Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 347 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevalence užívání kratomu u studentů gymnázia ve Zlínském kraji: dotazníková studie
Bačková, Marcela ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Jandáč, Tomáš (oponent)
Východiska: Kratom je psychoaktivní substance pocházející z tropického stromu Mitragyna speciosa, který pochází z jihovýchodní Asie. Dnes je již rozšířený po celém světě, a to zejména díky paradoxně bifázickým vlasnostem - stimulačním a analgetickým. V České republice není kratom nijak legislativně upraven, takže je snadno dostupný pro všechny věkové kategorie. Díky tomu je atraktivní pro populaci mladých lidí, mezi něž patří i středoškolští studenti. Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit, jaké je prevalence užívání kratomu mezi studenty vybraného gymnázia. Dalším cílem bylo zjistit, jaké jsou nejčastější důvody pro užívání kratomu. Posledním cílem bylo zkoumat následky spojené s užíváním kratomu ve výzkumném souboru. Soubor: Výzkumný soubor byl tvořen studenty vybraného vyššího gymnázia ve Zlínském kraji. Respondenti byli ve věku 15-19 let. Jednalo se nenáhodný kriteriální výběr respondentů. Celkem se do výzkumu zapojilo 258 studentů. Téměř třetina (27,9 %) respondentů byla tvořena studenty prvních ročníku. Druhou nejpočetnější skupinou byli studenti třetích ročníků (17,8 %). Více než polovina respondentů byly ženy (55,8 %). Druhou nejpočetnější skupinu tvořili muži (42,6 %) a třetí skupinou byli zástupci blíže nespecifikovaného genderu (1,6 %). Metody: Pro získání dat byl použit kvantitativní výzkum....
Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze
Bošek, Jakub ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze Cíle: Analýza erudovanosti a znalosti studentů pražských vysokých škol v rámci zdravého životního stylu. Stanovení, zda tito studenti dodržují zásady zdravého životního stylu. Analýza množství prováděné pohybové aktivity těmito studenty. Určení, zda studenti monitorují svou pohybovou aktivitu chytrými zařízeními a zda více věří právě takovému zařízení nebo informacím od poradců, kteří se na sport zaměřují. Zjištění, zda jsou tito studenti motivováni svými školami k dodržování zásad zdravého životního stylu. Komparace výsledků mezi studenty jednotlivých VŠ. Metody: Analýza teoretického základu z prostudované české i zahraniční literatury zabývající se problematikou zdravého životního stylu, uvědomělostí vysokoškoláků v rámci této problematiky a snahou vysokých škol motivovat své studenty k dodržování zásad zdravého životního stylu. K expertnímu ověření výzkumných otázek jsme použili online formu ankety, která obsahovala 26 otázek. Ke zpracování výsledků jsme použili slovní komentář a grafy. Procenta, která uvádíme u výzkumných otázek, byla zjištěna expertním hodnocením. Výsledky: Z výsledků této práce jsme zjistili, že zásady zdravého životního stylu dodržují pouze 2,6 % dotázaných vysokoškoláků a 25,6 % jich žije...
Studying Changes in Mental Health among University Students Throughout an Academic Year in the Context of the Covid-19 Pandemic
Skácelíková, Eva ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Votápková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami duševního zdraví vysokoškolských studentů v průběhu akademického roku. Porozumění změnám v duševním zdraví a rozpoznání období s vyšším výskytem duševních problémů je důležité pro poskytování podpory a realizaci preventivních programů. Téma práce je také motivováno velkou zátěží, kterou duševní problémy představují, jak pro jednotlivce, tak pro celou společnost. Analyzovali jsme longitudinální data sbíraná online během pandemie COVID-19, která pokrývají období od března 2020 do října 2022 a obsahují 45 vln sběru dat. Data jsou reprezentativní pro českou populaci. Zkoumali jsme vzorek 162 studentů a 200 nestudujících ve věku 19 až 26 let. V rámci hodnocení duševního zdraví jsme se zaměřili na symptomy deprese a úzkosti, vnímaný stres a pocity spokojenosti. Pro analýzu byl použit model s náhodnými efekty. Výsledky ukazují, že studenti zažívají horší duševní zdraví než nestudující a ženy horší duševní zdraví než muži. Z našich výsledků vyplývá, že duševní zdraví v průběhu akademického roku fluktuuje a že pro ženy můžeme pozorovat jiné efekt než pro muže. Výchozím období pro srovnávání výsledku je akademický semestr. U studentů se během zkouškového období výskyt příznaků deprese a úzkosti zvyšuje u žen a snižuje u mužů. Vnímaný stres se u mužů v průběhu zkouškového období...
Historie a současnost letní a zimní školy žurnalistiky na FSV UK (rozhlasový dokument)
Jiřík, Kryštof ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Skalický, Matěj (oponent)
Ve své praktické bakalářské práci, pro kterou jsem zvolil formát rozhlasového dokumentu, se zabývám programem celoživotního vzdělávání na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy - letní a zimní školou žurnalistiky. V rozhlasovém dokumentu zkoumám její historií a současností, čili od jejího vzniku až do zatím posledního ročníku v létě 2023. Vzhledem k formátu dokumentu jsem se rozhodl zvolit zprostředkování tohoto tématu především prostřednictvím zkoumání archivních materiálů. Kromě vývoje se snažím zobrazit i atmosféru Letní a zimní školy žurnalistiky v daném časovém období. Délka rozhlasového dokumentu je 26 minut, 55 vteřin. V teoretické části se budu věnovat formátu rozhlasového dokumentu jako takovému. Rozeberu tento formát, jeho historii a současnost, jaké jsou jeho specifika, kdo jsou významní čeští rozhlasoví dokumentaristé a jak je celkově tento žánr u nás reprezentován. Ve druhé části se pak budu věnovat konkrétním prostředkům a postupům, které jsem při tvorbě rozhlasového dokumentu použil. Zároveň zde přiložím i kompletní textový přepis celého dokumentu v podobě scénáře. Celkový počet stran teoretické části je 31, včetně příloh.
Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS
Outrata, Ondřej ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS Cíle: Cílem této práce bylo posoudit osobnostní rysy studentů UK FTVS. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 108 studentů FTVS UK (60 mužů, 48 žen, průměrný věk 21±2 let), studující různé obory a specializace: Tělesné výchova a sport se specializací Výchova v přírodě (VP) (n=30), Tělesná výchova a sport s jinou specializací (TVS) (n=19) a Management sportu (MNG) (n=59). Účastnící vyplnili dva dotazníky vztahující se k jejich osobnostním rysům: BFI-44 (Big Five Inventory-44) a NGSE (New General Self-efficacy scale). Výsledky byly následně zpracovány a analyzovány pomocí programu excel a byly porovnány mezi jednotlivými skupinami. Výsledky: V NGSE dosáhla skupina VP 30,29±6,17, skupina TVS 30,05±7,12. Skupina MNG 30,16±7,32. V dimenzi extraverze dosáhla skupina VP 33,36±7,42. Skupina TVS,36±8,56. Skupina MNG 33,23±8,57. V dimenzi přívětivost dosáhla skupina VP 29,3±7,46. Skupina TVS 29±7,6. Skupina MNG 27,25±8,7. V dimenzi svědomitost dosáhla skupina VP 28,7±7,17. Skupina TVS 30,78±8,21. Skupina MNG 30,4±8,34. V dimenzi neuroticismus dosáhla skupina VP 23,76±7,18. Skupina TVS 22,52±6,82. Skupina MNG 21,62±8,23. V dimenzi otevřenost dosáhla skupina VP 35,43±9,18. Skupina TVS 32,73±8,82. Skupina MNG 33,52±9,04. Rozdíly mezi skupinami byly statisticky...
Proposal for a networking platform for start up companies using lean canvas principles and the concept of minimum viable product concept
Varga, Michal ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Abstract This bachelor's thesis focuses on strategic development of start-up networking platform on the university grounds. The thesis finds the key of development of the networking platform for students and academic staff of Brno University of Technology with an entrepreneurial mindset. The main goal of the platform is to connect students and academic staff from different faculties to engage in creating new start-up teams and projects. Objective of this thesis is to find the right aspects of the networking process that has to be incorporated into this student networking platform and create an MVP (minimal viable product). To reach the estimated goal, several theoretical models and methods were used to cover as precise a strategic plan for the development of the platform as possible.
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
Percepce studentek a studentů sociální práce úlohy sociálního pracovníka náhradní rodinné péče
KOPEČNÁ, Eliška
Náhradní rodinná péče se orientuje na děti, které nemohou vyrůstat u svých biologických rodičů a je potřeba takovému dítěti zajistit náhradní formu rodinného zázemí. K tomuto zajištění existují formy náhradní rodinné péče, kterými jsou: osvojení, pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, poručenství s osobní péčí a svěření dítěte do péče jiné osoby. Systém náhradní rodinné péče prochází či se plánují změny, které mají proběhnout v rámci připravované novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí. V bakalářské práci se věnuji problematice náhradní rodinné péče, ve které jsem se zaměřila na to, jak studenti a studentky sociální práce na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích vnímají roli sociálního pracovníka v náhradní rodinné péči. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části definuji pojem náhradní rodinná péče, poté uvádím základní právní úpravu této problematiky, vyjmenovala a definovala jsem jednotlivé formy náhradní rodinné péče, a nakonec jsem definovala sociálního pracovníka a popsala jeho roli v náhradní rodinné péči, ať už se jedná o sociálního pracovníka OSPOD či v doprovázející organizaci. Při zpracovávání výzkumné části byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie a metoda dotazníkového šetření, která byla zrealizována pomocí vlastního strukturovaného dotazníku. V rámci výzkumu byly pro další vyhodnocení výsledků stanoveny dvě hypotézy. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak studenti a studentky sociální práce vnímají roli sociálního pracovníka v náhradní rodinné péči.
Mix/Match
Hauke, Adriana ; Palaščak, Michal (oponent) ; Manton, Ryan (vedoucí práce)
Projekt se zaměřuje na architektonický návrh polyfunkční budovy převážně určené k bydlení, s konkrétním zaměřením na ubytování pro studenty. Tato volba je založena na důkladné analýze okolní oblasti. Návrh integruje již existující tenisový klub a zároveň přináší nové funkční prvky. Mezi ně patří kavárna/bar, studijní prostory, vnitřní sportovní hala s padelovým kurtem a hostel. Jeden z tenisových kurtů je na zemi a druhý je na střeše budovy. V mé koncepci otevírám místo více veřejnosti, umožňujíc každému užívat si výhledy a atmosféru, kterou nabízí, a tím vytvářím místo pro komunitu.
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Sovíček, Filip ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Anotace Bakalářská práce se zabývá parcelou na Kraví hoře. Kraví hora je mnohovrstevnaté místo spojující různorodé skupiny, které nabízí mnoho volnočasových aktivit od sportovního vyžití v plaveckém bazénu po odpočinek v parku. V okolí se nachází stavební a právnická fakulta a vybraný pozemek jednou stranou přiléhá k zahrádkářské kolonii. Návrh se zabývá vysokoškolskými kolejemi a to proto, že studenti a zahrádkáři mohou zajistit na první pohled nezvykle harmonické využívání tohoto území. Obě skupiny se nebudou rušit, zahrádky jsou nejvíce vytížené přes víkend, kdy mnoho studentů odjíždí domů. Z druhé strany je parcela obklopena silnicí vedoucí od likusáků k autoservisu. Setkávají se zde dva světy, provoz na frekventované silnici a klid soukromých zahrad. Projekt tento rozdíl reflektuje a k oběma stranám budovy se proto staví jinak. Strana k silnici se skládá z pevně daného rastru pokojů. Naopak východní strana je v práci vnímaná jako pokračování zahrad a gradace v rozpohybovanou strukturu. Rozpohybování obvodových stěn této části zajistí dostatek světla i přes orientaci na východ a zároveň vytváří zákoutí pro společenská setkání či soukromý oddech. Přechod mezi těmito světy tvoří ústřední chodba se schodištěm a výtahem, která prostupuje do obou stran budovy v podobě společenských místností. Pod celým objektem je krytý prostor pro volné využití s garáží, který svým konstrukčním rozdělením kopíruje celý objekt. V těchto prostorách se také nachází technická místnost a tubus výtahu. Západní stranu budovy lemují dvě rampy vedoucí z rušné silnice k hlavnímu a bočnímu vchodu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 347 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.