Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační politika Evropské unie v době Bangemannových aktivit v porovnání s USA
Mikanová, Helena ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
(česky) Diplomová práce "Informační politika Evropské unie v době Bangemannových aktivit v porovnání s informační politikou USA" se věnuje problematice informační politiky prováděné Evropskou Unií a Spojenými státy. Nejprve je definována struktura práce, poté následují základní pojmy. Diplomová práce dává zároveň prostor dějinám Evropské unie, které poskytují potřebný kontext, v němž je třeba informační politiku vidět. Tato práce si dává za cíl popsat a zhodnotit informační politiku Evropské unie v Bangemannově době v porovnání s informační politikou USA ve stejném časovém horizontu a možnost vzájemného využití kladů informační politiky obou území. V další části je porovnána informační politika EU a USA začátkem 21. století.
Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut
Fridrich, Tomáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce "Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut" je přiblížit čtenáři souvislosti, ve kterých archivy účinkují, a především prozkoumat konkrétní mediální činnost dvou předních evropských filmových archivů. Těžiště první části textu spočívá v popisu měnících se podmínek souvisejících především s digitalizací, kterým se tradičně strnulé instituce musí přispůsobit, pokud chtějí odpovídat standardům kulturních institucí 21. století. Hlavní část textu se pak zabývá analýzou mediální činnosti Národního filmového archivu a referenční instituce Deutsches Filminstitut. Práce rozebírá konkrétní podsložky mediálního jednání od prezentace instituce na webu po práci s žurnalisty a v případě potřeby navrhuje optimalizaci stávajících procesů. Důvodem zaměření se právě na mediální činnost archivů je stoupající potřeba získávat nové publikum, rekrutující se z neodborné veřejnosti, která se doposud o činnost archivů nezajímala, a v neposlední řadě také fakt, že dobrá mediální činnost může být pádným argumentem při oslovování sponzorů ze soukromé sféry. To je v perspektivě snižujících se státních příspěvků kulturním institucím činnost, na niž se paměťové instituce budou v budoucnu muset zaměřit stále silněji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům
Báčová, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům se zabývá postupnou transformací německého vydavatelského domu Axel Springer z tradičního vydavatelství tištěných novin v dnešní digitální dům. Práce zkoumá obchodní aktivity a nabízí periodizovaný přehled dominantních obchodních strategií vydavatelství od jeho založení v roce 1946 do současnosti roku 2014. Souběžně s tím tak práce předkládá chronologický vývoj produktového portfolia vydavatelství. Právě tento záznam historické i aktuální podoby portfolia pak odkrývá nejen změny ve struktuře výnosů, ale také odklon vydavatelství od původně hlavního předmětu podnikání. Transformace se v případě vydavatelství Axel Springer vyznačuje přenosem principů mediálního podnikání do digitálního prostředí - v něm však vedle mediálních produktů také na nemediální produkty. Z ekonomického hlediska je tato strategie úspěšná, neboť vydavatelství Axel Springer v roce 2014 generuje více než 70% svého celkového zisku (EBITDA) z digitálních aktivit. Zároveň však práce kriticky dokazuje, že zdárná digitální transformace vydavatelství Axel Springer není výsledkem úspěšné digitální transformace prodeje mediálního obsahu. Jaké dopady tato případná "cesta z krize mediálního podnikání bez médií" může na samotná média mít, autorka nastiňuje v...
Vliv digitalizace na práci lokálního novináře
Králová, Veronika ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohledem lokálních novinářů na to, jak digitalizace změnila jejich práci. Digitalizací je v tomto smyslu myšleno zavádění digitálních technologií do procesů masové komunikace. Tyto technologie provázejí novináře od výběru tématu přes jeho zpracování až po distribuci mediálního produktu ke čtenáři, mění se jimi i chod celé redakce. První část práce vysvětluje fenomény lokální média a digitalizace. Lokální média jsou specifickým typem médií, který vychází nebo vysílá pouze na určitém území a věnuje se primárně tématům z této oblasti. Druhou částí je vlastní výzkum, během kterého jsem provedla rozhovory se šesti redaktory ze šesti různých redakcí lokálních mutací titulu Deník. Rozhovory se týkaly toho, jak se na proměny a jejich případné vlivy dívají právě lokální novináři a zda se vůbec domnívají, že je digitalizace prvkem, který jejich práci změnil. Zajímalo mne rovněž, zda lokální novináři vnímají rozdíl mezi dopady digitalizace na jejich práci oproti práci svých kolegů v celostátních médiích. Respondenti jako hlavní změnu digitalizace uváděli usnadnění a urychlení práce. Na druhé straně jim digitální technologie (konkrétně internet) přinesla nové úkoly a větší množství práce a zároveň jim zkomplikovala prodej novin, protože mnoho čtenářů si raději přečte zprávy zdarma na...
Vliv elektronické distribuce periodik na tištěnou žurnalistiku
Miklica, Tomáš ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce Vliv elektronické distribuce periodik na tištěnou žurnalistiku se zabývá specifiky elektronické distribuce, jejím postavením mezi novými médii a vztahem k tradičním médiím. Soustředí se především na to, zda elektronická distribuce může kombinací principů internetové a tradiční žurnalistiky výrazněji ovlivnit budoucnost tištěných médií, ať už přímo jejich samotnou existenci či jen podobu. Dále na příkladu filmového měsíčníku Svět filmu pracuje s hypotézou, zda by elektronická verze periodika mohla naopak fungovat coby záchrana tištěné verze daného titulu. Zkoumání zákonitostí elektronické distribuce je podložené hloubkovými rozhovory se zástupci významných služeb umožňujících v Česku elektronickou distribuci, zkoumání fungování Světa filmu a jeho dočasného přechodu do elektronické verze potom rozhovory se zástupci Světa filmu. Práce rovněž předkládá přehled českých služeb pro elektronickou distribuci a příklady některých digitálních periodik. Pro doplnění kontextu je představena situace elektronické distribuce v zahraničí a jednotlivé hypotézy jsou na základě hloubkových rozhovorů doplněné i o prognostické spekulace ohledně budoucnosti odvětví elektronické distribuce a jejího možného vlivu na distribuci tištěnou.
Vliv rozvoje ICT na mediální gramotnost
Douša, Vojtěch ; Štogr, Jakub (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vystihnout jaký vliv má rozvoj informačních a komunikačních technologií na mediální gramotnost. Jde o analýzu statistických dat o rozvoji ICT a následnou implementaci těchto dat na empirická fakta o mediální gramotnosti v ČR. Hlavní myšlenkou tématu je přechod od tradičních forem přenosu mediálních informací k jeho postupné digitalizaci a to, jak se s touto změnou vyrovnává česká společnost. Text poukazuje na rozdíly v možnostech přístupu k moderním technologiím, které jsou schopné zobrazit mediální obsah. Současně zkoumá tyto rozdíly u různých sociodemografických kategorií.
Bezpečnost práce s elektronickými daty v průmyslových podnicích
Žáčková, Eliška ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Diplomová práce "Bezpečnost práce s elektronickými datyv průmyslových podnicích" si klade za cíl charakterizovat základní termínyvztahující se k této oblasti a s jejich pomocí pak dále analyzovatmožnost řešení dané problematiky ve vybraném průmyslovém podniku v Českérepublice skrze metodu kvalitativního výzkumu, kterou je případová studie. V teoretické části jsou nastíněny pojmy, kterými jsou informace,data, znalosti, kyberprostor, podnikové informační systémy, počítačová kriminalita a kyberterorismus. Z tohoto oddílu vychází část praktická, která detailně rozebírá výchozí stav podniku z odvětví potravinářského průmyslu a v něm následnou implementaci systému pro řízení a správu digitálního firemního obsahu jako možné řešení problematiky bezpečnosti práce s elektronickými daty.
Porovnání vstupu komerčních televizí TV Nova (1993/1994) a TV Barrandov (2008/2009) na televizní trh z hlediska marketingové podpory
Přibek, Tomáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zabývá porovnáním komerčních televizí Nova a Barrandov v rámci jejich vstupu na televizní trh z hlediska historické, ekonomické a především marketingové perspektivy. Průzkum byl zaměřen na časové období vstupu obou médií na televizní trh - vždy přibližně 1 rok před vstupem a 1 rok po vstupu. TV Nova v letech 1993 - 1994 a TV Barrandov v letech 2008 - 2009. Tato časová rozmezí byla vybrána proto, že nejvíce rozhodovala o dalším vývoji obou televizí. Výběr obou televizí byl zvolen s ohledem na důležité etapy (éry) vývoje televizního trhu, během kterých bylo možné zkoumat hodnotné odlišnosti. Vstup televize Nova spadal do éry transformace a privatizace českých médií. Televize Nova byla prvním komerčním televizním médiem plnoformátového typu nejen v České republice, ale i v celé postkomunistické Evropě. Vstup televize Barrandov spadal do éry digitalizace televizního vysílání. Tato televize tak byla první televizí plnoformátového typu v éře digitalizace. Práce se snaží nalézt odpovědi především na to, zda jiné podmínky, které stály za vstupem obou médií na televizní trh, generovaly odlišnosti v použití marketingových prostředků. Dále pak zda rozdíl úrovně televizního trhu měl rozhodující vliv na vstup obou televizí i následný vývoj.
Zpravodajská média v životě současné mládeže
TRNKOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace zpravodajských médií mladou generací. Teoretická část práce se věnuje nové podobě žurnalistiky, kterou způsobila digitalizace médií, přičemž jsou v této souvislosti zmíněny proměny práce novinářů. Dále práce přináší pohled na proměnu mediálních publik zapříčiněnou nástupem internetu, zaměřuje se přitom především na proměnu konzumace médií mladou generací a na komparaci výsledků nejrůznějších výzkumů, které se touto tématikou zabývají. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který poukazuje na vzorce konzumace zpravodajských médií mezi gymnaziální mládeží a studenty učňovských oborů ve věku od šestnácti do devatenácti let. Pro mladou generaci je typická konzumace mediálních obsahů přes internet, který se pro ně stal hlavním zdrojem informací. Pod vlivem internetu ztratila na významu tradiční média jako noviny, rádio a televize: mladí lidé nemají potřebu jim věnovat pozornost, protože konzumace médií přes internet se pro ně stala pohodlnější a rychlejší. Výsledky výzkumu rovněž poukazují na větší informovanost gymnaziální mládeže, která je způsobena intelektuálnějším zaměřením gymnazistů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.