Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní hodnocení pohledem učitelů
Kopecká, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem této diplomové práce je pochopit, jak učitelé na druhých stupních základních škol aplikující slovní hodnocení vnímají tento druh zpětné vazby. Tohoto cíle je dosaženo prostřednictvím deseti hloubkových rozhovorů, které se zaměřují na samotné chápání tohoto pojmu a vztahování se k němu, na jeho přínosy směrem k vyučujícím i problémy, se kterými se kvůli jeho aplikování potýkají. Dále se práce zaměřuje na chápání vlastní role v tomto procesu a pohled pedagogů na role ostatních aktérů, a to především z hlediska principu akontability. Z analýzy vyplynulo, že slovní hodnocení je učiteli chápáno jako podstatná součást jejich profesní identity. Za hlavní přínosy aplikace slovního hodnocení považují učitelé především možnost lépe poznat své žáky a zlepšení svých pedagogicko-psychologických dovedností. Naopak největší potíže jim způsobuje nedostatek času a z hlediska emocionálního prožívání také převádění slovního hodnocení na známky. Co se týče akontability, za hlavního příjemce, kterému skládají účty, označovali učitelé žáka, zároveň ovšem popisovali několik dalších aktérů, jejichž požadavky musí brát na zřetel. Dalo by se proto hovořit o přetížení akontabilitou, či dokonce o profesní dezorientaci, které si ovšem vyučující napřímo neuvědomují. Práce se krátce věnovala také obsahům konkrétních...
Atletika ve školní tělesné výchově na základních školách ve vybraném regionu
Antošová, Dominika ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Mejsnarová, Linda (oponent)
1 ABSTRAKT Název diplomové práce: Atletika ve školní tělesné výchově na základních školách ve vybraném regionu Zpracovala: Bc. Dominika Antošová Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA. Cíle práce: Cílem této práce je monitorovat výuku atletiky na základních školách v Praze a zjistit, v jakém rozsahu se atletika vyučuje a jaké jsou hlavní faktory ovlivňující míru zastoupení atletiky v hodinách tělesné výchovy. Pokusím se zhodnotit prostorovou a materiální vybavenost základních škol pro výuku atletiky. Dále budu sledovat, jaká cvičení zařazují učitelé do výuky v průběhu rozcvičení a průpravné části, jakým atletickým disciplínám se v tělesné výchově věnují a podle kterých kritérií hodnotí výkony žáků v atletice. Metodika práce: K zodpovězení výzkumných otázek byla zvolena metoda anketního šetření. Anketa byla vytvořena online formou v aplikaci Formuláře Google a následně rozeslána pomocí emailové adresy na všechny státní dvoustupňové základní školy v Praze. Kontaktovala jsem ředitele škol s prosbou o přeposlání ankety učitelům tělesné výchovy. Před odesláním ankety bylo nejprve provedeno krátké pilotní šetření. Získaná data byla zpracována do grafů a tabulek vytvořených pomocí programů Microsoft Excel a Microsoft Word a následně okomentována ve výsledkové části. Výsledky práce: Četnost...
Klima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách
Kafková, Barbora ; Tirpák, Jan (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žáci
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Zkušenosti učitelů s výukou sexuální výchovy
Nosková, Marie ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Macháčková, Marcela (oponent)
Právo na sexuální výchovu patří mezi práva na informace a vzdělání a je tak součástí lidských práv. Sexualita se týká všech a je důležitou součástí lidského života již od narození. Přesto však sexuální výchova není ve školách prioritou. Cílem této práce bylo prozkoumat zkušenosti učitelů, kteří působí zároveň jako metodici prevence, v oblasti sexuální výchovy a zjistit, jakou formu má sexuální výchova na vybraných základních školách. Výzkumu se zúčastnilo sedm respondentů ze základních škol ve venkovských oblastech Středočeského kraje. Ke sběru dat jsem využila polostrukturovaných rozhovorů a data jsem následně analyzovala pomocí tematické analýzy. Z dat vyplývá, že poskytovaná sexuální výchova je nekonzistentní a nestrukturovaná. Vyučující často neznají aktuální přístupy k sexuální výchově, které vycházejí z novodobých výzkumů a žákům tak nejsou poskytovány vhodné informace. Velmi často sexuální výchova nesplňovala zásady efektivní primární prevence, soustředila se pouze na kognitivní složku změny postojů, či afektivní složku - strach, případně neprezentovala žákům dostatečně pozitivní aspekty sexuality. V případě, že by školy dbaly na kvalitní výuku sexuální výchovy, vyučující získávali nutnou podporu a vzdělávání v oblasti a měli by možnost předat žákům kontakty na návazné odborné služby, je...
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Kratochvílová, Lenka ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání je zjistit, jaká je míra výskytu syndromu vyhoření u učitelů v předškolním vzdělávání. Dalším cílem je zjistit, jaké formy prevence syndromu vyhoření oslovení učitelé využívají. Práce se skládá z části teoretické a z části empirické. Hlavním záměrem teoretické části je seznámit čtenáře s problematikou stresu a syndromu vyhoření v souvislosti s profesí učitele v předškolním vzděláváním. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol, které se přímo týkají zvoleného tématu. V praktické části práce jsou poznatky z části teoretické ověřeny kvantitativní metodou, formou dotazníkového šetření a zároveň metodou kvalitativní, formou osobních rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 234 respondentů, učitelek a učitelů z mateřských škol po celé České republice. V rámci dotazníkového šetření byl využit standardizovaný dotazník MBI a dotazník vlastní konstrukce. Dotazník MBI zkoumá syndrom vyhoření ve třech dimenzích - emocionální vyčerpání, depersonalizace a osobní uspokojení. Výsledky šetření ukázaly, že si respondenti nejlépe vedli v oblasti depersonalizace, přičemž 72 % z nich uvedlo nízkou úroveň depersonalizace. Oproti tomu v oblasti osobního uspokojení celkem 113 respondentů vykazuje nízké osobní...
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání
Federičová, Miroslava
Mnoho evropských zemí včetně Česka se v současnosti potýká s nedostatkem učitelů, těch kvalitních obzvlášť. Jedním z řešení je podpora učitelských profesních aspirací už u mladých během jejich studia na základní a střední škole. Tato studie empiricky mapuje učitelské aspirace v evropských zemích mezi 15letými žáky na základě dat z mezinárodního šetření PISA.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.