Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,717 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Fáčková, Jana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou připravenost začínajících pedagogů v otázce prevence a řešení školní šikany. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých pojmů týkajících se školní šikany, popisuje roli učitele a začínajícího učitele. V této části zmiňuji důležitou roli metodika prevence na školách, možné kroky při prevenci šikany a postupy při řešení šikany, ať už se jedná o šikanu žáků nebo učitelů. Praktická část analyzuje dvě základní školy ve Středočeském kraji. Školy jsou rozdílné v počtu žáků, ve styl výuky i v personálním obsazení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo pouze 52 respondentů. V dotazníku jsem oslovila i zkušené pedagogy a zajímala jsem se o jejich přístup k minimálnímu preventivnímu programu. V rozhovorech s pedagogy, kteří teprve začínají svou profesionální dráhu, jsem mimo jiné zjišťovala, jak je vysokoškolské studium připravilo na možné případy školní šikany a zda splnila učitelská profese jejich očekávání. Součástí empirického výzkumu jsou i rozhovory s metodiky prevence a školním psychologem. V závěrečné části jsou navržena doporučení pro začínající pedagogy a školy v prevenci školní šikany. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, kázeň, autorita, prevence, školní šikana, rizikové chování
Rozdílnost přístupů k prevenci a terapii fotbalistů a fotbalistek s poraněním ACL - rešeršní práce
Leszkow, David ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Rozdílnost přístupů k prevenci a terapii fotbalistů a fotbalistek s poraněním ACL - rešeršní práce Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda existují rozdílné přístupy v prevenci a terapii poranění ACL u fotbalistů a fotbalistek. Metody: Diplomová práce je zpracována jako teoretický text formou literární systematické rešerše za využití databází PubMed, Web of Science a PEDro. První část práce obsahuje aktuální stav sledované problematiky, teoretická východiska a možnosti léčby poranění ACL. Druhá část má deskriptivně-analytický charakter. Obsahuje analýzu studií zahrnutých do diplomové práce. Výsledky: Po provedení rešerše vyhovovaly stanoveným kritériím 4 studie. Každá z nich se věnovala prevenci poranění, ale žádná bohužel nezkoumá fyzioterapii jako takovou. Z hodnocení studií ovšem vyplývá, že u mužů i u žen je ve fotbale využíváno stejných prevenčních programů, které dokáží snížit riziko poranění až o 50 %. Limitem rešerše je fakt, že ve většině využitých studií nebyl zkoumán vliv prevence na obě pohlaví zároveň. Klíčová slova: ACL, LCA, přední zkřížený vaz, ruptura, plastika, prevence, poranění, fyzioterapie, rehabilitace, postup, ženy, muži, fotbal, zranění, kontakt, ACL injury, soccer, football, women, female, men, male, prevention, therapy, physical therapy
Podpora žáků s duševními poruchami na vybrané SŠ
Hejhalová, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výskytu duševních poruch u adolescentů a poskytování podpory prostřednictvím školních poradenských služeb. Toto téma je aktuální a vyžaduje rozsáhlou diskusi a zvýšenou pozornost veřejnosti vzhledem k stále narůstající problematice duševního zdraví mladých lidí. Cílem práce je nejen objasnit, ale i podrobně popsat problematiku duševních poruch u adolescentů, se zvláštním zaměřením na školní poradenské pracoviště a jeho pracovníky. Teoretická část práce předkládá analýzu základních pojmů spojených se zdravím, adolescencí a duševními poruchami. Zahrnuje také výčet nejčastějších duševních poruch vyskytujících se v tomto věkovém období. Kromě toho se detailně věnuje analýze školního poradenského systému, což poskytuje hlubší pohled na strukturu a organizaci poskytované podpory. Praktická část práce využívá kvalitativního výzkumu, který zahrnuje pozorování školního prostředí, analýzu školních dokumentů a rozhovory s pracovníky školního poradenského pracoviště. Tyto metody umožní nahlédnout do praktické stránky poskytování pomoci a podpory žákům s duševními poruchami ve vybraném školním prostředí. Výzkumná část se zaměřuje na podrobnou analýzu poskytovaných poradenských služeb v dané škole, včetně identifikace nejčastějších duševních poruch žáků. V závěru diplomové práce je...
Logopedická prevence z pohledu ředitele mateřské školy
Nedvědická, Veronika ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí z pohledu ředitele mateřské školy. V souladu s cílem práce analyzuje současný stav a zjišťuje možnosti podpory a rizika v oblasti logopedické prevence ve vybraných mateřských školách. Sleduje úroveň práce v mateřských školách ve smyslu zajištění spolupráce se speciálně pedagogickým centrem, pedagogicko- psychologickou poradnou, klinickým logopedem a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na logopedického asistenta. Dále uvádí, jaké jsou možnosti získání finančních prostředků na pomůcky pro děti s poruchami řeči, na další vzdělávání pedagogických pracovníků nebo pro případnou spolupráci s klinickým logopedem přímo v mateřské škole. Práce zmiňuje také grantové programy, které nabízí MŠMT. Nastiňuje také možný postup pro změnu či zefektivnění logopedické prevence a motivační metody pro aktivní přístup pedagogických pracovníků, které může ředitel mateřské školy využít. Praktická část práce obsahuje analýzu dat výzkumného šetření, pro které byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Pro výzkum byly osloveny mateřské školy v Pardubickém kraji a Kraji Vysočina, kde je logopedická prevence zavedena. Obě školy se logopedické prevenci věnují a s ředitelkami těchto škol byl veden strukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření...
Prevence šikany na vybrané základní škole
Růžičková, Tereza ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a prevencí šikany na základní škole. Teoretická část diplomové práce charakterizuje pojmy ve vztahu k tématu. Zabývá se prevencí rizikového chování, především šikany v České republice. Zkoumá nejen jednotlivé složky prevence, ale také jednotlivé rozdíly a její historii. Zabývá se rozdílem mezi prevencí specifickou a nespecifickou a popisuje její účel. Teoretická část se rovněž orientuje na preventivní program školy a jeho charakteristiku. Součástí diplomové práce je také praktická část, která je zaměřena na prevenci šikany na konkrétní základní škole. Zaměřuje se především na to, jak se k prevenci šikanování přistupuje. Práce je zpracována jako případová studie a k získání potřebných dat je použit kvalitativní výzkum, konkrétně rozhovor, kterého se zúčastnili participanti z řad pedagogů, vychovatel školní družiny, metodik prevence a ředitel školy. Cílem bylo zjistit, zda je na škole vykonávána spíše prevence specifická či nespecifická a zda si participanti, zaměstnanci školy, uvědomují její účel. Pokud je realizována spíše prevence nespecifická, zda je postavena na jinakosti - zda ukazuje, že tzv. být jiný je v pořádku. Tedy, že si učitelé přímo neuvědomují a nepracují s potenciálem dané prevence. V praktické části je také analyzován školní vzdělávací program...
Well-being studentů pedagogických fakult a prevence syndromu vyhoření
Bílková, Nikola ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou well-beingu vysokoškolských studentů z pedagogických fakult po celé ČR. Cílem teoretické části bylo představení a vymezení konceptu well-beingu z pohledu nejznámějších teorií a popsat co konkrétně definuje well-being vysokoškolských studentů. Pro orientaci bylo stručně popsáno vývojové období, které odpovídá studiu na vysoké škole. Dále se teorie zaměřuje na stresory vysokoškolského studia a na to jaké copingové strategie jsou pro studenty efektivní či nikoli. Praktická část byla provedena kvalitativně. Jejím cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů popsat zkušenost 7 studentů z pedagogických fakult. Data z rozhovorů byla dále analyzována a interpretována pomocí reflexivní tematické analýzy. Výstupem výzkumu jsou 4 nejvýznamnější témata vázané na well-being studentů. Z výzkumu vychází, že motivace a přístup ke studiu jsou stěžejní pro pociťovaný well-being studentů. Také že vztahy a podpora nejvíce pomáhají studentů při cestě studiem. V neposlední řadě, že nejsilnějším stresorem pro studenty je časová náročnost. Z výzkumu vyplývají také doporučení pro univerzity, konkrétně více propagovat své podpůrné služby, s tím že pro nejefektivnější prevenci vyhoření se musí o služby zajímat i sami studenti. KLÍČOVÁ SLOVA Well-being, pozitivní...
Prevence a terapie rekurentního průběhu klostridiové kolitidy
Polívková, Sylvia ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Krbková, Lenka (oponent) ; Rožnovský, Luděk (oponent)
Souhrn Úvod: Klostridiová kolitida (CDI) představuje nejčastější nozokomiální střevní infekci, je asociována s užíváním antibiotik a v důsledku šíření epidemických kmenů Clostridioides difficile dochází ke změnám v průběhu a závažnosti onemocnění. Cílem práce bylo popsat charakteristiky pacientů s prokázanou CDI, u získaných izolátů provést molekulární analýzu a následně korelovat klinický průběh a léčebné výsledky se zachycenými ribotypy. Dále byla hodnocena účinnost antibiotických režimů v léčbě CDI v závislosti na závažnosti a pořadí ataky onemocnění. Metody: Observační kohortová studie byla provedena v letech 2013-2016 na Klinice infekčních nemocí, Fakultní Nemocnice Bulovka v Praze. Do studie byli zařazeni pacienti s prokázanou CDI. Závažnost CDI byla hodnocena pomocí kritérií ESCMID a skórování ATLAS. Izoláty C. difficile byly charakterizovány pomocí ribotypizace, multilokusové analýzy tandemových repetic (MLVA) a vyšetřením přítomnosti determinant rezistence k antibiotikům (mutace v genech gyrA, gyrB, rpoB a přítomnost ermB). K vyhodnocení účinnosti antibiotických režimů (metronidazol, vankomycin, kombinace vankomycinu a metronidazolu, fidaxomicin) byla použita jednorozměrná logistická regrese. Byly provedeny analýzy podskupin na základě počtu a závažnosti epizod CDI. Výsledky: Celkem bylo...
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování. V teoretické části se zaměřuje na vysvětlení pojmů začínající učitel, typologie učitelů, vzdělávání učitelů. Dále vysvětluje pojmy šikana, stádia šikany, prevence šikany, a především možnosti jejího řešení. V empirické části se práce věnuje výzkumu. Je zde popsán zvolený kvalitativní výzkum. A dále popisuje výzkumné šetření a jeho výsledky. Přináší odpovědi, zda se oslovení začínající učitelé cítí být připraveni na řešení a prevenci školní šikany, či nikoliv. Hlavním cílem výzkumu diplomové práce je zjistit, jak se začínající učitelé vypořádávají se situacemi spojenými se školní šikanou. Jaké volí diagnostické postupy, s kým spolupracují, jakým způsobem situaci řeší nebo by řešili. Také jak se cítí být na tuto krizovou situaci připraveni ze své teoretické přípravy.
Role sociální andragogiky v prevenci rizikového chování
Pásková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí sociální andragogiky v prevenci a možném řešení rizikového chování se zaměřením na rizikové závislostní chování. Práce poskytuje čtenáři kompaktní náhled do problematiky závislostního chování, jeho rozvoje, komplikací, následků a řešení. Cílem práce je definovat nebezpečnost a škodlivost návykových látek, jejich devastující dopad na zdraví a sociální status jedince s důrazem na roli sociálního andragogiky. Teoretická část práce seznámí s problematikou závislosti jako celku, představí jednotlivé návykové látky dostupné v České republice, rozdělí je do jednotlivých kategorií, a seznámí čtenáře s historií užívání návykových látek. V kontextu sociální andragogiky seznámí s procesy socializace a resocializace, integrace a reintegrace, které hrají v prevenci a řešení závislostního chování významnou roli. Jedním z velice kvalitních prostředků, které napomáhají osobám s projevy závislostního chování s návratem do běžného sociálního prostředí, bývá i andragogická intervence. S jejím významem, cílem a jejím celým procesem bude čtenář seznámen v závěrečné kapitole teoretické části. Teoretická část se mimo jiné zabývá problematikou kriminality a delikvence, která úzce souvisí s tématem problematiky závislostního chování. V rámci této části, se práce věnuje přiblížení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,717 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.