Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,921 záznamů.  začátekpředchozí1016 - 1025dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Organizace přírodního víceboje z pohledu projektového managmentu
Stejskal, Marek ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Organizace přírodního víceboje z pohledu projektového managementu Cíle: Hlavním cílem práce je zpracovat předprojektovou fázi vybrané sportovní akce z pohledu projektového managementu. Práce by měla posloužit potenciálním organizátorům přírodního víceboje, kteří chtějí v přípravách postupovat systematicky a vyvarovat se tak komplikacím, které vyplývají z nekvalitní projektové přípravy. Metody: Práce je založena na analyticko-syntetické metodě. Autor analyzuje danou problematiku na základě literární rešerše. Účelem práce je nashromáždit informace, následně je utřídit a využít v praktické části na návrhu konkrétního projektu. Výsledky: Výsledky práce jsou prezentovány formou tabulek a grafů. Výstupem je reálný návrh předprojektové fáze závodu v přírodním víceboji s názvem "Vodácký survival". Z výsledků práce vyplývá, že organizace tohoto typu závodu je velice náročná a organizátoři by neměli předprojektovou fázi podceňovat, jelikož se výrazně promítá v realizační fázi závodu. Klíčová slova: manager, organizace, event, survival, projekt
Maturitní softwarové projekty
Beránek, Martin ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku hodnocení kvality maturitních softwarových projektů. V rámci textu je vymezen pomocí průzkumu zdrojů rozdíl mezi praxí a vedením projektů na modelové škole. Na základě toho je sestaven akční zásah v podobě předání materiálů členům akční skupiny, kterou tvoří vyučující vedoucí projekty. Materiály se snaží doplnit chybějící témata, které nebylo možné dohledat v ŠVP modelové školy. Pro hodnocení projektů je vytvořena hodnotící metodika, která čerpá z kvalitativních ukazatelů používaných v praxi. V rámci reflexe je potom vyhodnocen dopad akčního zásahu na studenské projekty. Dopady takto provedeného akčního zásahu na modelové škole nebyly významné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Šuranská, Ivana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Závěrečná práce Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu" se zaměřuje na role ředitele školy jako lídra a manažera, které ovlivňují budování kvality školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá kvalitou školy, jejími indikátory, oblastmi řízení a kritérií hodnocení. Dále přináší teoretické poznatky o řediteli školy, jeho kompetencích v rolích lídra a manažera a o projektu "Pomáháme školám k úspěchu. Praktická část zjišťuje, k jakým kritériím rodiče přihlíželi při výběru školy pro své děti a co si představují pod pojmem "kvalitní škola". Dále analyzuje, jaké činnosti, které ředitel školy vykonává v roli lídra a manažera, jsou z pohledu učitelů a rodičů v budování kvality školy nejdůležitější a jak hodnotí přínos zapojení školy do projektu "Pomáháme školám k úspěchu." KLÍČOVÁ SLOVA: kvalita školy, ředitel školy, kompetence, role ředitele, lídr, manažer, řízení změny, inovace, projekt.
Archiv Národního divadla v minulosti a digitální současnosti
Sochorová, Eva ; Římanová, Radka (oponent) ; Hantáková, Helena (oponent)
Cílem rigorózní práce je na základě hloubkové a komplexní analýzy Archivu Národního divadla vytvořit dokumentační základ pro grantový projekt se záměrem jeho rozsáhlé revitalizace. Představuje archiv především jako informační systém v digitální době, ovšem v širším historickém kontextu. Věnuje se problematice divadelních archivů a jejich specifikům, včetně jejich metodiky archivování. Charakterizuje stav digitálních archivů významných divadel u nás i v zahraničí. Popisuje vzniklý návrh grantového projektu směřujícího k řešení, které by mělo být přínosem pro divadelní obec i širší veřejnost a transformovat archiv ve skutečně účelný informační systém. Součástí práce je i hledání významu a role divadelních archivů na pozadí technologického vývoje. Klíčová slova: Archiv, Archiv Národního divadla, digitalizace, divadlo, divadelní cedule, dokument, fond, inscenace, projekt, Národní divadlo, revitalizace.
Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi
Vítek, Matouš ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi představuje projekt, jenž byl vytvořen s žáky základní školy jako ukázka možného využití regionálních dějin ve vyučování. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část je souhrnem informací z dostupné literatury. V této části diplomové práce je blíže představen přínos a význam regionálních dějin pro výuku dějepisu na základních školách spolu se zakotvením regionální historie v kurikulárních dokumentech. Jsou zde také ukázány metody práce, organizační formy a vyučovací pomůcky, kterých může pedagog využít při zařazování regionálních dějin do výuky. Praktická část představuje samotný projekt, jeho přípravu, realizaci a zhodnocení účinnosti včetně problémů, které se během realizace projektu vyskytly, a s možnostmi, jak těmto problémům předejít. Také jsou zde nastíněny možnosti dalšího využití projektu. Součástí práce jsou textové i obrazové přílohy, které dokumentují realizaci projektu.
Finanční prostředky Evropské unie v českém vzdělávacím systému
Mikulínová, Hana ; Matušková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce pojednává o problematice finančních prostředků Evropské unie v českém vzdělávacím systému v rámci historického vývoje čerpání až po současné možnosti získávání finančních prostředků, které vstupují do vzdělávací soustavy. Poskytuje přehled problémových oblastí při čerpání finančních prostředků Evropské unie z pohledu příjemců. Dále je v práci řešena podrobně problematika Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který měl velký vliv na vzdělávací systém České republiky. Cílem a podstatnou této práce v její teoretické části je podat ucelený obraz o dané problematice a dále poskytnout související informace sloužící k pochopení specifické oblasti čerpání finančních prostředků Evropské unie. V praktické části jsou především prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které identifikovalo problémové oblasti při čerpání finančních prostředků z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. KLÍČOVÁ SLOVA Evropská unie, operační program, projekt, financování, vzdělávání
Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Dusová, Lucie ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním s akcentem na předmět Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na školách středních. Jejím cílem je v teoretické rovině souhrnně představit tuto výukovou metodu a současný stav jejího využívání, dále provést analýzu vybraných projektů (a námětů na projektovou výuku) v českém jazyce a literatuře. V neposlední řadě je záměrem této práce navrhnout i vlastní projekty, které by učitelé mohli ve své praxi využít. Práce se tedy skládá jak z části teoretické, která se věnuje nejprve projektovému vyučování v obecné rovině, historii projektového vyučování, jeho plánování a přípravě, tak z části empirické, která na kvalitativní rovině popisuje, analyzuje a kriticky hodnotí některé projekty a navrhuje také projekty vlastní. Tato práce by mohla poskytnout cenný materiál pro zkušené i začínající pedagogy při přípravě a zavádění projektového vyučování na českých školách. Klíčová slova projektové vyučování, projekt, projektová metoda, český jazyk a literatura, 2. stupeň ZŠ, střední škola
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...
Projekt Trojský koník
Pittnerová, Mariana ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Vedení FHS UK zvažuje, že by v souvislosti s vybudování nového sídla fakulty založilo zařízení péče o předškolní děti. Cílem této práce je zmapovat situaci týkající se právních forem péče o předškolní děti, potřeby rodičů z řad zaměstnanců a studentů FHS UK a finanční zdroje, ze kterých by bylo možné na zařízení péče o předškolní děti čerpat, a na základě těchto zjištění navrhnout řešení vhodné pro FHS UK. Toto řešení má formu projektového záměru, jež může být v případě schválení dále rozpracován a realizován. Data potřebná pro vytvoření projektového záměru byla získána prostřednictvím analýzy dokumentů - právních předpisů a webových stránek, a dotazníku mezi zaměstnanci a studenty FHS UK. Dle výsledků provedeného výzkumu by bylo v případě dostatku finančních zdrojů ideální zřídit na FHS UK zařízení, které by sestávalo z dvou dětských skupin čítajících každá 15 dětí a jednoho dětského koutku s kapacitou 12 dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,921 záznamů.   začátekpředchozí1016 - 1025dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.