí zbraně jako atributu
Schartel, Tomáš ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Filip, Michal (oponent)
NÁZEV: Zbraň jako umělecké dílo. Se zaměřením na problematiku identity konkrétních zbraní a pojetí zbraně jako atributu AUTOR: Tomáš Schartel KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit zbraň jako prostředek k lovu nebo boji, ale také jako umělecké dílo, které vypovídá mnoho o osobě, která jej vytvořila. Vždyť do každé zbraně dal její tvůrce kousek sebe sama. Nestačilo, aby byl dobrý řemeslník, musel mít také výtvarné cítění. Některým zbraním byla přisuzována magická moc, podle jiných byl bezpečně rozpoznán jejich majitel. V dávných dobách takovou typickou zbraní byl meč, kterým rytíři a králové dávali najevo svou moc. Meč jako nejdůležitější zbraň středověkého bojovníka byl zbraní velice pádnou a používal se v boji muže proti muži zblízka. Meč byl nejen symbolem války, ale i znamením výsadního postavení majitele ve společnosti. V meči ale nemůžeme vidět jen zbraň, vždyť předáním meče mezi panovníky docházelo symbolicky k předání vlády. V době křížových výprav byl meč také symbolem víry, kdy jeho tvar byl chápán jako kříž. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti historie vývoje a vzniku různých druhů zbraní, jejich úprav a zdobení, kdy se každá zbraň stává jedinečnou a její...
Výtvarná výchova, tvořivost a společnost
Filip, Michal ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Joanidis, Lefteris (oponent)
Název: Výtvarná výchova, tvořivost a společnost Autor: Michal Filip Katedra: Katedra výtvarné výchovy Školitel: doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. Abstrakt: Disertační práce se věnuje problematice fenoménu tvořivosti ve výtvarné výchově. Teoretická část zpočátku mapuje obecná východiska společenského kontextu, která hrají klíčovou roli při výchově zaměřené na rozvoj tvořivosti. Dějinné kořeny vztahu výtvarné výchovy k tvořivosti nastiňuje autor na pozadí objevujícího se zájmu o tvořivost v předmětu kreslení ve 20. letech 20. století v Československé republice. Práce, pomocí klíčových historických mezníků oboru výtvarná výchova, předkládá ohlédnutí za obdobím "intenzivního zájmu výtvarné výchovy o tvořivost" v 60. až 80. letech 20. století v Československé socialistické republice. Prostřednictvím hodnocení oborových autorit výtvarné výchovy teoretická část poukazuje k pociťovaným obtížím, které se objevily při uskutečňování výchovy k tvořivosti ve výtvarné výchově. Vybrané aspekty školní autoevaulace tvořivosti ve výtvarné výchově a zamyšlení nad mezikulturními souvislostmi tvořivostmi již mapují současnou problematiku tématu. Zvláštní pozornost je věnována definicím pojmu tvořivost. Soudobý pohled učitelů výtvarné výchovy na základní otázky vážící se k teoretické části práce je zachycen empirickým výzkumem...
Technika: sečné zbraně v období kolem přelomu 19. a 20. století - umění a válka
Krajíc, Petr ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Filip, Michal (oponent)
NÁZEV: Technika: sečné zbraně v období kolem přelomu 19. a 20. století - umění a válka AUTOR: Petr Krajíc KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Helena Kafková ABSTRAKT Záměrem této bakalářské práce je představit chladné zbraně nejen jako nutné prostředky k lovu, předměty každodenní potřeby, ale jako jeden z atributů válečného řemesla, a uvést důvody a změny, které měly za následek pozvolný ústup chladných zbraní z centrální pozice v rámci válečného řemesla, do pozice zcela marginální. K těmto cílům slouží vymezení relevantních pojmů a nastínění různých dimenzí, kterých zbraň nabývá v rozdílných společenských a dobových kontextech. Věcná část práce je věnována chladným zbraním z období vlády habsburské monarchie, kde postupně v šesti kapitolách prezentuji základní vzory jednotlivých druhů chladných zbraní, popisovaných chronologicky v řadě tak, jak byly zaváděny do výzbroje jednotlivých armád. V dalších částech práce se věnuji chladným zbraním po vzniku naší republiky. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti historie, technického vývoje, příčin úprav, ale i zdobení chladných zbraní a současně jejich prezentace jako nezaměnitelných, řemeslně dokonalých zbraní, které v současnosti představují hodnotná díla, zasluhující obdiv. Cílem práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 FILIP, Martin
12 FILIP, Michal
5 FILIP, Miroslav
3 Filip, Marek
8 Filip, Martin
5 Filip, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.