Žádný přesný výsledek pro Miroslava , Miroslava nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Miroslava Miroslava ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,872 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka žáků s poruchou autistického spektra na základní škole speciální - didaktické a metodické aspekty
Pape, Lea ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá didaktickými a metodickými aspekty výuky žáků s poruchou autistického spektra (dále PAS) na základní škole speciální (dále ZŠ speciální). Klade si za cíl popsat, jaké didaktické prostředky a metody jsou využívány při vzdělávání těchto žáků na daném typu školy. V teoretické části práce jsou vymezeny poruchy autistického spektra v kontextu současných poznatků, jejich charakteristické projevy a využívané intervenční přístupy. Dále se teoretická část zabývá platným legislativním vymezením a specifiky vzdělávání žáků s PAS na ZŠ speciální. V návaznosti na to jsou popsány didaktické a metodické aspekty této výuky, přičemž je vymezen edukační proces a jeho cíle, didaktické zásady a výukové metody. Následně jsou blíže specifikovány využívané organizační formy a postavení didaktických prostředků v edukaci. V empirické části diplomové práce byl k řešení výzkumného problému zvolen kvalitativní výzkumný přístup, jelikož pro naplnění cíle, kterým bylo zjistit a popsat, jaké didaktické prostředky a metody jsou využívány při vzdělávání žáků s PAS na ZŠ speciálních, jsou podstatné osobní zkušenosti pedagogů. Výzkumný soubor byl tvořen osmi pedagogy, kteří alespoň pět let působí na ZŠ speciální, kde vzdělávají žáky s PAS. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a...
Využívání didaktických pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Praktické škole dvouleté
Kůlová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením potřebnosti souboru didaktických pomůcek pro žáky s různými speciálně vzdělávacími potřebami, vytvořením a ověřením souboru didaktických pomůcek pro žáky oboru Praktická škola dvouletá, které lze využít ve výuce předmětů Šití a Práce s materiály. Z důvodu absence vhodných pomůcek z oblasti šití a práce s materiály pro středoškolské žáky s širokou škálou postižení se jevilo jako vhodné řešení vymyslet a vytvořit pomůcky tzv. na míru, a to na základě teoretické analýzy problematiky vzdělávání žáků s SVP, převážně s lehkou a střední mentální retardací, poruchami autistického spektra a kombinovaným postižením či s narušenou komunikační schopností. V praktické části byla využita metoda pozorování, rozhovoru a akčního výzkumu při ověřování didaktických materiálů v konkrétních výukových situacích se žáky Praktické školy dvouleté Střední odborné školy v Liberci. Cílem práce je odpověď na výzkumnou otázku, zda se podařilo vytvořit a ověřit soubor didaktických pomůcek, které lze využít v teoretické i praktické výuce pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v předmětech Šití a Práce s materiály, tedy zda je soubor pomůcek vhodný, rozvíjející a smysluplný. Pomůcky byly aplikovány a úspěšně ověřeny v hodinách Práce s materiály a Šití v 1. a 2. ročníku...
Úskalí při vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni základních škol v České republice
Kotas, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce, která je zde předkládána, je pojmenována Úskalí při vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni v českých základních školách. Daná práce má speciálně pedagogický charakter, neboť žáci s odlišným mateřským jazykem spadají do kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Diplomová práce má za cíl analyzovat a vymezit aktuální možnosti vzdělávání ukrajinských žáků-uprchlíků jako žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy z pohledu pedagogů daných dvou krajů - kraje Praha a Moravskoslezského kraje včetně ukrajinské žákyně a jejího zákonného zástupce. Teoretická část diplomové práce definuje legislativním rámec migrace a možnosti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem včetně ukrajinských žáků. Dále pak přibližuje pojetí vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy a osvojování učiva matematiky netradiční Hejného metodou. Empirická část diplomové práce popisuje samostatný výzkum, ve kterém jsou prostřednictvím smíšeného výzkumného šetření analyzovány aktuální možnosti vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni základní školy včetně spolupráce se zákonnými zástupci těchto žáků. Ve výzkumném šetření bylo využito techniky dotazníku, polostrukturovaného rozhovoru, volného rozhovoru, nestandardizovaného testu zaměřeného na znalosti v...
Školní a komunitní projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji
Kumpanová, Marcela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá školními a komunitními projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda nabídka projektů či programů týkajících se zdraví a bezpečnosti je dostatečná, zda školy tyto nabídky využívají nebo si raději vytvářejí projekty či programy samy. Dalším cílem práce je zjistit, zda nějaká témata projektů či programů školám na trhu chybí, případně jaká. Posledním cílem této práce je vytvoření přehledu externích nabízených projektů a programů týkajících se zdraví a bezpečnosti. V teoretické části je vymezena terminologie, která souvisí s projekty a programy, zaměřujícími se otázkami zdraví a bezpečnosti jedince, jejich organizaci a realizaci na základních školách v Pardubickém kraji. Praktická část představuje rozhovory s vedoucími a odbornými pedagogy školy a s provozními zaměstnanci. V některých rozhovorech se dotázaní respondenti zmiňují o zajímavých školních projektech, které si dané školy vytvořily samy a které se jim v praxi osvědčily. Součástí praktické části je i seznam nabízených projektů a programů školám v Pardubickém kraji. Tento seznam je rozdělen do sekcí dle zaměření. Diplomová práce by mohla být pomocníkem pro školy k rychlejšímu vyhledávání školních a komunitních projektů a programů...
Rodina dítěte s Kabuki syndromem
Jarošová, Kateřina ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodinou dítěte s Kabuki syndromem. V České republice se diagnostika stanovila v roce 2010. Hlavním cílem práce bylo zpracování souhrnných informací o rodině dítěte s Kabuki syndromem a zjištění detailnějších informací o fungování této rodiny v oblasti výchovy, o zkušenostech se školním systémem a také o využití podpory rodinou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se dělí na čtyři kapitoly. První kapitola pojednává o vymezení Kabuki syndromu, historie výzkumu tohoto vzácného onemocnění, diagnostice a o charakteristických znacích u jedinců s Kabuki syndromem. Druhá kapitola se detailněji zaměřuje na klinické příznaky Kabuki syndromu, od zdravotních potíží a možnostech léčby, po úrovně kognitivních funkcí. Třetí kapitola se specifikuje na rodiny dětí se vzácným onemocnění a následující kapitola pojednává o možnostech podpory rodin dětí s Kabuki syndromem. Empirická část je tvořena výzkumným šetřením, které se zaměřuje na dítě s Kabuki syndromem, na rodinu dítěte a na fungování rodiny prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru a případové studie.
Prevence extremismu a terorismu na středních školách
Vaňková, Lucie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prevence extremismu a terorismu na měkké cíle na vybraných středních školách v České republice. Cílem práce je zjistit, jaká opatření se vydávají na ochranu proti extremismu a terorismu na vybraných středních školách a zda dochází k vynaložení dostatku prostředků pro prevenci extremismu a terorismu. Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy s využitím rešerší vybraných textových pramenů, jsou popsány faktory ovlivňující inklinaci k extremismu a terorismu a je představena koncepce boje proti extremismu a terorismu v prostředí středních škol. Praktická výzkumná část má empirickou povahu a zabývá se popisem realizace kvantitativního výzkumu, jeho analýzou a interpretací získaných dat s cílem získání informací o praktickém přístupu ředitelů a pedagogických pracovníků vybraných středních škol České republiky k problematice prevence extremismu a terorismu. Sběr dat probíhal formou písemného elektronického dotazování, kdy byl jako nástroj použit dotazník, který sestával z 23 uzavřených, otevřených či kombinovaných otázek. Výstupy diplomové práce jsou relevantní nejen pro pedagogickou praxi na středních školách, ale i pro každého, kdo se danou problematikou zabývá a hledá možnosti, jak zlepšit...
Windfall tax: otázky její konstrukce v České republice
Nový, Ondřej ; Martiník, Pavel (vedoucí práce) ; Večeř, Miroslava (oponent)
Windfall tax: otázky její konstrukce v České republice Abstrakt Diplomové práce se zabývá kritickou analýzou právní úpravy daně z neočekávaných zisků v České republice. Jejím cílem je zanalyzovat, zda je právní úprava daně z neočekávaných zisků v souladu s ústavním pořádkem České republiky. Za tímto účelem též zkoumá judikaturu nejvyšších soudů České republiky a Evropského soudu pro lidská práva. Jako výzkumná metoda je použit doktrinální výzkum, založený na analýze právní upravy daně z neočekávaných zisků, její komparaci s ostatní daňovou legislativou, a to za účelem indukce a dedukce, včetně možných řešení a návrhů de lege ferenda. Vnitřní členění práce je rozvrženo systematicky do šesti kapitol. První kapitola zkoumá základní koncepty a historii windfall daní včetně důvodů jejich existence. Dále je v první kapitole provedeno zařazení daně z neočekávaných zisků do daňové soustavy České republiky a uvedena teoretická východiska přezkumu ústavnosti daní. Druhá kapitola se věnuje legislativnímu procesu a legislativním přílepkům. Následující kapitoly se věnují konstrukčním prvkům daně z neočekáných zisků. Třetí kapitola proto analyzuje subjekty daně a kritéria pro jejich příjmy, včetně neurčitosti pojmu "rozhodné činnosti". Čtvrtá kapitola se zaměřuje na předmět a základ daně, přičemž zkoumá rovnost mezi...
Speciálně pedagogické intervence zaměřené na žáky se specifickými poruchami učení v základních školách na Jablonecku
Sladká, Bohumila ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce prozkoumává, jakým způsobem jsou vedeny speciálně pedagogické intervence u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v okrese Jablonec nad Nisou. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část ve svých čtyřech kapitolách představuje poradenské služby ve školství, zejména školská poradenská zařízení a školní poradenské pracoviště. Dále se věnuje pozici školního speciálního pedagoga, jeho kvalifikačním standardům i odborným činnostem, které vykonává. Navazuje část o specifických poruchách učení a poslední teoretická kapitola je zaměřena na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení. V empirické části byly použity metody kvalitativního výzkumu, design případové studie. Průzkum se týkal osmi školních speciálních pedagogů, kteří působí na základních školách v daném okrese. Byl uskutečněn pomocí rozhovorů, doplněn o pozorování a analýzu dokumentů škol. Veškerá data byla analyzována metodou otevřeného kódování, následné kategorie byly interpretovány pomocí axiálního kódování. Bylo zacíleno na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení, kterou vedou školní speciální pedagogové. Tento jev byl sledován z pozice žáků a jejich projevů, zkoumal se přístup školních speciálních pedagogů k těmto...
Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy
Hýbler, Filip ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce řeší v teoretické části problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách, zabývá se prevencí a statistikou úrazů. Hlavním tématem je školní úrazovost, bezpečnostní rizika a sociální bezpečí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s danou problematikou souvisejí, taktéž platná legislativa a doporučení. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. V prvním úseku je výzkum získaných dostupných informací z archívu školy, porovnání s informačními databázemi z internetu a metodickými pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. V druhém úseku praktické části pedagogického výzkumu je využito kvalitativní metody sběru dat, a to rozhovoru s pedagogy, jejich zkušenosti s úrazy, riziky a sociální bezpečností ve školách související s jejich praxí. Dále je využito kvantitativní metody sběru dat, konkrétně metodu dotazníku. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány znalosti respondentů, spadající do platné legislativy na problematiku bezpečí ve škole, evidence úrazů, bezpečnostní gramotnost. Analýzou nejčastějších úrazů ve školním prostředí. Získaná data jsou přehledně zpracována do tabulek pomocí deskriptivní statistiky a kruhových a...
Důkazní břemeno při správě daní
Kadleček, Matouš Jan ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Večeř, Miroslava (oponent)
Důkazní břemeno při správě daní Abstrakt Diplomová práce detailně analyzuje jednotlivá ustanovení Daňového řádu věnující se problematice důkazního břemene. První část práce je věnována analýze teoretických východisek problematiky důkazního břemena se zvláštním důrazem na aplikaci základní zásad Daňového řádu v tomto institutu. Práce se zejména snaží přiblížit konkrétní dopady těchto zásad na vztah správce daně a daňového subjektu v průběhu daňového řízení. V druhé části se práce věnuje individuálním skutečnostem, ve vztahu ke kterým nesou daňový subjekt a správce daně důkazní břemeno. Zvláštní pozornost je věnována zejména propojení břemena tvrzení daňového subjektu a břemena důkazního, které je pro daňové řízení specifické. Při pojednání o skutečnostech, ve vztahu ke kterým daňový subjekt nese důkazní břemeno, se zároveň práce dotýká následků jeho neunesení. Poslední část diplomové práce se pak věnuje klíčovému nástroji pro překonaní neunesení důkazního břemena daňovým subjektem. Použití pomůcek je jakožto následek neunesení důkazního břemene daňovým subjektem sekundární způsob stanovení daňové povinnosti. Pro stanovení daně za využití pomůcek je charakteristické použití tzv. kvalifikovaného odhadu a částečná rezignace na stanovení daně ve správné výši. Místo toho se správce daně použitím pomůcek snaží...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,872 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.