Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s poezií v hodinách ČJL na střední škole
Zajíček, Jan ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Cílem magisterské diplomové práce Práce s poezií v hodinách ČJL na střední škole je vytvoření výukových lekcí, které si primárně kladou za cíl zlepšit vztah studentů SŠ k poezii. O naplnění vytyčeného cíle usiluje pomocí rozmanitých výukových aktivit, které v hodinách ČJL při práci s poezií využíváme a které čtenářům tato práce podrobně představuje. V teoretické části zkoumá vztah středoškolských studentů k poezii a snaží se ukázat poezii jako umění stále atraktivní i pro současné středoškolské studenty. V praktické části popisuje realizované komplexní výukové lekce i dílčí aktivity, které zároveň doplňuje o originální studentské práce, jež vznikly během popisovaných lekcí a aktivit. Ke každé lekci je připojena její reflexe z pohledu učitele i studentů.
Dětské čtenářství na 2.stupni základní školy
Staňková, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stav současného pubescentního čtenářství. Zjišťuje základní znaky čtenářství žáků vybrané základní školy. Zabývá se charakteristickými projevy jejich čtenářského chování, čtenářskými zájmy a postoji, popisuje jejich vztah ke čtení. Nahlíží také na různé faktory, které ovlivňují rozvoj dětského čtenářství. Zkoumá, jakou pozici má čtení v konkurenci ostatních volnočasových aktivit současných pubescentů. Zajímá se také o to, zda je pubescentní čtenářství opravdu v "krizi", stejně jako se snižuje úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků, jak se v posledních letech ukazuje ve výsledcích mezinárodních výzkumů. Teoretická část představuje základní charakteristiku pubescentního čtenářství s ohledem na vývojová specifika dané věkové skupiny. Věnuje se také tomu, jakým způsobem pubescentní čtenářství ovlivňuje školní literární výchova. Sleduje i čtenářskou gramotnost a její postavení v základním kurikulárním dokumentu pro základní školy. Uvádí rovněž stručný vhled do historie výzkumů čtenářství v České republice s důrazem na výsledky soudobých výzkumů. Cílem empirické části práce bylo popsat současný stav pubescentního čtenářství žáků na vybrané základní škole, zjistit základní charakteristiky jejich čtenářských zájmů a postojů a popsat jejich vztah ke čtení. Snahou také bylo...
Jaké čtenářské strategie uplatňují vybraní žáci na 1. stupni ZŠ?
Konvalinová, Lucie ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti žáků prvního stupně základní školy se zaměřením na využívání čtenářských strategií a je rozdělena na dvě části. V teoretické části definuje pojem čtenářská gramotnost a další s ní související pojmy a vymezuje vztah mezi funkční a čtenářskou gramotností. Popisuje vývoj čtenářské gramotnosti, její roviny a přibližuje faktory, které ji ovlivňují. Uvádí rozdíly mezi čtenářskými strategiemi a dovednostmi a popisuje vztah mezi nimi. Jsou zde uvedeny metody rozvoje čtenářské gramotnosti pomocí programu RWCT. Práce dále sleduje zastoupení čtenářské gramotnosti v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a na základě výsledků mezinárodních šetření PIRLS a PISA popisuje stav čtenářství českých žáků. Hlavním cílem praktické části práce bylo zjistit, jaké čtenářské strategie uplatňují vybraní žáci čtvrtého ročníku základní školy. Šetření proběhlo pomocí online hloubkových rozhovorů se žáky nad literárním textem. Výsledky šetření ukazují rozdíly mezi žáky ve schopnosti uplatňovat vybrané čtenářské strategie. Výzkum dále potvrzuje vliv množství a druhů volnočasových aktivit dětí a jejich známek z českého jazyka a matematiky na uplatňování čtenářských strategií. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářská gramotnost, čtenářské strategie, RWCT, PISA, PIRLS
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých a maltských školách
Vosáhlová, Daniela ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou žáků s OMJ (odlišným mateřským jazykem) na českých a maltských školách. Cílem práce bylo popsat, jaké konkrétní opatření volí školy a jaké metody používají vyučující ke zmírnění znevýhodnění plynoucího z jazykové bariéry v obou prostředích a zjištění následně srovnat mezi sebou. Výzkum má kvalitativní charakter, přičemž se jedná o výzkumnou strategii vícepřípadové studie. Sběr dat probíhal formou pozorování v hodinách, rozhovory s vedením školy, vyučujícími a žáky a analýzou digitalizovaných materiálů. Případ zde představovala konkrétní škola a výzkum probíhal na dvou školách v českém prostředí a dvou školách v prostředí maltském. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématům vhodného přístupu k výuce žáků s OMJ, vysvětlení fungování maltského vzdělávacího systému, legislativě obou zemí v otázkách výuky žáků s OMJ a tématu profesní přípravy k výuce těchto žáků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Praktická část pak rozvíjí témata rozpracována v části teoretické, a je v ní uvedeno k jakým výzkumným zjištěním šetření dospělo. V poslední kapitole práce jsou poskytnuty odpovědi na výzkumné otázky a krom popisu opatření škol, metod vyučujících a srovnání přístupů českých a maltských škol jsou rovněž uvedeny podněty pro...
Proměna literárních hrdinů u dětí v předškolním věku
Pěkníková, Michaela ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce s názvem Proměna literárních hrdinů u dětí v předškolním věku, se věnuje čtenářské situaci v rodinách a hlavně zkoumá proměny oblíbených literárních hrdinů předškolních dětí. Diplomová práce je rozdělena na dva hlavní úseky - teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá dítětem předškolního věku, jeho vývojem v jednotlivých složkách (tělesným vývojem, sociálním a emocionálním vývojem, myšlením a vývojem řeči). Důležitou kapitolou teoretické části je čtenářské gramotnost a pregramotnost. Dále zde najdeme kapitoly věnující se faktorům ovlivňujícím čtení, práci s knihou v mateřské škole, čtenářskými koutky a dětskou knihovnou v rodině. Teoretickou část uzavírá kapitola Literární hrdina. Cílem praktické části bylo zjistit, jaký je nejoblíbenější literární hrdina u dnešních předškolních dětí, se kterými hrdiny se děti nejčastěji ztotožňují a jak se proměňovala obliba literárních hrdinů u generace jejich rodičů a prarodičů. Výzkumné šetření se skládá ze dvou částí - kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů s rodinami. Následuje analýza anonymních dotazníků obsahujících otázky zabývající se čtením dnešním předškolním dětem, oblíbenosti knih pro děti a ztotožňováním se s hrdiny z dětských příběhů. Výsledky...
Komparace komerčního a neplaceného doučování dobrovolníky
Vrtišková, Eliška ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat neplacené doučování dobrovolníky s komerčním doučováním. Porovnávanou oblastí je motivace dítěte k doučování z pohledu rodiče, doučovatele a doučovaného dítěte. Teoretická část více přibližuje fenomén soukromého a dobrovolnického doučování, představuje pojetí motivace ve vybraných závěrečných pracích a shrnuje základní poznatky z oblasti motivace. Empirická část je zaměřena na porovnání obou typů doučování ve vybrané oblasti. Vlastní komparativní části předchází popis jednotlivých trojic na základě analýzy dat ze získaných rozhovorů. Celkem se výzkumu zúčastnilo dvanáct respondentů (čtyři trojice - dvě trojice za každý typ doučování), s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Jako společný rys komerčního a dobrovolnického doučování se ukázala být instrumentální motivace či preference doučovatele před učitelem, jako rozdílný například důvod vyhledání doučování nebo způsob motivace doučovatelem. KLÍČOVÁ SLOVA Komerční doučování, dobrovolnické doučování, doučovatel, motivace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.